Baby i bilen - er det ok. at forlade bilen i 2 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2015

CarinaSB

SofiaMik skriver:

Men så advarer babyalarmen dig jo?

Har dine børn aldrig skreget i to min, mens du var igang med feks bleskift på den anden? 

Mine velcrobabyer har hylet som en sindssyg, når jeg feks var nødt til at lave stort på wc.

Jeg havde en SP, som sagde, da jeg havde min første,  at jeg godt lige måtte lade baby vågne og give lyd, inden jeg tog hende op - ved nr. 2 var jeg jo nødt til at lade baby skrige en gang imellem for at tage mig af nr 1, som stadig var et lille barn.

Min baby alarm bippede ikke når den var uden for rækkevidde .. Men igen .. JEG vil ikke gøre det .. Hvad andre gør er deres sag .. 

jo selvføli har de da det .. men stadigvæk vil jeg ikke lade mit barn være i bilen .. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

Snevejr84

lottelabs skriver:

hej piger!

Sorry, men er sgu lidt i tvivl her! Har altid haft mit barn med mig, også hvis jeg bare skal ind på posthuset med et brev (I frygt for at blive stemplet som en dårlig mor, se nedenfor) Men f.eks i dag, skal jeg hente en stor pakke i brugsen.. Må man så virkelig ikke lade baby sidde de 2 minutter det tager? Kan jo ikke løfte både baby og den store pakke.. Kunne aldrig finde på at efterlade mit barn hvis jeg f.eks skulle ind og handle eller gøre andet der tog længere tid.. 

MEN!

har før læst et opslag herinde, hvor nogle ville ringe til politiet hvis de så en baby sidde alene i bilen OGSÅ mens mor aflevere storebror/søster i børnehave og baby sov i sin autostol ?! Undskyld, er det ikke lidt vildt? de mente hårdnakket man skulle vække baby og tage ham/hende med ind i børnehaven.. 

Hvad gør i?? 

Ikke for at hente en pakke, så går jeg ikke ud fra du kan se bilen hele tiden. Og slet ikke en baby. Jeg kunne ikke finde på det og så er det også ulovligt

Anmeld Citér

29. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Snevejr84 skriver:

Ikke for at hente en pakke, så går jeg ikke ud fra du kan se bilen hele tiden. Og slet ikke en baby. Jeg kunne ikke finde på det og så er det også ulovligt

Ulovligt?? 

Anmeld Citér

29. september 2015

tribk

lottelabs skriver:

hej piger!

Sorry, men er sgu lidt i tvivl her! Har altid haft mit barn med mig, også hvis jeg bare skal ind på posthuset med et brev (I frygt for at blive stemplet som en dårlig mor, se nedenfor) Men f.eks i dag, skal jeg hente en stor pakke i brugsen.. Må man så virkelig ikke lade baby sidde de 2 minutter det tager? Kan jo ikke løfte både baby og den store pakke.. Kunne aldrig finde på at efterlade mit barn hvis jeg f.eks skulle ind og handle eller gøre andet der tog længere tid.. 

MEN!

har før læst et opslag herinde, hvor nogle ville ringe til politiet hvis de så en baby sidde alene i bilen OGSÅ mens mor aflevere storebror/søster i børnehave og baby sov i sin autostol ?! Undskyld, er det ikke lidt vildt? de mente hårdnakket man skulle vække baby og tage ham/hende med ind i børnehaven.. 

Hvad gør i?? 

Jeg har engang løbet til bageren, mens min lille bitte baby lå og sov hjemme i stuen. Jeg har ALDRIG sagt det til nogen, heller ikke barnets far. Det tænker jeg der er en grund til, og det er at jeg synes det var så forkert og frygteligt gjort. For ja, der kunne være sket alt muligt. Tænk hvis huset brød i brand?!? 

Det er katastrofetanker, siger nogen. Sådan kan man jo ikke leve, siger de. Så skulle man sidde der og glo på sit barn 24/7, for at være sikker på at der ikke skete noget. Men hvad nu hvis det rent faktisk skete??

For ikke så længe siden var der en københavnsk mor der liige løb i kiosken mens hendes datter på 4 lå og sov. Datteren vågnede, kunne ikke finde sin mor og drattede ud af et vindue og døde. Og jeg efterlader ALDRIG mit barn uden opsyn igen! 

Det bliver ikke sjovt at være teenager med mig som mor 

Anmeld Citér

29. september 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ville aldrig efterlade baby uanset hvorfor... Tænk hvis det vågner og er ked af det og så er der ikke nogen? Eller det kaster op og ikke kan dreje hovedet så det bliver kvalt? Eller en af de millioner af andre ting der kan gå galt og hvor det kun går godt fordi man er der til at passe på?..

Jeg ville ikke tage baby med hvis ikke jeg kunne tage baby med..

Anmeld Citér

29. september 2015

lineog4

Vi har vel alle forskellige grænser og ikke mindst forskellige katastrofe tanker. En skrev hun var en løve og modig - jeg er ikke bare en løve men en blanding mellem en løve og flodhest og jeg er pisse modig - jeg er også dybt rationel men det betyder ikke katastrofe tænkningen ikke kan løbe af med mig for den der katastrofe kan altså ramme og den ramme på et splitsekund og så sidder man lidt i ambulancen og er centrum for katastrofen.

Vi mennesker bekymrer os og over 80% sker ikke og måske noget helt andet sker. Vi kan ikke kontrollere alt og vi kan ikke garantere sikkerheden for vores børn. Men nogle forsøger at give sikkerheden ved aldrig at gå fra et barn i bilen, andre ved at putte børnesikring på alt i hjemme, andre igen ved børnene ikke må gå alene til noget før de er 12, andre igen ved barnet ikke må få diverse fødevarer, andre igen ved at smide sikkerhedsudstyr til en Michelin mand hver gang barnet kigger på noget med hjul osv.

Jeg anerkender at lige med bilen, der kan mine katastrofe tanker løbe løbsk, mit hjerte ville galoppere gange hundrede i det splitsekund jeg var væk, men fx tør jeg køre med christiniacyklen uden de har cykelhjelm på for andre er det totalt uhørt. Hvad kan ske i bilen - puha alt fra en UFO til håndbremsen der pludselig svigtede. Ville jeg tænke over andre gjorde det - næhh... Ja altså med mindre det er med mine børn og jeg kan se det. Irrationelt - åh ja men sådan er det, kærlighed er jo også irrationelt og jeg elsker jo de små størrelser mere end mit eget liv. 

Curling forældre - hmm ikke hvis du spørger mine børn, de ville gerne curles lidt mere. Overbeskyttende - afhænger af øjnene der kigger, men synes det ikke selv. Selvstændige børn - joooo det synes jeg da... Uselvstændige på nogle punkter og alt for hurtigt selvstændige og store på andre. 

De forstår forresten ikke hvorfor de ikke må blive i bilen for det må de med far - men der kommer mit hjerte så før deres bekvemmelighed. Tilgengæld elsker de at de må skære med de skarpe knive sammen med mig og forstår ikke at de ikke må med far.

vi er alle forskellige og vi er hverken bedre eller dårligere forældre om vi "tør" eller ikke "tør" lade vores guld blive et øjeblik alene i bilen

Anmeld Citér

29. september 2015

MoarMoar

Jeg ville gå ind og hente pakken og baby blive i bilen. 

Jeg har tit afleverede i børnehaven imens baby sad i bilen. 

Jeg har også rigtig tit været inde hos købmanden og for at købe 2 liter mælk og et rugbrød imens baby sov i bilen uden babyalarm :-) Dog aldrig om sommeren hvor bilen kan blive meget varm. 

Anmeld Citér

29. september 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Snevejr84 skriver:

Hvordan pokker er det ulovligt?!

Anmeld Citér

29. september 2015

Mettefpigen

Snevejr84 skriver:

Det er ikk ulovligt at børn sidder alene i bilen, det frarådes ☺

Anmeld Citér

29. september 2015

MHB

Fedt med denne tråd lige i dag! Jeg skulle i morges da den store var afleveret hente en pakke med 6 bøtter MME (stor og uhandy pakke) på postudleveringen i den lokale brugs. Lillebror på 9 uger sov da vi kom frem til brugsen, så jeg hentede pakken mens han sad i bilen.

Det tog ca 2 minutter og bilen brød hverken i brand, han var ikke blevet kvalt i bræk, og ingen var kørt ind i bilen - og jeg ville gøre det igen en anden gang! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.