Jordemødre med tørklæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2015

Becks

Det ville ikke genere mig det mindste :)

Medmindre der var en kæmpe sprogbarriere, der gjorde vi ikke kunne forstå hinanden :)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

firstimemom

Desuden synes jeg, at det er komisk, at man bare går ud fra, at hun måske ikke kan snakke dansk, så man forstår hende - altså jeg tror da næppe, at man ansætter en, der ikke kan dansk. I ville jo hellere ikke afvise en svensk/norsk talene jordemoder.. Igen - uddannelsen er den samme, hvad end du er gul, lyserød, sort, hvid eller grøn i hovedet og den samme hvad end du har et stykke stof på hovedet, hårnål eller andet..  

Anmeld Citér

29. november 2015

Krydserfingre

Jeg ville være bedøvende ligeglad  

kan se nogle har stemt "ja" til at ville afvise - ville være meget interessant hvis nogle af dem turde stå frem og fortælle hvorfor? Evt kan man bruge anonym knappen hvis man ikke helt tør. Men bare for at få en grund til man ville afvise, for jeg kan ikke selv sætte mig ind i det. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Fremad

MB23 skriver:

Hej

Jeg sidder her med en opgave om religiøse symboler i det offentlige rum, og i den forbindelse vil jeg spørge jer om hvad jeres holdning er når det gælder jordemødre med tørklæde. Jeg har stødt på en lignende tråd før, men den er fem år gammel.

Jeg håber i vil hjælpe og uddyb gerne jeres svar - tusind tak på forhånd.

Nej det ville jeg ikke....

Den eneste grund til jeg har afvist en jm var ganske enkelt fordi hun ikke snakkede dansk eller forstod hvad man selv sagde... 

Det er ganske enkelt uacceptabelt især under en fødsel hvor jeg ikke skal bruge mit fokus på at tyde hvad faen jm siger....

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

firstimemom skriver:

Desuden synes jeg, at det er komisk, at man bare går ud fra, at hun måske ikke kan snakke dansk, så man forstår hende - altså jeg tror da næppe, at man ansætter en, der ikke kan dansk. I ville jo hellere ikke afvise en svensk/norsk talene jordemoder.. Igen - uddannelsen er den samme, hvad end du er gul, lyserød, sort, hvid eller grøn i hovedet og den samme hvad end du har et stykke stof på hovedet, hårnål eller andet..  

Jeg har afvist en norsk, pga sprog...

Og jo der er faktisk en del læger mm nu om dage der ikke taler dansk og knap forstå hvad man prøver at sige til dem  

Anmeld Citér

29. november 2015

fo82

Nej det ville jeg i princippet ikke - så længe jeg kan se ansigtigtet - jeg ville aldrig dømme på nationalitet eller religion...

dog er jeg som en anden bekymret mht hygiejne, men så igen - en jordmoder med mellemlangt page hår kan jo også drysse med hår osv..

så nej, det tror jeg ikke at jeg ville, så længe jeg er tryg ved min behandler så er beklædning mv ligegyldig 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Krydserfingre skriver:

Jeg ville være bedøvende ligeglad  

kan se nogle har stemt "ja" til at ville afvise - ville være meget interessant hvis nogle af dem turde stå frem og fortælle hvorfor? Evt kan man bruge anonym knappen hvis man ikke helt tør. Men bare for at få en grund til man ville afvise, for jeg kan ikke selv sætte mig ind i det. 

Jeg har stemt ja, men det var inden jeg blev usikker på hvad for en beklædning det var tale om, jeg har bare læst så meget på nyhedene i den sidste tid angående forbud af niqab og ansigtsdækkende beklædning at jeg gik ud fra det var det der var tale om, men kan jeg se ansigtet så vil jeg ikke afvise på andet grundlag end en uden den beklædning, som kun er kommunikation og faglighed :-) 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

firstimemom skriver:

Men det gør man. Eller - på Skejby er der mange læger af udenlandsk oprindelse, hvoraf jeg har mødt flere der fandt det vanskeligt at dansk. Men de var søde og dygtige. 

Det er så selvfølgelig læger og ikke jordemødre.. ved ikke om der er forskel. Min mands søster var jordemoder i Norge og snakkede da ikke norsk. Så jo, det sker 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Ville takke pænt nej tak. Og bede om en anden.. 

Grund; fordi jeg føler vi er 2 forskellige steder.. 

Kan jeg ikke se dem, kan de ikke se mig..

Anmeld Citér

29. november 2015

A&F

Anonym skriver:

Ville takke pænt nej tak. Og bede om en anden.. 

Grund; fordi jeg føler vi er 2 forskellige steder.. 

Kan jeg ikke se dem, kan de ikke se mig..

Det er blot et stk stof som dækker håret? Du kan jo se ansigtet . Du må endelig gerne uddybe det med, at de ikke kan se dig???

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.