Når folk sparker opad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er sjovt som det ændre sig hvilke mærker der er in.

Da mine store var små var Hummel et "skod" mærke og ikke kendt for noget godt- Synes nu stadig Hummel er knap så god kvalitet meen i dag flår folk det ned fra hylderne.

Jeg køber udelukkende mærkevarer men ikke efter hvad det hedder men efter hvad jeg synes er pænt og en god kvalitet - Har aldrig forstået det med at købe efter navnet men ja der er nok en del der gør det . 

Vi har fået en del hummeltøj fra et familiemedlem der sværger til hummel. Men ja må sige at kvaliteten ikke lever op til forventningerne. 

Her har vi en tøj fra alle hylder så at sige. Dels en masse hjemmesyet, Noa Noa, pomp de Lux, katvig, Joha, h&m, mv. 

Jeg kan godt mærke forskel på om det er en Bilka body eller h&m, der er der forskel i kvaliteten i forhold til slitage ved vask. Jeg kan fx rigtig godt lide katvigs body da den bare bliver ved med at være blød vask efter vask. Men når de er så små(vores datter er 1 år) så betyder det intet da de vokser så hurtigt ud af det. 

jeg har dog aldrig hørt om undskyldninger over at købe mærkevarer. Nej næsten det modsatte når jeg har snakket om det vi køber sidder de andre og siger at det har dårlig pasform osv... Så irriterende, for tøjet fejler intet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

modesty

Mor11 skriver:

Ahahahaha. Hvor skægt! 

Du ved godt at Hummel laver andet end de der træningssæt ikk?  

Jo, det ved jeg godt.  Men det er stilen generelt, ikke kun deres sportstøj.

Anmeld Citér

5. juli 2015

modesty

Sprit25 skriver:

Haha hvor sjovt! Det vil jeg så ikke definere som proletar men lidt sjovt faktisk. 

Har selv en Hummel heldragt og elsker den. Den er lækker og med et par stiletter er den faktisk også ret stilist. Nævner jeg overvejer tage den på til en bryllupsreception og min veninde blev dybt chokeret. Hun tænker nok det samme som dig

Det er jo også bare smag i behag. Vi går hver især rundt med vores tanker om det ene eller det andet, men i virkeligheden er jeg jo totalt ligeglad med hvilket tøj folk klæder deres børn i. Har masser af veninder som elsker Hummel. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

lineog4

Det er jo også bare smag i behag. Vi går hver især rundt med vores tanker om det ene eller det andet, men i virkeligheden er jeg jo totalt ligeglad med hvilket tøj folk klæder deres børn i. Har masser af veninder som elsker Hummel. 

Jeg kan altså heller ikke forstå Hummel, om jeg vil definere det aom proletar ved jeg ikke, men forstår ikke fascinationen. Jo jo kan blive nostalgisk når jeg ser det brune sæt med stram hofte og lige ben. Og husker Jesper Olsen som jeg syntes var lækker med den røde Hummel bluse og face kondi.... men så er det også det.  

men ja smag og behag og er sikker på der er mange som aldrig ville klæde deres unger i det mine har stået model til  Fx er jeg ved at strikke benvarmere til min dreng 

Anmeld Citér

5. juli 2015

fo82

Jeg sidder og klør mig selv lidt i nakken...

mærker eller ej, så tænker jeg hvorfor overhovedet gå op i hvad der står?

mange af de navne der bliver nævnt som værende "luxus" har jeg ikke en gang hørt om (andet end herinde)

og Hummel - for mig - giver associationer til Brøndby bøller :-P

hvis der nu ikke blev beskrevet så meget i " mine børn går i X men har da også noget Y" så ville der ikke være grund til at "sparke op" eller ned.  Det er tøj for crying out Loud - det kunne da ikke være mere ubetydeligt? En lilla bluse er lilla om den er fra X eller Y er irellevant.. Ungerne er ligeglade... 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Skouboe

lineog4 skriver:

Ja men min den store dreng vil såmænd heller ikke bløde bukser mere, og den lille har ikke så lange ben  

Er faktisk også blevet meget mere glad for isoli passer bedre til de bukser drengen kan lide  det er også pebret men stadig meget billigere end mærke bukser.

Ja, jeg har også lige købt Isoli til bukser til den store. Vi bruger dog stadig strækvelour til vinterleggings

Anmeld Citér

5. juli 2015

lineog4

fo82 skriver:

Jeg sidder og klør mig selv lidt i nakken...

mærker eller ej, så tænker jeg hvorfor overhovedet gå op i hvad der står?

mange af de navne der bliver nævnt som værende "luxus" har jeg ikke en gang hørt om (andet end herinde)

og Hummel - for mig - giver associationer til Brøndby bøller :-P

hvis der nu ikke blev beskrevet så meget i " mine børn går i X men har da også noget Y" så ville der ikke være grund til at "sparke op" eller ned.  Det er tøj for crying out Loud - det kunne da ikke være mere ubetydeligt? En lilla bluse er lilla om den er fra X eller Y er irellevant.. Ungerne er ligeglade... 

Ja det er tøj og bare tøj og skulle jo egentlig bare være vigtigt om det passede i størrelsen og til årstiden, men.... Og ja det famøse men 

Jeg anerkender gerne jeg er og bliver en forfærdelig forfængelig kvinde og mor. Jeg kan bare så godt lide at kigge på tøj, lave tøj, købe tøj og tænke mine skønne unger ned i det (at de så ofte tager det på omvendt, er beskidte, sætter de fanzy bukser sammen med en rædselsfuld t shirt og undertrøjen strutter udover og og og og det er en anden historie). Og det er især blevet slemt efter jeg fik drenge, jeg synes simpelthen drengetøj er rædselsfulde og blev så forfængelig på mine drenges vegne og måtte vise en dreng er andet end spiderman og pistoler (hvilket de så også er ). 

Og nogen "mærker" falder bare bedre i min smag end andre, det betyder ikke jeg er et mærkedyr, men bare at det passer til min smag. Jeg kan sagtens købe fra alle butikker og især fra genbrugser for jeg er sikker i min smag (det er mine børn så efterhånden også blevet i deres og det matcher ikke altid min og ve og rædsel ). 

Anmeld Citér

5. juli 2015

lineog4

Skouboe skriver:

Ja, jeg har også lige købt Isoli til bukser til den store. Vi bruger dog stadig strækvelour til vinterleggings

Har også velour på lager og der kommer velourbukser i vintergarderoben... Hvad er vinteren uden velourbukser 

Anmeld Citér

5. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Pt. køber jeg tøj til den store som jeg ved han kan lide. Og det er f.eks. T-shirts med seje motiver (hajer,dinosaurer osv.) 

før denne fase ville han godt have lyserødt og lilla 

jeg er ligeglad med mærker - jeg køber det meste på loppemarkeder

jeg har det dog som modesty med hummel og bryder mig absolut heller ikke om æbletøjet

Anmeld Citér

5. juli 2015

Skouboe

lineog4 skriver:

Har også velour på lager og der kommer velourbukser i vintergarderoben... Hvad er vinteren uden velourbukser 

Præcis 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.