Når folk sparker opad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2015

TNBC

Myprince skriver:

Jeg har set det og tak for hjælpen

Selv tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2015

migxher

Jeg køber det meste af mit og min knægts tøj i genbrug, især dba er jeg fan af drt er både bæredygtig og billig(når man er på su). Og så må jeg indrømme jeg er i nærig til at give mange penge for tøj han vokser ud af på ingen tid. Og så er det sgu synd npr børn får skæld ud fordi de sviner på deres dyre tøj, det har jeg set alt for mange gang. Lad dog børn være børn. Så vhellere købe tøj billiger som så.gerne må.blive beskidt. Ej til særlige lejligheder køber jeg gerne lidt nyt men det er ikke så tit. 

Anmeld Citér

6. juli 2015

Sprit25

Jeg vil lige svarer nogen af jeg sammen: 

- en skriver det handler om at vise man har penge: det gør det på ingen måde for mig. Nej, igen handler det mere om jeg synes en Hummel sommerdragt er lidt mere lækker og flottere farver 

-Jeg ser bestemt Heller ikke ned på forældre der kun køber "billige" mærkevarer! Min datter har dem selv

- mange skriver børn i mærketøj bliver bevidst om det, lidt snobbede og lever i konstant frygt for at få skæld ud. Der kan jeg fortælle det vil min datter aldrig! 

Anmeld Citér

6. juli 2015

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Jeg vil lige svarer nogen af jeg sammen: 

- en skriver det handler om at vise man har penge: det gør det på ingen måde for mig. Nej, igen handler det mere om jeg synes en Hummel sommerdragt er lidt mere lækker og flottere farver 

-Jeg ser bestemt Heller ikke ned på forældre der kun køber "billige" mærkevarer! Min datter har dem selv

- mange skriver børn i mærketøj bliver bevidst om det, lidt snobbede og lever i konstant frygt for at få skæld ud. Der kan jeg fortælle det vil min datter aldrig! 

Men du fik ret .

Der er en tendens til at sparke opad. Også herinde.

For ikke fordi det kommer helt ud ,men lige en kommentar her og der om snobberi ,at man er forkælet-At man er lidt til grin hvis man klæder ungerne i det fra top til tå og endnu mere lidt til grin hvis man virkelig tror man kan mærke forskel . Og så den klassike 

At man kun gør det fordi man vil vise man har penge.  Den vidste jeg bare ville komme .

Tænk jeg kender flere der har betydeligt større indtægt end mig og de klæder deres børn i hjemmesyet tøj fordi det synes de er fedt . 

Og så er der min svigerdatter der er på kh men alligevel bruger alle børnepengene hver 3 måned på det nyeste Hummel. 

Måske vi skulle droppe at generalisere og bare acceptere at vi har forskellig smag og prioteringer .

Anmeld Citér

6. juli 2015

Okay, nu kommer jeg med en virkelig tarvelig og usympatisk fordom: Jeg synes at Hummel er det vildeste proletarmærke. Fatter ikke at det er blevet så populært/har fået så høj status.

Undskyld til alle jer der godt kan lide Hummel!

Jeg er heller ikke specielt vild med det men min 9 årige går ikke i andet fordi det ikke skriger pussenus og det har han udviklet allergi imod :)

Og egentligt er jeg ligeglad med om det mister facon og bliver fnulret i vask for han er hård ved sit tøj og det holder ikke ret længe på ham  en fodboldkamp i frikvateret kan tage livet af selv de mest sejlivede jeans 

Og så gad jeg godt at bo et sted hvor der var gode genbrugsbutikker men her i midtjylland ved folk godt hvad de vil have for tingene og at finde bukser til 30 kan man godt glemme :D 

Anmeld Citér

6. juli 2015

SDD skriver:

Vi har fået en del hummeltøj fra et familiemedlem der sværger til hummel. Men ja må sige at kvaliteten ikke lever op til forventningerne. 

Her har vi en tøj fra alle hylder så at sige. Dels en masse hjemmesyet, Noa Noa, pomp de Lux, katvig, Joha, h&m, mv. 

Jeg kan godt mærke forskel på om det er en Bilka body eller h&m, der er der forskel i kvaliteten i forhold til slitage ved vask. Jeg kan fx rigtig godt lide katvigs body da den bare bliver ved med at være blød vask efter vask. Men når de er så små(vores datter er 1 år) så betyder det intet da de vokser så hurtigt ud af det. 

jeg har dog aldrig hørt om undskyldninger over at købe mærkevarer. Nej næsten det modsatte når jeg har snakket om det vi køber sidder de andre og siger at det har dårlig pasform osv... Så irriterende, for tøjet fejler intet.

Der er ingen tvivl om at der kan sparkes begge veje og lige så latterligt det er at se ned på folk der køber diverse mærker fordi de synes kvaliteten er den bedste lige så latterligt er det den anden vej.

Så ja er enig :) 

Anmeld Citér

6. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg forstår slet ikke, man går op i hvad Andre køber af tøj.....

Anmeld Citér

6. juli 2015

Sprit25

Saphiira skriver:

Jeg forstår slet ikke, man går op i hvad Andre køber af tøj.....

Det er netop i min pointe  

jeg bliver tit mødt af jeg er snobbede, lavt selvværd og decideret fjollet fordi jeg har mange mærker. Jeg går f.eks kun i Converse fordi det vitterligt er de eneste sko jeg kan holde ud at gå i. Men folk vrænger tit på næsen når jeg endnu engang har slidt et par op! Men folk kan sgu da være ligeglade! 

Anmeld Citér

6. juli 2015

lineog4

Carina:-) skriver:

Men du fik ret .

Der er en tendens til at sparke opad. Også herinde.

For ikke fordi det kommer helt ud ,men lige en kommentar her og der om snobberi ,at man er forkælet-At man er lidt til grin hvis man klæder ungerne i det fra top til tå og endnu mere lidt til grin hvis man virkelig tror man kan mærke forskel . Og så den klassike 

At man kun gør det fordi man vil vise man har penge.  Den vidste jeg bare ville komme .

Tænk jeg kender flere der har betydeligt større indtægt end mig og de klæder deres børn i hjemmesyet tøj fordi det synes de er fedt . 

Og så er der min svigerdatter der er på kh men alligevel bruger alle børnepengene hver 3 måned på det nyeste Hummel. 

Måske vi skulle droppe at generalisere og bare acceptere at vi har forskellig smag og prioteringer .

Må lige kommentere den med fra top til tå. Jeg synes ikke mennesket der i klæder sig eller deres børn i det er til grin, men jeg kan altså ikke lade være med at grine lidt - måske fordi jeg synes det ser sjovt ud. Men det samme gæder en lille pige der i total hello kitty, eller barnet i total Peter Plys. Eller en gang jeg så den lyserøde med lyserød klapvogn, lyserødt tæppe, lyserødt tøj, lyserød pusletaske - totalt gennemført og jeg smilede da stort 

Tøj har jo en signalværdi ellers ville vi jo være bedøvende ligeglad med hvad vi havde på anden en komfort og i forhold til vejret. Jeg er da godt klar over mit tøjvalg til ungerne og mig selv også sender signaler (nogen gange enormt miksede ). Og da jeg fx ikke kunne klare drengetøjet handlede det da også om signaler. En dreng klædt i spiderman fra top til tå sender da også er signal og det var et signal jeg nægtede at sende og derfor gik langt uden om og måtte finde andre muligheder, den gang var det så småfolk (kunne heller ikke Molo for det var også for meget dreng dreng) og hollys der faldt i min smag og sendte de signaler jeg ønskede at sende - og nej det handlede ikke om penge, status eller.... Men om hvilken dreng jeg opdrog vil jeg tro...

Derfor vil man også opleve folk definerer en ud fra tøjet og også tøjet på ungerne - ser jeg en familie med en poge med rent Noa Noa tøj fx så tænker jeg straks en familie hvor pigen ikke opfordres til at klatre i træer (og skal siges jeg synes Noa Noa pige tøj er så sødt og jeg gad godt Dina havde haft den stil). 

Anmeld Citér

6. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

Det er netop i min pointe  

jeg bliver tit mødt af jeg er snobbede, lavt selvværd og decideret fjollet fordi jeg har mange mærker. Jeg går f.eks kun i Converse fordi det vitterligt er de eneste sko jeg kan holde ud at gå i. Men folk vrænger tit på næsen når jeg endnu engang har slidt et par op! Men folk kan sgu da være ligeglade! 

Hvor sjovt. Jeg går med Kawasaki og får at vide, jeg skal købe Ecco sko, for det er det eneste der dur..... 

Jeg er godt nok træt af folk vil bestemme, hvilke sko jeg går i. Lol. Det er noget underligt noget....Jeg kunne forstå hvis jeg spurgte om råd Om skomærker....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.