Baby i bilen - er det ok. at forlade bilen i 2 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2015

modesty

Christine skriver:

Jeg kan da fortælle at mine børn er meget selvstændige selv om de kom med på posthus som små 

Pas på du ikke blander tingene sammen. Det er ligesom at man ikke efterlader sin baby på puslebordet, også selv om h*n måske ikke er så mobil endnu. Selvfølgelig gør man ikke det. Sådan har jeg det.

Jeg synes nu heller ikke fronterne behøver trækkes så hårdt op, for jeg tror du prøver at smide curlingforældrekortet og det har INTET med opsyn af en baby at gøre, som jeg ser det 

Jeg har ladet min baby ligge alene på puslebordet dengang han ikke var mobil. Mere end én gang! OMG, afsløret, jeg er en lortemor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

modesty

CarinaSB skriver:

aldrig om jeg vil efterlade mit barn i en bil hverken 2 eller 5 min .. så hellere vække og tage barnet med .. og heller ikke hvis jeg tog baby alarm med .. for hvis den ikke har rækkevidde og så barnet er vågen .. så kan barnet sidde ude i bilen og skrige uden at man ved det .. At andre gør vil jeg slet ikk blande mig i .. men jeg gør det ikke :)

Suk. Hvis den ikke har rækkevidde, så bipper den jo.

Anmeld Citér

29. september 2015

alenemor42

Abracadabra skriver:

Jeg kan forstå, at du ville tilkalde politiet og synes, at det er ressourcespild, at de skal bruge tid på sådan noget. 

Jeg forstår også, at du nidkært kigger ind i alle parkerede biler, du kommer forbi? Hvis dét er dit yndlingstidsfordriv, så er du jo underholdt i op til 3 minutter den dag, og så har du fået lidt at tale om med dine bekendte. 

Vi taler om 5 minutter max. Den ene über-nysgerrige forbipasserende (dig?), som stirrer ind i alle biler, har ikke engang nået at finde telefonen frem. 

Og når jeg nu er varmet op: Hvilke skrækscenarier forestiller de bekymrede sig? 

• Bilbrand/bilbombe
  • Overophedning 
  • Biltyveri
  • Gidseldrama (den er min egen) 
  • Terrorangreb 
  • Forargede damer på baby.dk

Alt undtagen overophedning er usandsynlige og/eller ligegyldige. Og overophedning kan forebygges ved at parkere i skyggen og måske rulle 2 vinduer ned. 

Så er den ged vist barberet. 

Det her er uden tvivl det bedste svar ever !!!!

Anmeld Citér

29. september 2015

alenemor42

modesty skriver:

Jeg har ladet min baby ligge alene på puslebordet dengang han ikke var mobil. Mere end én gang! OMG, afsløret, jeg er en lortemor.

Pis.... me too !

For helvede den er god den her tråd, jeg morer mig kosteligt.

Anmeld Citér

29. september 2015

lillespir26

lottelabs skriver:

han er 6 mdr. 

Husk nu på vi andre kan komme med vores velmente mening men det er dig der skal føle efter i maven om det føles forkert så fuck alle andres meninger der er ingen lov imod det så du gør "desværre " ikke noget ulovligt ved det �� 

Anmeld Citér

29. september 2015

FruStolpe

Yurie skriver:

Nej du er ikke NØD til at køre bil. Hvad men en cykel? Gå?

Tage bussen/toget?

Det er ikke en mulighed i det yderste udkants Danmark  

Hvis jeg skal ha familien til at hænge sammen, så er en bil en nødvendighed.  Ja jeg kan faktisk ikke engang komme på job om lørdagen hvis jeg ikke selv køre. 

Så ja jeg er NØD til at køre -vi kan jo ikke allesammen klumpe og sammen i byerne 

Anmeld Citér

29. september 2015

MorTil3+

Jeg lader min baby være i bilen hvis jeg skal ind på En tank også selvom han er vågen. Og i supermarked hvis det bare er hurtigt jeg skal ind gør jeg det hvis han sover. Vi bor lige overfor børnehaven og der lader jeg ham nogle gange blive hjemme mens jeg henter hende på 3 hvis han altså sover ude i barnevognen. Han kommer selvfølgelig med hvis han er vågen. Og nej en baby tager ikke skade af at skrige i et par minutter. Jeg ville til gengæld ikke lade ham blive i bilen på en varm sommerdag.

Anmeld Citér

29. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det bliver vi aldrig enige om! Det ville jeg aldrig gøre.

Men babyer bliver sjældent glemt i barnevogne så der gør man jo ikke alle mulige forbipasserende bekymrede. Hvis det er en baby i en bil, så har jeg for meget samvittighed til at gå forbi hvad nu hvis det ER en baby der er glemt. Det er da ikke rimeligt at udsætte andre for den bekymring og jeg synes så personligt ikke det er forsvarligt at efterlade en baby.

Jeg efterlader så også kun min barnevogn hvor jeg kan se den, når det ikke er hjemme.

Hvorfra ved du, at babyer sjældnere glemmes i barnevogne end i biler? Det er der mig bekendt ingen statistikker over. 

Jeg foreslår, at man til de kommende finanslovsforhandlinger afsætter et beløb til krise/traumehjælp til de, højt sat, fem personer årligt, der når at føle regulær bekymring i de, højt sat, fem minutter, der går, før mor og barn er genforenet. Jeg tvivler på, det bliver en stor udgiftspost. 

Anmeld Citér

29. september 2015

bøllen

lottelabs skriver:

hej piger!

Sorry, men er sgu lidt i tvivl her! Har altid haft mit barn med mig, også hvis jeg bare skal ind på posthuset med et brev (I frygt for at blive stemplet som en dårlig mor, se nedenfor) Men f.eks i dag, skal jeg hente en stor pakke i brugsen.. Må man så virkelig ikke lade baby sidde de 2 minutter det tager? Kan jo ikke løfte både baby og den store pakke.. Kunne aldrig finde på at efterlade mit barn hvis jeg f.eks skulle ind og handle eller gøre andet der tog længere tid.. 

MEN!

har før læst et opslag herinde, hvor nogle ville ringe til politiet hvis de så en baby sidde alene i bilen OGSÅ mens mor aflevere storebror/søster i børnehave og baby sov i sin autostol ?! Undskyld, er det ikke lidt vildt? de mente hårdnakket man skulle vække baby og tage ham/hende med ind i børnehaven.. 

Hvad gør i?? 

Hvis baby sidder i sin stol og sover , ville jeg nok rende hurtigt ind og hente den pakke. Ja så må folk se mig som en dårlig mor tænker vi skal passe på med ikke at overdrive alt og sætte en masse skræk scenarier op. 

Anmeld Citér

29. september 2015

CarinaSB

modesty skriver:

Suk. Hvis den ikke har rækkevidde, så bipper den jo.

Du skal da ikke skrive suk .. min bippede altså ikke når den var uden for rækkevidde .. !!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.