Jordemødre med tørklæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2015

nielsen80

Ville ingen problem have - heller ikke hvis han/hun( kan jo i princippet være begge køn) ikke snakkede perfekt dansk - bare vi kunne konnunikere. Er vant til at snakke engelsk dagen lang på arbejde, så hvis vi kunne kommunikere på f.eks engelsk ville det også være fint med mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2015

SandraXOXO

Tørklæde eller ej ville ikke betyde noget bare folk er søde så er jeg tilfreds.  Og mht sproget, vil jeg vove og påstå man kommer langt med lidt god vilje og et par gentagelser. Jeg havde på et tidspunkt en russisk kvindelig læge, og vi fik altså på trods af sproget forstået hinanden alligevel. 

Anmeld Citér

29. november 2015

Taco78

Profilbillede for Taco78

Er der tale om niqab eller hvad det nu hedder der dækker ansigtet så ja, da ville jeg afvise, jeg ville ikke føle mig tryg når jeg ikke kunne se ansigtet til den personen du behøver hjælp fra under et af de vigtigste øjeblik i livet,

er der kun tale om burka der dækker håret, så nej, da ville jeg ikke afvise :-)

"Burkaen dækker fra top til tå og bæres især af afghanske kvinder. Foran øjnene er der syet et net, så kvinden kan se ud uden selv at blive set." 

Bare lige for at opklare hvad det er vi snakker om 

Edit: hov mit link kom ikke med... 

http://www.religion.dk/billeder/billedserie-kan-du-kende-forskel-på-muslimske-slør

/ Taco78 

Anmeld Citér

29. november 2015

san

Så længe de kan deres arbejde, er jeg fuldstændig ligeglad  

Anmeld Citér

29. november 2015

lineog4

For min skyld må jordemoderen have tørklæde, være trans, bære kalot (så er det jo så en mand), rosenkrans, omvendt kors mm. Jeg tror alligevel ikke på noget af det så det vil ikke i min tro ændre på min fødsel. 

Bare han/hun er dygtig til sit arbejde både det fysiske og det psykiske. Sprog problemer hmm tror jeg sagtens jeg kunne overleve uden at forstå alt - tror jeg ikke jeg gjorde alligevel da jeg var inde i mig selv. 

Dog har jeg en gang fået en abort som viste sig at være et vindæg, og forklaringen om de måske ikke havde fået alt med, at jeg kunne opleve at blive syg og så skulle komme akut osv blev serveret af en med tørklæde og det virkede egentlig lidt underligt fordi tørklædet jo blandt andet sender signal om at abort er forbudt - det var egentlig over min grænse, men det havde et stort synligt kors også været

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Ærligt jeg har intet problem med at de har tørklæde på, så længe de kan flydende dansk og man kan se deres ansigt, da jeg ikke gider lege "oversætter" midt i en fødsel og den kommende far jo også gerne skal vide hvad der foregår (han kan ikke engelsk). 

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Hej

Jeg sidder her med en opgave om religiøse symboler i det offentlige rum, og i den forbindelse vil jeg spørge jer om hvad jeres holdning er når det gælder jordemødre med tørklæde. Jeg har stødt på en lignende tråd før, men den er fem år gammel.

Jeg håber i vil hjælpe og uddyb gerne jeres svar - tusind tak på forhånd.

Jeg kom til at trykke forkert, så jeg har svaret ja, men jeg mente nej.

Jeg har ikke noget mod at hun har tørklæde på, så længe hun kan tale med mig og ikke kun  timig. Jeg havde en svensk og en dansk jordemor under min sidste fødsel, og hvis jeg skulle vælge en af dem igen, så bliver det svenskeren, for hun sørgede for at jeg var tryg og forstod hvad der foregik i modsætning til den anden.

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Taco78 skriver:

"Burkaen dækker fra top til tå og bæres især af afghanske kvinder. Foran øjnene er der syet et net, så kvinden kan se ud uden selv at blive set." 

Bare lige for at opklare hvad det er vi snakker om 

Edit: hov mit link kom ikke med... 

http://www.religion.dk/billeder/billedserie-kan-du-kende-forskel-på-muslimske-slør

Tror hun mener hijab i stedet for burka. :-D

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Tror hun mener hijab i stedet for burka. :-D

Hov, ja, det er så mange forskellige ting og så mange navn at holde styr på :-)

Og det skal lige siges at min kommentar angående afvisning ikke er ment som nogen som helst form for racisme eller lignende, men kun hvad jeg selv vil være komfortabel med i en så intim ting som en fødsel :-)

Anmeld Citér

29. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hov, ja, det er så mange forskellige ting og så mange navn at holde styr på :-)

Og det skal lige siges at min kommentar angående afvisning ikke er ment som nogen som helst form for racisme eller lignende, men kun hvad jeg selv vil være komfortabel med i en så intim ting som en fødsel :-)

Hehe ja der er så. :-)

Men kan slet ikke forestille mig at man nogensinde ville komme til at stå i det dilemma. De sidste 7 år har jeg arbejdet på bl.a. Holbæk sygehus, Roskilde sygehus, Herlev sygehus og Hvidovre hospital, jeg er aldrig stødt ind i nogen der bar niqab eller burka inden for sundhedsvæsenet.

Men skulle man nogensinde komme til at stå i den situation, så kan jeg godt forstå man vælger at sige nej, pga. jeg ikke kan se hvordan at vedkommende skulle kunne leve op til de hygiejniske principper.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.