Baby i bilen - er det ok. at forlade bilen i 2 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.184 visninger
117 svar
447 synes godt om
29. september 2015

tullemortilsnart2

hej piger!

Sorry, men er sgu lidt i tvivl her! Har altid haft mit barn med mig, også hvis jeg bare skal ind på posthuset med et brev (I frygt for at blive stemplet som en dårlig mor, se nedenfor) Men f.eks i dag, skal jeg hente en stor pakke i brugsen.. Må man så virkelig ikke lade baby sidde de 2 minutter det tager? Kan jo ikke løfte både baby og den store pakke.. Kunne aldrig finde på at efterlade mit barn hvis jeg f.eks skulle ind og handle eller gøre andet der tog længere tid.. 

MEN!

har før læst et opslag herinde, hvor nogle ville ringe til politiet hvis de så en baby sidde alene i bilen OGSÅ mens mor aflevere storebror/søster i børnehave og baby sov i sin autostol ?! Undskyld, er det ikke lidt vildt? de mente hårdnakket man skulle vække baby og tage ham/hende med ind i børnehaven.. 

Hvad gør i?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

Bak

lottelabs skriver:

hej piger!

Sorry, men er sgu lidt i tvivl her! Har altid haft mit barn med mig, også hvis jeg bare skal ind på posthuset med et brev (I frygt for at blive stemplet som en dårlig mor, se nedenfor) Men f.eks i dag, skal jeg hente en stor pakke i brugsen.. Må man så virkelig ikke lade baby sidde de 2 minutter det tager? Kan jo ikke løfte både baby og den store pakke.. Kunne aldrig finde på at efterlade mit barn hvis jeg f.eks skulle ind og handle eller gøre andet der tog længere tid.. 

MEN!

har før læst et opslag herinde, hvor nogle ville ringe til politiet hvis de så en baby sidde alene i bilen OGSÅ mens mor aflevere storebror/søster i børnehave og baby sov i sin autostol ?! Undskyld, er det ikke lidt vildt? de mente hårdnakket man skulle vække baby og tage ham/hende med ind i børnehaven.. 

Hvad gør i?? 

Jeg må nok erkende, at jeg aldrig ville efterlade mit barn alene i bilen. Ville have det så dårligt, hvis der skete noget, selvom jeg ved, det er usandsynligt for så kort et ophold. Hvis det var mig, ville jeg nok finde en eller anden til at hjælpe mig med at hente pakken, hvis den virkelig er så stor.. HVis det er helt umuligt, ville jeg måske tage babyalarmen med og gøre det på den måde. Hvis jeg så et lille barn alene i en bil, ville jeg vente lidt tid for at se, om der kom nogen tilbage til bilen. Der har været lidt for mange sager, hvor børn er blevet glemt, og man ved jo ikke, om det kan være tilfældet. Jeg ville ikke ringe til politiet før efter lidt tid (kun hvis barnet så ud til at lide nød, selvfølgelig!). Måske ville jeg overveje at gå ind i butikke/posthuset/eller hvad der lige  var oplagt for at "efterlyse" forælderen til barnet. I hvert fald, hvis bilen holdt et sted, hvor det kunne være oplagt, at forælderen var gået ind...

Det eneste tidspunkt, jeg efterlader et barn alene i bilen, er hjemme i indkørslen, hvor jeg nogle gange kommer ud i, at begge børn sover, og der kun er mig.. Så må jeg jo bære dem ind en ad gangen

Anmeld Citér

29. september 2015

Abracadabra

Haha! Jeg er en af de "vilde", som faktisk også handlede med den yngste i bilen. Havde babyalarm med og var cool (men lynhurtig). 

Hent du bare pakken! 

Anmeld Citér

29. september 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg ville heller ikke gøre det.. Så må du finde en indkøbsvogn tilvant og pakke ��

Anmeld Citér

29. september 2015

Lenchick

Abracadabra skriver:

Haha! Jeg er en af de "vilde", som faktisk også handlede med den yngste i bilen. Havde babyalarm med og var cool (men lynhurtig). 

Hent du bare pakken! 

Det har jeg også gjort masser af gange

Anmeld Citér

29. september 2015

modesty

lottelabs skriver:

hej piger!

MEN!

Hvad gør i?? 

Jeg kan på ingen måde se logikken i at man ville efterlade en baby i barnevogn foran en café el. lign. med babyalarm - men ikke ville efterlade en baby i en bil (med vinduet på klem og babyalarm).

Personligt ville jeg dog medbringe babyalarm, da jeg ikke kunne tåle at min dreng græd når jeg var væk.

Anmeld Citér

29. september 2015

MorDk

jeg ville ikke gøre det. Tænk nu hvis....

Bilen gik brand, bilen blev stjålet, Der var nogle der kørte ind i bilen osv osv.

Anmeld Citér

29. september 2015

Rockertand

lottelabs skriver:

hej piger!

MEN!

Hvad gør i?? 

Min baby sover i autostolen i bilen, når jeg afleverer storesøskende (samme sted), men aldrig i varmt vejr. Jeg kan slet ikke se forskellen i forhold til at sove i barnevognen, tværtimod er jeg mere tryg ved autostolen, da bilen er et lukket rum, og baby sidder op. 

Anmeld Citér

29. september 2015

Rockertand

MorDk skriver:

jeg ville ikke gøre det. Tænk nu hvis....

Bilen gik brand, bilen blev stjålet, Der var nogle der kørte ind i bilen osv osv.

Katastrofetanker? Tjek.

Sidder du så også og kigger på dit barn hele natten? For der er jo også vuggedød og feberkramper og kvælning i gylp og opkast? 

Anmeld Citér

29. september 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Søde søde ts! Selvfølgelig kan du det!! Som du selv skriver så tager det kun 2 min. Du er IKKE nogen dårlig mor hvis du gør det!!! 

Jeg tager dog selv min søn med mig hver gang men jeg kan sagtens set dit problem og syntes sagtens at du godt kan lade ham være. Det undskyld dør han altså ikke af!! Jeg havde gjort det samme. 

Jeg syntes at mange overreagerer helt vildt ved at sige at han skal med og at du ikke kan lade ham være!!! Helt ærligt!!! Vi kan ikke pakke vores børn ind i vat og det skal vi så sandelig heller ikke!!! Det drejer sig jo ikke om lang tid men kun ganske kort tid!!! Hvad pokker er forskellen hvis man har baby med og efterlader det i indkørslen fordi man lige skal ind med sine varer fra supermarkedet eller hvad det nu kan være??!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.