Saphiira skriver:
Man gør vel det som fungerer? Børn er jo netop forskellige!
Jeg havde selv brug for meget tryghed som barn... Også i en ret sen alder. Jeg kunne ikke sove alene.. Så der blev gjort det som fungerede for mig. Jeg sov på samme værelse som min bror! Han synes heldigvis det var sjovt...
jeg er både for samsovning og for barnet sover alene. Forstået på den måde, at Man gør det der passer barnet. Jeg var selv sikker på, at min datter sov inde hos os til hun i hvert fald var over 1 år, men sådan skulle det ikke være! Vi fik begge meget bedre søvn ved at sove på hver sit værelse. Min datters værelse ligger heldigvis lige ved siden af, og jeg kan faktisk se hende fra vores soveværelse.
Jeg har ikke læst om noget af det. Altså samsovning eller at de skal sove alene... Jeg har kigget på, hvad min datter og jeg havde brug for.
Helt enig og kan berette om at alle børn ikke er ens. Min store datter skulle falde i søvn i armene, var fra dag 1 mest tryg i vores seng, da hun blev ældre skulle vi sidde hos hende og hun kom næsten hver nat ind i vores seng (schyy det sker faktisk stadig en gang imellem selvom hun er 12)...
Fik så min søn og troede jeg bare skulle gøre som med min datter. Han var 3 uger gammel og vi vae på besøg hos en veninde. Jeg svøbte ham, vuggede og havde ham tæt - han ville bare ikke sove. Min datter faldt og jeg lagde ham fra mig for at trøste - kort eftet kiggede jeg, dynen var gået op og han sov fredeligt med spredte ben og armene over hovedet. Han er en dreng der skal have sit rum for at sove og jeg kan tælle på en hånd hvor mange gange han har sovet i vores seng. Han har formået at starte i vores seng (da jeg var alene) for at kravle ind i sin egen seng
Anmeld
Citér