Du er ikke en dårlig mor, fordi du lader dit barn sidde i 2 min. alene. Jeg synes, som flere har skrevet, at mange overreagerer helt vildt. Der er forskel på at skulle hente en pakke eller handle stort ind.
Jeg kan dog ikke mindes at jeg har gjort det selv. Men fik også først bil da mine børn var henholdsvis 3 og 4. Men de har siddet sammen alene i bilen, mens jeg har været hurtigt inde efter en liter mælk. Jeg lader dem dog ikke sidde hvis det er vanvittig varmt og bilen bliver en bageovn. Men det tror jeg nu mange har fornuft nok til at kunne vurdere.
Min ældste sidder altid i bilen, mens jeg afleverer min datter i børnehaven, inden han skal i skole.
Men da mine børn var små, skulle jeg altså på toilettet en gang i mellem også uden deres tilstedeværelse. Og hvad der dog ikke kunne være sket i mellemtiden. De kunne have tændt komfuret, de kunne have trykket på knapperne til opvaskemaskinen så den eksploderede. - overdrivelse I know. Men tænker bare at vi ikke kan have øjne på børnene hvert evige eneste sekund.
Men igen. Det er jo den enekeltes holdning og vurdering om man vil gøre det ene eller det andet og det har vi alle en holdning til. Jeg tænker bare at man skal gøre det man selv føler er rigtigt i situationen.
- og jeg synes godt du kan lade dit barn sidde i det korte øjeblik.
Anmeld
Citér