Baby i bilen - er det ok. at forlade bilen i 2 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2015

Christine

Abracadabra skriver:

Hvor mange biler bryder i brand årligt i Danmark? Hvor mange børn dør vuggedøden (som i øvrigt er associeret til rygning, overophedning mm)? 

Svaret på de to spørgsmål giver sammenlagt konklusionen, at det er rationelt at sidde hele natten og glo på sit sovende barn og i dagtimerne gå på posthuset med god samvittighed. 

Ja, jeg har selv tænkt tanken "hvad nu hvis jeg bliver blandet ind i et gidseldrama i supermarkedet", MEN man må for filan da også prøve at være lidt rationel! 

Det er naturligt at have katastrofetanker som nybagt mor, man skal bare også huske sin sunde fornuft. 

Hvor mange forbipasserende skal bekymre sig og hvornår synes du så det er fair at andre bøder for at mor er doven? selvfølgelig kan man hente en pakke med en baby og ellers koster det 5 kr mere at få pakken leveret hjemme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

Benjamins'mor

jeg ville ikke gøre det. Tænk nu hvis....

Bilen gik brand, bilen blev stjålet, Der var nogle der kørte ind i bilen osv osv.

Jeg tænker lidt, hvad så med dem der lader deres baby stå udenfor i barnevognen når de er på cafe? Barnevognen kan jo også blive stjålet.

Anmeld Citér

29. september 2015

modesty

Christine skriver:

Man efterlader aldrig en baby uden opsyn (og det er selvfølgelig opsyn hvis baby sover i haven/et værelse derhjemme og man selv er et andet sted i huset.

Jeg ville ringe efter politiet hvis jeg så en efterladt baby i en bil og det synes jeg er spild af ressourcer hvis det er fordi mor ikke gider tage baby med på posthuset.

Hvis jeg går forbi en bil med en baby, så kan jeg jo ikke se hvor længe baby har siddet der og om forældrene kommer tilbage. Og det er sket for mange gange at en baby er blevet glemt i en bil.

Selvfølgelig kan man da efterlade en baby uden opsyn. Der er da masser af barnevogne der står parkeret foran butikker og caféer. Og hvis man ovenikøbet har en babyalarm med, er man da dækket helt ind.

Anmeld Citér

29. september 2015

modesty

Abracadabra skriver:

Hvor mange biler bryder i brand årligt i Danmark? Hvor mange børn dør vuggedøden (som i øvrigt er associeret til rygning, overophedning mm)? 

Svaret på de to spørgsmål giver sammenlagt konklusionen, at det er rationelt at sidde hele natten og glo på sit sovende barn og i dagtimerne gå på posthuset med god samvittighed. 

Ja, jeg har selv tænkt tanken "hvad nu hvis jeg bliver blandet ind i et gidseldrama i supermarkedet", MEN man må for filan da også prøve at være lidt rationel! 

Det er naturligt at have katastrofetanker som nybagt mor, man skal bare også huske sin sunde fornuft. 

Enig (men jeg orkede ikke lige at skrive en længere svada &nbsp

Kan slet ikke klare den, efter min mening, ret ekstreme angst og overforsigtighed som folk lader gå ud over deres børn i disse dage. De ender jo som totalt uselvstændige individer.

Anmeld Citér

29. september 2015

Mettefpigen

Jeg ville personligt ikk gøre det, da der kan ske for mange ting.... Men hvad i andre må andre om ☺

Anmeld Citér

29. september 2015

Christine

modesty skriver:

Selvfølgelig kan man da efterlade en baby uden opsyn. Der er da masser af barnevogne der står parkeret foran butikker og caféer. Og hvis man ovenikøbet har en babyalarm med, er man da dækket helt ind.

Det bliver vi aldrig enige om! Det ville jeg aldrig gøre.

Men babyer bliver sjældent glemt i barnevogne så der gør man jo ikke alle mulige forbipasserende bekymrede. Hvis det er en baby i en bil, så har jeg for meget samvittighed til at gå forbi hvad nu hvis det ER en baby der er glemt. Det er da ikke rimeligt at udsætte andre for den bekymring og jeg synes så personligt ikke det er forsvarligt at efterlade en baby.

Jeg efterlader så også kun min barnevogn hvor jeg kan se den, når det ikke er hjemme.

Anmeld Citér

29. september 2015

Christine

modesty skriver:

Enig (men jeg orkede ikke lige at skrive en længere svada &nbsp

Kan slet ikke klare den, efter min mening, ret ekstreme angst og overforsigtighed som folk lader gå ud over deres børn i disse dage. De ender jo som totalt uselvstændige individer.

Jeg kan da fortælle at mine børn er meget selvstændige selv om de kom med på posthus som små 

Pas på du ikke blander tingene sammen. Det er ligesom at man ikke efterlader sin baby på puslebordet, også selv om h*n måske ikke er så mobil endnu. Selvfølgelig gør man ikke det. Sådan har jeg det.

Jeg synes nu heller ikke fronterne behøver trækkes så hårdt op, for jeg tror du prøver at smide curlingforældrekortet og det har INTET med opsyn af en baby at gøre, som jeg ser det 

Anmeld Citér

29. september 2015

SofiaMik

Christine skriver:

Hvor mange forbipasserende skal bekymre sig og hvornår synes du så det er fair at andre bøder for at mor er doven? selvfølgelig kan man hente en pakke med en baby og ellers koster det 5 kr mere at få pakken leveret hjemme.

Og hvor mange ressourcer tror du politiet har til at rykke ud hver gang du ser en baby i en bil?  Synes det er helt utilstedeligt at kalde folk for dovne. Det kunne også være, at mor tænker på sin babys ve og vel og det er at få lov at sove. Ville du også ringe efter politiet, hvis baby er i sin barnevogn?  Og den mor er da vist også doven, når hun ikke tager baby med ind og handler eller hvad? 

Anmeld Citér

29. september 2015

Abracadabra

Christine skriver:

Jeg kan forstå, at du ville tilkalde politiet og synes, at det er ressourcespild, at de skal bruge tid på sådan noget. 

Jeg forstår også, at du nidkært kigger ind i alle parkerede biler, du kommer forbi? Hvis dét er dit yndlingstidsfordriv, så er du jo underholdt i op til 3 minutter den dag, og så har du fået lidt at tale om med dine bekendte. 

Vi taler om 5 minutter max. Den ene über-nysgerrige forbipasserende (dig?), som stirrer ind i alle biler, har ikke engang nået at finde telefonen frem. 

Og når jeg nu er varmet op: Hvilke skrækscenarier forestiller de bekymrede sig? 

• Bilbrand/bilbombe
  • Overophedning 
  • Biltyveri
  • Gidseldrama (den er min egen) 
  • Terrorangreb 
  • Forargede damer på baby.dk

Alt undtagen overophedning er usandsynlige og/eller ligegyldige. Og overophedning kan forebygges ved at parkere i skyggen og måske rulle 2 vinduer ned. 

Så er den ged vist barberet. 

Anmeld Citér

29. september 2015

TNBC

Christine skriver:

Den kan vel også vendes om og vi kan sige: egotanker?

Hvor doven kan man være som mor hvis man ikke gider løfte autostolen med? Og hvor mange forbipasserende skal man bekymre fordi man ikke selv gad skaffe pasning?

Eller skal vi droppe at bekymre os om hinanden og så lade være med at ringe til politiet hvis vi ser en efterladt baby i en bil, og så leve med de 1-4 babyer der bliver grillet i en overophedet bil fordi de er blevet glemt?

Det er en af de ting man bare ikke gør, forlader en baby. Og det hører med til opgaven som mor at indkøb mv er dobbelt så besværligt 

Så skal vi vel også tage barnevogn, klapvogn altid... Det ville tage 2sek at tage en barnevogn, hurtigere end at tage en bil.

Ja, det bliver varmt i en bil, men lige nu med vinduet åbnet, hvor varmt bliver der lige i den bil på 2min?

Vi kan også lave et system, hvor man skriver tiden ned fra hvornår man har forladt bilen, så forbipasserende ved det.

Jeg har ikke selv gjort det, men hvis jeg har et barn i en bil og jeg bare lige skal hente noget hurtigt, og barnet sover tungt, vil jeg ikke vække det(sjovt som at folk siger at man ikke må vække børn, men at hive dem ud af autostolen for at hente noget, er ok..) Det handler om få min, man har babyalarm med.

De fleste uheld med varme biler er i USA, ikke i Danmark. Og vi snakker jo ikke i 25graders varme med lukkede vinduer.

Hvad hvis du har et barn der ikke sidder i autostol du kan tage ud, ja jeg ved der står baby, men hvad når man så har et større barn, hvordan vil du så gøre det? Have barnet på armen og pakken i den anden? Havde et måske smaddersurt barn med ind i butikken eller lade barnet sove mens du henter noget hurtigt?

Hvad hvis du har glemt noget indenfor, tager du så også barnet med ind igen?

Hvor mange artikler har der været om børn i ophedet biler i Danmark i år?

Og det handler ikke om indkøb, det handler om at hente EN ting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.