Baby i bilen - er det ok. at forlade bilen i 2 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2015

lillespir26

lottelabs skriver:

hej piger!

Sorry, men er sgu lidt i tvivl her! Har altid haft mit barn med mig, også hvis jeg bare skal ind på posthuset med et brev (I frygt for at blive stemplet som en dårlig mor, se nedenfor) Men f.eks i dag, skal jeg hente en stor pakke i brugsen.. Må man så virkelig ikke lade baby sidde de 2 minutter det tager? Kan jo ikke løfte både baby og den store pakke.. Kunne aldrig finde på at efterlade mit barn hvis jeg f.eks skulle ind og handle eller gøre andet der tog længere tid.. 

MEN!

har før læst et opslag herinde, hvor nogle ville ringe til politiet hvis de så en baby sidde alene i bilen OGSÅ mens mor aflevere storebror/søster i børnehave og baby sov i sin autostol ?! Undskyld, er det ikke lidt vildt? de mente hårdnakket man skulle vække baby og tage ham/hende med ind i børnehaven.. 

Hvad gør i?? 

Jeg ville personligt aldrig efterlade baby eller børn i bilen alene så er det vel heller ikke vigtigere at hente en pakke før nogle andre kan hjælpe hvor gammel er babyen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
MorDk skriver:

jeg ville ikke gøre det. Tænk nu hvis....

Bilen gik brand, bilen blev stjålet, Der var nogle der kørte ind i bilen osv osv.

Hvad nu hvis, hvad nu hvis??? Hvis man hele tiden skal tænke sådan kan man jo slet ikke bevæge sig undenfor en dør!!

Anmeld Citér

29. september 2015

loop

lottelabs skriver:

hej piger!

Sorry, men er sgu lidt i tvivl her! Har altid haft mit barn med mig, også hvis jeg bare skal ind på posthuset med et brev (I frygt for at blive stemplet som en dårlig mor, se nedenfor) Men f.eks i dag, skal jeg hente en stor pakke i brugsen.. Må man så virkelig ikke lade baby sidde de 2 minutter det tager? Kan jo ikke løfte både baby og den store pakke.. Kunne aldrig finde på at efterlade mit barn hvis jeg f.eks skulle ind og handle eller gøre andet der tog længere tid.. 

MEN!

har før læst et opslag herinde, hvor nogle ville ringe til politiet hvis de så en baby sidde alene i bilen OGSÅ mens mor aflevere storebror/søster i børnehave og baby sov i sin autostol ?! Undskyld, er det ikke lidt vildt? de mente hårdnakket man skulle vække baby og tage ham/hende med ind i børnehaven.. 

Hvad gør i?? 

Er der forskel på, at efterlade en hund, eller en baby i bilen?

Jeg efterlader aldrig min hund i bilen, og har aldrig efterladt en baby i bilen.

Jeg kan ikke se nogen grund til at jeg skulle gøre det, derfor gør jeg det ikke. At det er nemmere, er den eneste grund jeg kan få øje på, men det er ikke en gyldig grund for mig.

Jeg har heller aldrig efterladt barnevognen udenfor en butik, og efterlader heller ikke hunden udenfor en butik. Barnevognen kan komme med ind i butikken, og hunden har det bedre hjemme.

Anmeld Citér

29. september 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg har gjort det 1 gang 

Jeg skulle osse hente en pakke og have 1 litter mælk med hjem min datter må have været 5-6mdr og sov tungt i artostolen og kunne ikke få mig selv til at vægge hende 

Jeg lagde baby alarmen i bilen og der tog Max 5 min og hun sov stadig tungt Da jeg kom ud igen. 

Jeg kommer til at gøre det samme når jeg skal aflevere storesøster i dagpleje når jeg har født vis baby sover tungt i bilen 

Det er dog en privat dagpleje ude på landet 

Anmeld Citér

29. september 2015

Christine

lottelabs skriver:

hej piger!

MEN!

Hvad gør i?? 

Man efterlader aldrig en baby uden opsyn (og det er selvfølgelig opsyn hvis baby sover i haven/et værelse derhjemme og man selv er et andet sted i huset.

Jeg ville ringe efter politiet hvis jeg så en efterladt baby i en bil og det synes jeg er spild af ressourcer hvis det er fordi mor ikke gider tage baby med på posthuset.

Hvis jeg går forbi en bil med en baby, så kan jeg jo ikke se hvor længe baby har siddet der og om forældrene kommer tilbage. Og det er sket for mange gange at en baby er blevet glemt i en bil.

Anmeld Citér

29. september 2015

Abracadabra

Hvor mange biler bryder i brand årligt i Danmark? Hvor mange børn dør vuggedøden (som i øvrigt er associeret til rygning, overophedning mm)? 

Svaret på de to spørgsmål giver sammenlagt konklusionen, at det er rationelt at sidde hele natten og glo på sit sovende barn og i dagtimerne gå på posthuset med god samvittighed. 

Ja, jeg har selv tænkt tanken "hvad nu hvis jeg bliver blandet ind i et gidseldrama i supermarkedet", MEN man må for filan da også prøve at være lidt rationel! 

Det er naturligt at have katastrofetanker som nybagt mor, man skal bare også huske sin sunde fornuft. 

Anmeld Citér

29. september 2015

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Du er ikke en dårlig mor, fordi du lader dit barn sidde i 2 min. alene. Jeg synes, som flere har skrevet, at mange overreagerer helt vildt. Der er forskel på at skulle hente en pakke eller handle stort ind. 

Jeg kan dog ikke mindes at jeg har gjort det selv. Men fik også først bil da mine børn var henholdsvis 3 og 4. Men de har siddet sammen alene i bilen, mens jeg har været hurtigt inde efter en liter mælk. Jeg lader dem dog ikke sidde hvis det er vanvittig varmt og bilen bliver en bageovn. Men det tror jeg nu mange har fornuft nok til at kunne vurdere. 

Min ældste sidder altid i bilen, mens jeg afleverer min datter i børnehaven, inden han skal i skole. 

Men da mine børn var små, skulle jeg altså på toilettet en gang i mellem også uden deres tilstedeværelse. Og hvad der dog ikke kunne være sket i mellemtiden. De kunne have tændt komfuret, de kunne have trykket på knapperne til opvaskemaskinen så den eksploderede. - overdrivelse I know. Men tænker bare at vi ikke kan have øjne på børnene hvert evige eneste sekund. 

Men igen. Det er jo den enekeltes holdning og vurdering om man vil gøre det ene eller det andet og det har vi alle en holdning til. Jeg tænker bare at man skal gøre det man selv føler er rigtigt i situationen.  - og jeg synes godt du kan lade dit barn sidde i det korte øjeblik. 

Anmeld Citér

29. september 2015

SofiaMik

Jeg ville aldrig efterlade et barn i bilen mens jeg handlede i Bilka og lignende. Men skal jeg bare hente en liter mælk i brugsen, en pakke eller medicin på apoteket, så lader jeg den lille blive i bilen. Synes at det er mere tortur for baby at blive taget ind og ud af bilen hele tiden især hvis h*n sover godt. Altså hvis det var en barnevogn, så ville ingen jo reagere?  Og en barnevogn kan jo blive kørt ind i, den kan blive stjålet osv. (synes faktisk risikoen er større for barnet i barnevognen) 

Jeg har godt læst de debatter og synes det er helt vildt at folk ville ringe til politiet eller endog opsøge mor / holde vagt. Jeg ville blive rasende, hvis nogen gjorde det overfor mig uanset de gode intentioner.. 

Anmeld Citér

29. september 2015

modesty

MorDk skriver:

jeg ville ikke gøre det. Tænk nu hvis....

Bilen gik brand, bilen blev stjålet, Der var nogle der kørte ind i bilen osv osv.

Har du aldrig haft barnevognen stående foran en butik mens du var inde i et par minutter?

Anmeld Citér

29. september 2015

Christine

Rockertand skriver:

Katastrofetanker? Tjek.

Sidder du så også og kigger på dit barn hele natten? For der er jo også vuggedød og feberkramper og kvælning i gylp og opkast? 

Den kan vel også vendes om og vi kan sige: egotanker?

Hvor doven kan man være som mor hvis man ikke gider løfte autostolen med? Og hvor mange forbipasserende skal man bekymre fordi man ikke selv gad skaffe pasning?

Eller skal vi droppe at bekymre os om hinanden og så lade være med at ringe til politiet hvis vi ser en efterladt baby i en bil, og så leve med de 1-4 babyer der bliver grillet i en overophedet bil fordi de er blevet glemt?

Det er en af de ting man bare ikke gør, forlader en baby. Og det hører med til opgaven som mor at indkøb mv er dobbelt så besværligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.