Baby i bilen - er det ok. at forlade bilen i 2 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2015

Christine

SofiaMik skriver:

Og hvor mange ressourcer tror du politiet har til at rykke ud hver gang du ser en baby i en bil?  Synes det er helt utilstedeligt at kalde folk for dovne. Det kunne også være, at mor tænker på sin babys ve og vel og det er at få lov at sove. Ville du også ringe efter politiet, hvis baby er i sin barnevogn?  Og den mor er da vist også doven, når hun ikke tager baby med ind og handler eller hvad? 

Nej det ville jeg ikke. Det er noget mere sandsynligt at baby bliver glemt i en bil. Kan ikke huske at en baby skulle være død af at være glemt i en barnevogn.

Hvorfor så ikke bare tage barnevognen til posthuset?  

Og jeg svarede et andet indlæg hvor en mor blev beskyldt for at have katastrofetanker. Mon ikke også det er utilstedeligt så? Jeg vendte den om men jeg tror at hvis babys ve og vel kommer i første række så skal baby vel slet ikke med ud at køre og det er jo ikke realistisk at lukke sig inde fordi man har en baby, så det synes jeg ikke holder.

Nej jeg mener heller ikke at politiet har ressourcer til det men jeg håber mødre har ressourcer til at tage deres barn med på posthuset for ellers står det skidt til.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

Christine

Yurie skriver:

Så skal vi vel også tage barnevogn, klapvogn altid... Det ville tage 2sek at tage en barnevogn, hurtigere end at tage en bil.

Ja, det bliver varmt i en bil, men lige nu med vinduet åbnet, hvor varmt bliver der lige i den bil på 2min?

Vi kan også lave et system, hvor man skriver tiden ned fra hvornår man har forladt bilen, så forbipasserende ved det.

Jeg har ikke selv gjort det, men hvis jeg har et barn i en bil og jeg bare lige skal hente noget hurtigt, og barnet sover tungt, vil jeg ikke vække det(sjovt som at folk siger at man ikke må vække børn, men at hive dem ud af autostolen for at hente noget, er ok..) Det handler om få min, man har babyalarm med.

De fleste uheld med varme biler er i USA, ikke i Danmark. Og vi snakker jo ikke i 25graders varme med lukkede vinduer.

Hvad hvis du har et barn der ikke sidder i autostol du kan tage ud, ja jeg ved der står baby, men hvad når man så har et større barn, hvordan vil du så gøre det? Have barnet på armen og pakken i den anden? Havde et måske smaddersurt barn med ind i butikken eller lade barnet sove mens du henter noget hurtigt?

Hvad hvis du har glemt noget indenfor, tager du så også barnet med ind igen?

Hvor mange artikler har der været om børn i ophedet biler i Danmark i år?

Og det handler ikke om indkøb, det handler om at hente EN ting.

Det ville være noget andet hvis der var sådan et system, men det er der jo ikke tale om, vel?

Med et større barn er min vurdering at der er større risiko for at barnet vågner og bliver sindssygt bange for at være efterladt, så det synes jeg heller ikke er en god idé. Ja jeg har nogle gange sure børn med, men hellere sure børn end bange børn 

Anmeld Citér

29. september 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

jeg havde gjort som andre skriver.

parker tæt på indgangen. Og lidt ned med vinduet og babyalarmen hos baby.

så kan du jo høre hvis baby siger noget.

Anmeld Citér

29. september 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Christine skriver:

Nej det ville jeg ikke. Det er noget mere sandsynligt at baby bliver glemt i en bil. Kan ikke huske at en baby skulle være død af at være glemt i en barnevogn.

Og jeg svarede et andet indlæg hvor en mor blev beskyldt for at have katastrofetanker. Mon ikke også det er utilstedeligt så? Jeg vendte den om men jeg tror at hvis babys ve og vel kommer i første række så skal baby vel slet ikke med ud at køre og det er jo ikke realistisk at lukke sig inde fordi man har en baby, så det synes jeg ikke holder.

Nej jeg mener heller ikke at politiet har ressourcer til det men jeg håber mødre har ressourcer til at tage deres barn med på posthuset for ellers står det skidt til.

Så i dine øjne skal man gå i stedet for at køre bil, hvis man skal hente store og tunge pakker? - Dvs. at man måske skal ud på en vandretur på + 10 kilometer hvis man bor på landet og så skal baby ligge i barnevognen med en tung pakke ovenpå sig, fordi man ikke kan bære pakken samtidig med at man skal skubbe barnevognen?

Der har været episoder hvor børn er blevet bidt af en rotte i barnevognen. Det er næsten mere dødbringende med alle de bakterier. 

Det er okay at have en holdning til hvad man ville gøre i situationen og der er vi heldigvis alle sammen forskellige. Men synes det er meget at mene at det står skidt til og "anklage" mødre for at være ressourcesvage hvis ikke de har barnet hængende på armen 24/7....

Anmeld Citér

29. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Det er godt at der findes steder som baby.dk - ellers ville jeg hurtigt ende ud i de helt store omsorgssvigt

Hvis baby sov trygt, ville jeg parkere tæt på, sikre luft og temperatur og evt. smide en babyalarm oveni. Derpå ville jeg glad og fro hente min pakke/ene liter mælk - uden at skænke det en yderligere tanke.

Men... jeg vil selvfølgelig også være tilbøjelig til at lade ungen sove i gården eller blive stående ude foran en forretning.

Vil nogen være søde at alarmere myndighederne? 

Anmeld Citér

29. september 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
modesty skriver:

Enig (men jeg orkede ikke lige at skrive en længere svada &nbsp

Kan slet ikke klare den, efter min mening, ret ekstreme angst og overforsigtighed som folk lader gå ud over deres børn i disse dage. De ender jo som totalt uselvstændige individer.

Fuldstændig enig!!  Kunne sige præcis det samme!!

Anmeld Citér

29. september 2015

TNBC

Christine skriver:

Det ville være noget andet hvis der var sådan et system, men det er der jo ikke tale om, vel?

Med et større barn er min vurdering at der er større risiko for at barnet vågner og bliver sindssygt bange for at være efterladt, så det synes jeg heller ikke er en god idé. Ja jeg har nogle gange sure børn med, men hellere sure børn end bange børn 

Men det bør vi måske, så ikke alle bliver meldt til politiet, for at efterlade sit barn i 2min for at hente noget.

Anmeld Citér

29. september 2015

SofiaMik

Christine skriver:

Nu er vi jo nogle der bor så langt væk fra byen at vi altid skal køre for at komme på posthuset osv. Og en 8 km tur på landevejen med barnevogn uden cykelstier osv. Er ikke lige en mulighed. 

Desuden er vi også nogen som har mere end et barn at passe på og så lærer man helt naturligt at være rationel. Det ældste barn i flokken vil helt naturligt være det barn, som er blevet pylret mest om og det er noget af grunden til, at det er så sundt at få søskende.  

Anmeld Citér

29. september 2015

FruStolpe

lottelabs skriver:

hej piger!

Sorry, men er sgu lidt i tvivl her! Har altid haft mit barn med mig, også hvis jeg bare skal ind på posthuset med et brev (I frygt for at blive stemplet som en dårlig mor, se nedenfor) Men f.eks i dag, skal jeg hente en stor pakke i brugsen.. Må man så virkelig ikke lade baby sidde de 2 minutter det tager? Kan jo ikke løfte både baby og den store pakke.. Kunne aldrig finde på at efterlade mit barn hvis jeg f.eks skulle ind og handle eller gøre andet der tog længere tid.. 

MEN!

har før læst et opslag herinde, hvor nogle ville ringe til politiet hvis de så en baby sidde alene i bilen OGSÅ mens mor aflevere storebror/søster i børnehave og baby sov i sin autostol ?! Undskyld, er det ikke lidt vildt? de mente hårdnakket man skulle vække baby og tage ham/hende med ind i børnehaven.. 

Hvad gør i?? 

Jeg turde aldrig efterlade baby/barn i bilen. Tænk hvis jeg faldt om eller der skete mig noget. Så ville ingen ane at mine børn sad alene ude i bilen 

Så nej, tager altid ungerne med mig 

Anmeld Citér

29. september 2015

kriis

Åh! Jeg er også en af de mega hysteriske mødre som ser for mig hvordan andre biler brager ind i min bil og totalskader den mens baby sidder der, eller bilen bliver stjålet med baby i, eller bryder i brand eller eller eller....

jeg har slæbt autostol med et utal af steder og går ikke 5 min fra bilen med baby alene tilbage......

Og jeg kender godt udfordringerne og fristelsen til liiiiige - jeg har bare aldrig haft modet.......

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.