Skal barnet selv falde i søvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Ja men for at bibeholde et sundt forhold skal du også lave tid til det. 

Absolut, men det behøves vel ikke kun være om aftenen?

Vores forhold plejes da på mange forskellige tidspunkter.

Kan stadig ikke se sammenhængen med at børnene skal falde i søvn uden mor eller far, fordi man skal pleje sig selv!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2015

Happiness

Nej det SKAL børn ikke. Men for os er da rart når de gør. Mine børn gør det for det meste.

Jeg bruger til gengæld gerne en halv-1 time time på at synge og læse historier, massere, nusse og bare hygge om dem inden. 

I sengen får de 1 historie hver og 1-2 sange (kommer an på hvor trætte de er, så de ikke alligevel ender med at falde i søvn mens jeg er der)

Mine børn har altid vågnet op en hulens mange gange, når de er faldet i søvn mens jeg er der. For jeg var der jo da de lukkede øjnene og pludselig var jeg væk. (Ord der er kommet ud af min drengs mund). Og han er vågnet op med skrig, og virkelig været bange for hvor jeg var. Min datter kan ikke snakke endnu, men vi ser samme mønster.

Så hos os skal de helst falde i søvn selv. På den måde får vi alle en sammenhængende søvn. 

Men jeg har absolut ikke et ondt ord til dem der nusser deres børn i søvn. Er sikker på de gør det, fordi det fungerer hos dem, og er bedst for deres børn. Det er vel i princippet det vi alle gør. Måske også derfor man hurtigt føler sig ramt omkring emnet. Fordi det er så forskelligt, og man virkelig her, må stole på sine mor-instinkter. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

MysteriousAngel

Mom skriver:

Jeg tror ikke du vil opleve mig hentyde noget som helst, jeg skriver det jeg mener

Fair nok at I som par bruger aftnerne til at pleje forholdet (som er vigtigt), jeg syntes bare det kan gøres på så mange måder, uden at det nødvendigvis behøves at være når ungerne sover.

Tja, måske. Vi har i hvert fald at prioritere sådan. Og det virker for os. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

MysteriousAngel

Mom skriver:

Absolut, men det behøves vel ikke kun være om aftenen?

Vores forhold plejes da på mange forskellige tidspunkter.

Kan stadig ikke se sammenhængen med at børnene skal falde i søvn uden mor eller far, fordi man skal pleje sig selv!

Vores forhold bliver da også plejet på andre måder men jeg synes at vi klart får mere ud af vores alenetid. 

Sjovt for jeg kan sket ikke forstå at du ikke kan se sammenhængen. 

Men sådan har vi i hvert fald valgt at gøre her hos os. Og det fungerer. Vi savner begge 2 vores tid  hvis vi i en periode ikke har haft alenetid som vi plejer. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Vores forhold bliver da også plejet på andre måder men jeg synes at vi klart får mere ud af vores alenetid. 

Sjovt for jeg kan sket ikke forstå at du ikke kan se sammenhængen. 

Men sådan har vi i hvert fald valgt at gøre her hos os. Og det fungerer. Vi savner begge 2 vores tid  hvis vi i en periode ikke har haft alenetid som vi plejer. 

Og vi skal alle gøre hvad der passer bedst i hver vores familie

Men jeg tror det er sundt at undre sig, på den måde kan man indimellem blive klogere

Anmeld Citér

20. juli 2015

Benjamins'mor

Jeg mener det er op til forældrene selv. 

Min søn elsker også hvis vi ligger hos ham efter godnat læsning. 

Dog gør vi det kun hvis han har behov for det. Han bliver 5 i januar. 

Lillesøster på 21 mdr falder i søvn selv. 

Anmeld Citér

20. juli 2015

Benjamins'mor

mikala88 skriver:

Jeg synes det er lækkert at I vil putte med jeres barn om aftenen, men er måske mere af den holdning at det ikke må blive vane.

Min søn bliver puttet og får godnat historie eller godnat sang og så forlader vi værelset.  (max. 30 min til han sover). Hvis det har været en rigtig hård dag eller han har været syg, kan jeg da godt ligge at holde om ham, men det skal for os ikke være en hverdags-ting så han ikke kan være alene når han falder i søvn. (hvad gør man så når han skal sove ude?)

Jeg er samtidig stærk tilhænger af at børn IKKE ligger i forældrenes seng (medmindre der er en meget god grund - som sygdom).

Så min mening er nok, at det ikke er skidt at I gør det, men at det måske ikke bør være hver dag, så det bliver vane og han ikke kan falde i søvn uden.

Min søn kan godt lide vi ligger inde hos ham. 

Men når han sover hos farmor og farfar, onkel eller bedstemor og bedstefar, så ligger han sig til at sove når han går i seng. Så her er det absolut ikke et problem når han sover ude. 

Dog er det ikke hver eneste dag vi ligger inde hos ham. Det er kun hvis han har behov for det,

Anmeld Citér

21. juli 2015

FrkGranger

Jeg stemmer i koret om at gøre hvad der er bedst for sin familie... Min søn er altid puttet i egen seng, i de første 4 mdr med amning, og i seng når han sov. Når han så vågnede for mad kom han over i sengen, da han så helst skulle have tryghed ved brystet, han nægter sut.

men efter kom han på eget værelse, da min mand observerede at når jeg snorkede, hostede og vendte mig vågnede han, men stadigvæk kom han ind til mig efter 1. gang han vågnede... Lige til den dag han blev 8 mdr og sov igennem, uden træning, og nu kan jeg slet ikke putte med ham da han tror vi skal lege...

Anmeld Citér

21. juli 2015

mikala88

lineog4 skriver:

Det er super vigtigt med voksentid, vigtigt at kunne bruge tid på hinanden, se hinanden dybt i øjnene og så videre. Men om min søn fx vågner midt i snakken, de gode sex eller...er jo det samme om han så kommer ind i vores seng eller jeg sidder en halv time ved hans seng - øjeblikket er ligesom ødelagt om alle omstændigheder 

Ja møg irriterende, og nej hvor har vi set opgivende på hinanden nogen gange, men når så den varme mareridts varme krop kommer ind i sengen og man mærker hans krop straks slapper af, så er et klem på armen og et jeg smil over hvor dejlig han er næsten lige så godt som det vi var i gang med og vi ved jo vi har hele livet til hinanden.

Og nej 3 uger i telt er ikke hverdag, men min mindste havde noget der minder night terror i en periode og det var hverdag. Og selvom jeg ikke er for mine børn er små konger osv, så skrev jeg bare under på en usynlig kontrakt da jeg valgte at få dem: deres tryghed kommer før alt andet. 

Men er også kun uenig i at tryghed er lig med at sove i samme seng. Mener íkke at man nødvendigvis bør sove sammen med sit barn for at de føler tryghed. Og så er jeg helt enig i at der er omstændigheder som kan gøre at det bestemt er hensigtsmæssigt at sove sammen.

Jeg mener blot at børn ikke skal være en fast del af forældrenes soveværelse og at det kun er sundt at de kan sove selv og føle tryghed uden at du ALTID skal sove sammen med dem. Intet dårligt i at holde om dem og give dem varme og omsorg

Anmeld Citér

21. juli 2015

mikala88

Benjamins'mor skriver:

Min søn kan godt lide vi ligger inde hos ham. 

Men når han sover hos farmor og farfar, onkel eller bedstemor og bedstefar, så ligger han sig til at sove når han går i seng. Så her er det absolut ikke et problem når han sover ude. 

Dog er det ikke hver eneste dag vi ligger inde hos ham. Det er kun hvis han har behov for det,

Og det synes jeg er rigtig lækkert at man kan det  Så længe man ikke skaber vaner så barnet ikke føler sig tryg uden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.