Carina:-) skriver:
Men du fik ret .
Der er en tendens til at sparke opad. Også herinde.
For ikke fordi det kommer helt ud ,men lige en kommentar her og der om snobberi ,at man er forkælet-At man er lidt til grin hvis man klæder ungerne i det fra top til tå og endnu mere lidt til grin hvis man virkelig tror man kan mærke forskel . Og så den klassike
At man kun gør det fordi man vil vise man har penge.
Den vidste jeg bare ville komme .
Tænk jeg kender flere der har betydeligt større indtægt end mig og de klæder deres børn i hjemmesyet tøj fordi det synes de er fedt .
Og så er der min svigerdatter der er på kh men alligevel bruger alle børnepengene hver 3 måned på det nyeste Hummel.
Måske vi skulle droppe at generalisere og bare acceptere at vi har forskellig smag og prioteringer .
Må lige kommentere den med fra top til tå. Jeg synes ikke mennesket der i klæder sig eller deres børn i det er til grin, men jeg kan altså ikke lade være med at grine lidt - måske fordi jeg synes det ser sjovt ud. Men det samme gæder en lille pige der i total hello kitty, eller barnet i total Peter Plys. Eller en gang jeg så den lyserøde med lyserød klapvogn, lyserødt tæppe, lyserødt tøj, lyserød pusletaske - totalt gennemført og jeg smilede da stort 
Tøj har jo en signalværdi ellers ville vi jo være bedøvende ligeglad med hvad vi havde på anden en komfort og i forhold til vejret. Jeg er da godt klar over mit tøjvalg til ungerne og mig selv også sender signaler (nogen gange enormt miksede
). Og da jeg fx ikke kunne klare drengetøjet handlede det da også om signaler. En dreng klædt i spiderman fra top til tå sender da også er signal og det var et signal jeg nægtede at sende og derfor gik langt uden om og måtte finde andre muligheder, den gang var det så småfolk (kunne heller ikke Molo for det var også for meget dreng dreng) og hollys der faldt i min smag og sendte de signaler jeg ønskede at sende - og nej det handlede ikke om penge, status eller.... Men om hvilken dreng jeg opdrog vil jeg tro...
Derfor vil man også opleve folk definerer en ud fra tøjet og også tøjet på ungerne - ser jeg en familie med en poge med rent Noa Noa tøj fx så tænker jeg straks en familie hvor pigen ikke opfordres til at klatre i træer (og skal siges jeg synes Noa Noa pige tøj er så sødt og jeg gad godt Dina havde haft den stil).
Anmeld
Citér