Baby i bilen - er det ok. at forlade bilen i 2 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg turde aldrig efterlade baby/barn i bilen. Tænk hvis jeg faldt om eller der skete mig noget. Så ville ingen ane at mine børn sad alene ude i bilen 

Så nej, tager altid ungerne med mig 

Men... hvis du fulgte den logik til dørs, så skulle du jo slet ikke køre bil? Tænkt hvis du faldt om... så ville I jo køre galt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

Abracadabra

kriis skriver:

Åh! Jeg er også en af de mega hysteriske mødre som ser for mig hvordan andre biler brager ind i min bil og totalskader den mens baby sidder der, eller bilen bliver stjålet med baby i, eller bryder i brand eller eller eller....

jeg har slæbt autostol med et utal af steder og går ikke 5 min fra bilen med baby alene tilbage......

Og jeg kender godt udfordringerne og fristelsen til liiiiige - jeg har bare aldrig haft modet.......

Det er jo fint nok! Det lyder til, at du er bevidst om, at du er hysterisk og en bangebuks. 

Jeg er rationel og modig som en løve, og jeg ser intet problem i at lade baby sidde selv i 5 minutter. 

Anmeld Citér

29. september 2015

FruStolpe

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Men... hvis du fulgte den logik til dørs, så skulle du jo slet ikke køre bil? Tænkt hvis du faldt om... så ville I jo køre galt?

Men jeg er NØD til at køre bil. Jeg er ALDRIG NØD til at efterlade mit barn !!!! 

-for lige at fælge den hele vejen

... 

Anmeld Citér

29. september 2015

TNBC

FruStolpe skriver:

Men jeg er NØD til at køre bil. Jeg er ALDRIG NØD til at efterlade mit barn !!!! 

-for lige at fælge den hele vejen

... 

Nej du er ikke NØD til at køre bil. Hvad men en cykel? Gå?

Tage bussen/toget?

Anmeld Citér

29. september 2015

Kløver

hej piger!

Sorry, men er sgu lidt i tvivl her! Har altid haft mit barn med mig, også hvis jeg bare skal ind på posthuset med et brev (I frygt for at blive stemplet som en dårlig mor, se nedenfor) Men f.eks i dag, skal jeg hente en stor pakke i brugsen.. Må man så virkelig ikke lade baby sidde de 2 minutter det tager? Kan jo ikke løfte både baby og den store pakke.. Kunne aldrig finde på at efterlade mit barn hvis jeg f.eks skulle ind og handle eller gøre andet der tog længere tid.. 

MEN!

har før læst et opslag herinde, hvor nogle ville ringe til politiet hvis de så en baby sidde alene i bilen OGSÅ mens mor aflevere storebror/søster i børnehave og baby sov i sin autostol ?! Undskyld, er det ikke lidt vildt? de mente hårdnakket man skulle vække baby og tage ham/hende med ind i børnehaven.. 

Hvad gør i?? 

Vi gør det, selvfølgelig ikke hvis der er varmt og det er farligt for barnet, men da vi har flere steder at hente/aflevere har vi børnene til at vente, på den næste bliver hentet, vi er endda blevet anbefalet det af børnehaven, at lade en vente i bilen, og så hente de store ud, en af gangen, især de dage hvor hente/bringe kan være lidt problematisk. 

Hvis barnet sidder i den autostol, som kan tages med (0-13 kg) tager jeg ofte en vogn, så kan man have både stol og en ret stor pakke  

Anmeld Citér

29. september 2015

tullemortilsnart2

lillespir24 skriver:

Jeg ville personligt aldrig efterlade baby eller børn i bilen alene så er det vel heller ikke vigtigere at hente en pakke før nogle andre kan hjælpe hvor gammel er babyen 

han er 6 mdr. 

Anmeld Citér

29. september 2015

Kløver

Omsorgsgiver skriver:

Søde søde ts! Selvfølgelig kan du det!! Som du selv skriver så tager det kun 2 min. Du er IKKE nogen dårlig mor hvis du gør det!!! 

Jeg tager dog selv min søn med mig hver gang men jeg kan sagtens set dit problem og syntes sagtens at du godt kan lade ham være. Det undskyld dør han altså ikke af!! Jeg havde gjort det samme. 

Jeg syntes at mange overreagerer helt vildt ved at sige at han skal med og at du ikke kan lade ham være!!! Helt ærligt!!! Vi kan ikke pakke vores børn ind i vat og det skal vi så sandelig heller ikke!!! Det drejer sig jo ikke om lang tid men kun ganske kort tid!!! Hvad pokker er forskellen hvis man har baby med og efterlader det i indkørslen fordi man lige skal ind med sine varer fra supermarkedet eller hvad det nu kan være??!!

Enig her

nu er jeg for kort tid siden blevet mor til nr 4, og der er bare ting som skal kunne fungere, og bla i hente bringe situationer, må nogle altså vente/sidde i bilen imens de andre bliver afleveret/hentet ud  

Anmeld Citér

29. september 2015

CarinaSB

aldrig om jeg vil efterlade mit barn i en bil hverken 2 eller 5 min .. så hellere vække og tage barnet med .. og heller ikke hvis jeg tog baby alarm med .. for hvis den ikke har rækkevidde og så barnet er vågen .. så kan barnet sidde ude i bilen og skrige uden at man ved det .. At andre gør vil jeg slet ikk blande mig i .. men jeg gør det ikke :)

Anmeld Citér

29. september 2015

Kløver

Abracadabra skriver:

Jeg kan forstå, at du ville tilkalde politiet og synes, at det er ressourcespild, at de skal bruge tid på sådan noget. 

Jeg forstår også, at du nidkært kigger ind i alle parkerede biler, du kommer forbi? Hvis dét er dit yndlingstidsfordriv, så er du jo underholdt i op til 3 minutter den dag, og så har du fået lidt at tale om med dine bekendte. 

Vi taler om 5 minutter max. Den ene über-nysgerrige forbipasserende (dig?), som stirrer ind i alle biler, har ikke engang nået at finde telefonen frem. 

Og når jeg nu er varmet op: Hvilke skrækscenarier forestiller de bekymrede sig? 

• Bilbrand/bilbombe
  • Overophedning 
  • Biltyveri
  • Gidseldrama (den er min egen) 
  • Terrorangreb 
  • Forargede damer på baby.dk

Alt undtagen overophedning er usandsynlige og/eller ligegyldige. Og overophedning kan forebygges ved at parkere i skyggen og måske rulle 2 vinduer ned. 

Så er den ged vist barberet. 

Ha ha ha undskyld men kom lige til at grine  

Anmeld Citér

29. september 2015

SofiaMik

CarinaSB skriver:

aldrig om jeg vil efterlade mit barn i en bil hverken 2 eller 5 min .. så hellere vække og tage barnet med .. og heller ikke hvis jeg tog baby alarm med .. for hvis den ikke har rækkevidde og så barnet er vågen .. så kan barnet sidde ude i bilen og skrige uden at man ved det .. At andre gør vil jeg slet ikk blande mig i .. men jeg gør det ikke :)

Men så advarer babyalarmen dig jo?

Har dine børn aldrig skreget i to min, mens du var igang med feks bleskift på den anden? 

Mine velcrobabyer har hylet som en sindssyg, når jeg feks var nødt til at lave stort på wc.

Jeg havde en SP, som sagde, da jeg havde min første,  at jeg godt lige måtte lade baby vågne og give lyd, inden jeg tog hende op - ved nr. 2 var jeg jo nødt til at lade baby skrige en gang imellem for at tage mig af nr 1, som stadig var et lille barn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.