Yurie skriver:
Så skal vi vel også tage barnevogn, klapvogn altid... Det ville tage 2sek at tage en barnevogn, hurtigere end at tage en bil.
Ja, det bliver varmt i en bil, men lige nu med vinduet åbnet, hvor varmt bliver der lige i den bil på 2min?
Vi kan også lave et system, hvor man skriver tiden ned fra hvornår man har forladt bilen, så forbipasserende ved det.
Jeg har ikke selv gjort det, men hvis jeg har et barn i en bil og jeg bare lige skal hente noget hurtigt, og barnet sover tungt, vil jeg ikke vække det(sjovt som at folk siger at man ikke må vække børn, men at hive dem ud af autostolen for at hente noget, er ok..) Det handler om få min, man har babyalarm med.
De fleste uheld med varme biler er i USA, ikke i Danmark. Og vi snakker jo ikke i 25graders varme med lukkede vinduer.
Hvad hvis du har et barn der ikke sidder i autostol du kan tage ud, ja jeg ved der står baby, men hvad når man så har et større barn, hvordan vil du så gøre det? Have barnet på armen og pakken i den anden? Havde et måske smaddersurt barn med ind i butikken eller lade barnet sove mens du henter noget hurtigt?
Hvad hvis du har glemt noget indenfor, tager du så også barnet med ind igen?
Hvor mange artikler har der været om børn i ophedet biler i Danmark i år?
Og det handler ikke om indkøb, det handler om at hente EN ting.
Det ville være noget andet hvis der var sådan et system, men det er der jo ikke tale om, vel?
Med et større barn er min vurdering at der er større risiko for at barnet vågner og bliver sindssygt bange for at være efterladt, så det synes jeg heller ikke er en god idé. Ja jeg har nogle gange sure børn med, men hellere sure børn end bange børn