lottelabs skriver:
hej piger!
Sorry, men er sgu lidt i tvivl her! Har altid haft mit barn med mig, også hvis jeg bare skal ind på posthuset med et brev (I frygt for at blive stemplet som en dårlig mor, se nedenfor) Men f.eks i dag, skal jeg hente en stor pakke i brugsen.. Må man så virkelig ikke lade baby sidde de 2 minutter det tager? Kan jo ikke løfte både baby og den store pakke.. Kunne aldrig finde på at efterlade mit barn hvis jeg f.eks skulle ind og handle eller gøre andet der tog længere tid..
MEN!
har før læst et opslag herinde, hvor nogle ville ringe til politiet hvis de så en baby sidde alene i bilen OGSÅ mens mor aflevere storebror/søster i børnehave og baby sov i sin autostol ?! Undskyld, er det ikke lidt vildt? de mente hårdnakket man skulle vække baby og tage ham/hende med ind i børnehaven..
Hvad gør i??
Jeg må nok erkende, at jeg aldrig ville efterlade mit barn alene i bilen. Ville have det så dårligt, hvis der skete noget, selvom jeg ved, det er usandsynligt for så kort et ophold. Hvis det var mig, ville jeg nok finde en eller anden til at hjælpe mig med at hente pakken, hvis den virkelig er så stor.. HVis det er helt umuligt, ville jeg måske tage babyalarmen med og gøre det på den måde. Hvis jeg så et lille barn alene i en bil, ville jeg vente lidt tid for at se, om der kom nogen tilbage til bilen. Der har været lidt for mange sager, hvor børn er blevet glemt, og man ved jo ikke, om det kan være tilfældet. Jeg ville ikke ringe til politiet før efter lidt tid (kun hvis barnet så ud til at lide nød, selvfølgelig!). Måske ville jeg overveje at gå ind i butikke/posthuset/eller hvad der lige var oplagt for at "efterlyse" forælderen til barnet. I hvert fald, hvis bilen holdt et sted, hvor det kunne være oplagt, at forælderen var gået ind...
Det eneste tidspunkt, jeg efterlader et barn alene i bilen, er hjemme i indkørslen, hvor jeg nogle gange kommer ud i, at begge børn sover, og der kun er mig.. Så må jeg jo bære dem ind en ad gangen 
Anmeld
Citér