missyM skriver:
"At pakke sine børn ind i vat for efter at svøbe dem i silke"
- Alle ved nok hvad der anbefales, men fordi man af en eller anden årsag vælger at gå imod anbefalingerne er det ikke = at man er en dårlig forældre.
hvis man altid gør som det anbefales med alting, så ville vi efterhånden ikke kunne leve!. Og jeg tror ikke på at alle lever efter alle anbefalinger - alle har stået i en situation og overvejet situationen og gjort hvad man tænkte var bedst lige nu og her.
jeg afslutter mit indlæg med at skrive noget i stilen med " jeg er træt af den drejning samfundet har taget" - fordi netop mange altid mener at der er det rigtige og det forkerte valg.
Jeg mener det er noget fis! Som i TS indlæg hvor hun egentligt efterspørger hvad andre tænker om at lade et barn sidde i bilen. Det burde ingen føle var nødvendigt - men jeg kan sagtens forstå at hun føler det er nødvendigt.
så én ting er vi da enige om - det er underligt overhovedet at vurdere hvad andre gør - for jeg tror på at alle gør hvad de lige tænker er bedst.
Vi er garanteret fuldstændig enige, men jeg opponerer bare imod de fordomme der så er mod dem, der ikke vil lade børnene blive i bilen. Du kalder det pakke ind i vat, andre taler om hysteri, ikke modig, begrænse osv. Og i min verden er man ikke en dårlig forældre om man lader barnet blive eller om man ikke lader barnet blive. Man er derimod en dårlig forælder hvis man ikke ønsker det bedste for sine børn, lader dem sulte med vilje, slår dem, efterlader dem alene i flere dage osv. Men man er ikke dårlig forælder fordi man tør løbe ind efter en pakke, men så sandelig heller ikke fordi man vækker dem og tager dem med.
Og man er heller ikke hysterisk, katastrofetænker, pessimist eller pakker sit barn ind når man ikke vil lade dem sidde, lige som man ikke er uansvarlig når man lader dem sidde.
og ja hvorfor skal man spørge? Jeg spørger ikke, jeg har efterhånden så mange år på bagen så det rager mig en høstblomst hvad andre tænker om mine evner som mor. Men jeg ved da at det er legalt på en anden måde nu end tidligere at vurdere andre og der er jeg helt enig med det - hvorfor skal man dog det. Man skal bare passe på i forsvaret for egne handlemåder ikke at vurdere de andre negativt fordi de ikke gør det samme - og for mig at se er det det der sker i denne tråd fra begge sider, fremfor bare at konstatere okay her er vi så forskellige