Sprit25 skriver:
Nu har jeg efterhånden læst en del tråde om mærkevare tøj. Og om hvordan folk ikke fatter at man køber "mærkevarer" til sit barn! Jeg har ligefrem læst at man kompenserer og har lavet selvværd fordi ens barn går i Hummel, småfolk men hvis det er H&M eller Føtex er man fuldstændig i ro med sig selv.
Det pisser mig sgu af! Den eneste grund til min datter ikke går klædt i Hummel fra top til tå er fordi jeg ikke har råd
jeg elsker Hummel og det holder længere både str og vaskemæssigt også synes jeg det er pænt.
Men hvad definere mærkevare? H&M er jo i teorien et mærke, nøjagtigsom VRS er et mærke? Er det ikke ligemeget? Og hvorfor er det dyre mærketøj=lavt selvværd.
Æv øv
Puha. Hvis man køber mærketøj for at kompencere for dårligt selvværd, så er jeg sgu på den..... 
I min datters (på 13 mdr.) tøjskab er der Marmar, Soft Gallery, Mini Rodini, GRO, h&m og Zara osv osv.
Marmar cph, Soft gallery og Mini Rodini dominerer helt sikkert, og hvorfor? Fordi vi synes at kvaliteten er lækker. Det er lækkert at røre ved og elsker bare designet.
Synes hurtigt at h&m bliver stift og ikke-behageligt.
OG... Så er hendes tøj simpelthen så nemt at sælge når det bliver for småt... Der er 5-6 stykker, der har bedt mig om at skrive når hendes tøj engang bliver for småt. Så er det pludselig ikke så dyrt (slet ikke når 85-90% af del er købt med 20-50% rabat).
Molo og småfolk er jeg ikke specielt begejstret overfor (mht. kvalitet). Synes lynhurtigt at det bliver fnulret og grimt. Så det køber vi aldrig mere uanset hvad folk tænker at det signalerer.
- hun har dog et enkelt sæt fra Molo og Hummel, og det ryger nok med til dagplejen. 
Men for at være helt ærlig, så forstår jeg ikke hvorfor folk har så pisse travlt med at feje for andres døre. Ærlig talt, så vil jeg skide højt og helligt på at min kærestes to niecer går i h&m og VRS - eller whatever de nu har på, så længe at de føler sig godt tilpas i det.
Jeg skal ikke stå og pege fingre ad folk, der prioriterer anderledes end jeg selv.
Og min datter får også lov til at svine sit mærkevaretøj godt og grundigt til (hendes mor er lidt af en pletfjerningsguru
).
Ærlig talt, så tænker jeg mere at dem, der har travlt med at pege fingre ad andre ikke hviler i sig selv. Og ikke folk, der køber det de kan lide, uanset hvad der står i nakken af skidtet.