SnartMorTil>4 skriver:
må sige jeg virkelig stod sådan
da jeg læste din søn er 5 og ikke sover selv! 
Det er HELT ok at i syntes jeres metode er den bedste, og kan da godt se hyggen i det, men alligevel 
selv min søn på 3, har siden han var 2 selv gået i seng til middagslur, han ved at når middagsmaden er spist, så siger han godnat, får en krammer og kys, og så går han i seng 
Herhjemme børster vi tænder, så går vi ind og ryster dyner, får krammer og kys
så bliver der endt læst historie eller sunget sang, børnene vælger selv
.
og så siger vi godnat elsker jer, sov godt, ses i morgen, og så slukker vi lys og går vores vej efter vi har lukket døren.
og der er ikke en lyd fra en eneste derefter, medmindre der virkelig er noget galt
og vi har en 3 årig, og 2*5 årige
og de har kunne lægge sig selv til at sove siden de var de 2 år. .
Vi føler det er mest sundt og bedst for børnene, og det er bare så meget nemmere at kunne putte og sige godnat, og så er det det. .
jeg tror ikke det er sundt for børn at være så afhængige af forældrene, . især når de nærmer sig skolealderen, det kan ligge direkte grund til mobning fra klassekammerater..
Tror du helt seriøst at min dreng ville kunne blive mobbet fordi hans forældre giver sig tid til han falder i søvn på en rolig og kærlig og omsorgsfuld måde? Måske jeres metode virker for jeres børn, men at blive målløs over
at vi som forældre bliver liggende ved hans side til han sover. Det er ikke MIT/VORES behov det er hans og så længe han har det bedst sådan så gør vi det. Vi har haft taget "kampe" fordi det havde vi jo læst i bøgerne. Men fa'me nej om jeg vil "svigte" mit barn hvis han har et behov og en tryghed/ro ved den måde vi putter ham på. Så er jeg sådan set ligeglad med hvad andre synes. Det tager max 25-30 minutter inkl godnathistorie. Så sover han. Hvorfor kæmpe med ham og han falder i søvn ulykkelig? Det giver ingen mening i min verden. Så er det ihvertfald ikke min søn behov jeg prøver at dække men mit eget (at få fred til at at se tv eller lign.) Selvfølgelig bliver det da godt den dag han selv lægger sig til at sove... Men den dag kommer. Jeg elsker at give mine børn omsorg og nærvær og her er én af måderne at gøre det på i en travl hverdag.