Nej det SKAL børn ikke. Men for os er da rart når de gør. Mine børn gør det for det meste.
Jeg bruger til gengæld gerne en halv-1 time time på at synge og læse historier, massere, nusse og bare hygge om dem inden.
I sengen får de 1 historie hver og 1-2 sange (kommer an på hvor trætte de er, så de ikke alligevel ender med at falde i søvn mens jeg er der)
Mine børn har altid vågnet op en hulens mange gange, når de er faldet i søvn mens jeg er der. For jeg var der jo da de lukkede øjnene og pludselig var jeg væk. (Ord der er kommet ud af min drengs mund). Og han er vågnet op med skrig, og virkelig været bange for hvor jeg var. Min datter kan ikke snakke endnu, men vi ser samme mønster.
Så hos os skal de helst falde i søvn selv. På den måde får vi alle en sammenhængende søvn.
Men jeg har absolut ikke et ondt ord til dem der nusser deres børn i søvn. Er sikker på de gør det, fordi det fungerer hos dem, og er bedst for deres børn. Det er vel i princippet det vi alle gør. Måske også derfor man hurtigt føler sig ramt omkring emnet. Fordi det er så forskelligt, og man virkelig her, må stole på sine mor-instinkter.
Anmeld
Citér