Når folk sparker opad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2015

lineog4

Sprit25 skriver:



Men alligevel har du meget mærketøj?



Selvom jeg smiler af reklamesøjlerne har mine unger da også noget mærketøj - bliver mindre og mindre fordi jeg simpelthen er blevet træt af det og min smag har ændret sig. En omgang æbler er for mig simpelthen ikke pænt længere og ungerne gider det heller ikke. Det betyder ikke jeg forsager mærker, det betyder bare jeg køber det jeg eller ungerne kan lide og det er ikke længere fx småfolk (og så har jeg lige en portion fra lagersalg som jo skal i brug selvom jeg er blevet træt af det, der er dog ingen æbler i blandt).

Men udover det så er der signalværdi i det tøj vi tager på, og da min største var mindre alla 5 år der signalerede småfolk og katvig overskud og ressourcer, hvor det nu måske signalerer det modsatte fordi andre mærker er blevet den nye sort. Jeg oplevede fx i et legeland at en pige kom over med sin mor og spurgte Dina om hun ville lege. Da pigerne var godt i gang med legen, sagde moren: ja min pige er god til at spotte de "rigtige" børn, fx så hun straks din datters velourbukser og kunne se det var et barn i samme kategori som hende selv (pigen var i absolut mærketøj). Til historien skal siges min datter havde er par fine velourbukser fra tøj og sko på til 50 kr som var en god kopi af småfolks - hun har aldrig ejet et par småfolksbukser da jeg aldrig vil betale mere end 50 kr for et par velourbukser da jeg så kan sy dem selv.

Så jo klæder skaber folk, og tror der er ved at komme en modbølge mod overforbruget, det dyre tøj og stang tøjet - dog er det nok stadig lige så dyrt hvis ikke dyrere men det må bare ikke se sådan ud 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

Sprit25

lineog4 skriver:



Selvom jeg smiler af reklamesøjlerne har mine unger da også noget mærketøj - bliver mindre og mindre fordi jeg simpelthen er blevet træt af det og min smag har ændret sig. En omgang æbler er for mig simpelthen ikke pænt længere og ungerne gider det heller ikke. Det betyder ikke jeg forsager mærker, det betyder bare jeg køber det jeg eller ungerne kan lide og det er ikke længere fx småfolk (og så har jeg lige en portion fra lagersalg som jo skal i brug selvom jeg er blevet træt af det, der er dog ingen æbler i blandt).

Men udover det så er der signalværdi i det tøj vi tager på, og da min største var mindre alla 5 år der signalerede småfolk og katvig overskud og ressourcer, hvor det nu måske signalerer det modsatte fordi andre mærker er blevet den nye sort. Jeg oplevede fx i et legeland at en pige kom over med sin mor og spurgte Dina om hun ville lege. Da pigerne var godt i gang med legen, sagde moren: ja min pige er god til at spotte de "rigtige" børn, fx så hun straks din datters velourbukser og kunne se det var et barn i samme kategori som hende selv (pigen var i absolut mærketøj). Til historien skal siges min datter havde er par fine velourbukser fra tøj og sko på til 50 kr som var en god kopi af småfolks - hun har aldrig ejet et par småfolksbukser da jeg aldrig vil betale mere end 50 kr for et par velourbukser da jeg så kan sy dem selv.

Så jo klæder skaber folk, og tror der er ved at komme en modbølge mod overforbruget, det dyre tøj og stang tøjet - dog er det nok stadig lige så dyrt hvis ikke dyrere men det må bare ikke se sådan ud 



Jeg synes bare udtrykket reklamesøjle er grimt

når min datter en sjælden gang er i Hummel fra top til tå ser jeg hende ikke som en reklamesøjle men som en pige i noget lækkert, pænt og min optik kvalitetstøj. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

modesty

Sprit25 skriver:



Hvorfor



Det "sportede" udseende minder mig om en bølle med guldkæder, Adidas træningsbukser, tribaltatoveringer og kamphund. Når du nu tvinger mig til at gå all in på fordom. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
modesty skriver:



Det "sportede" udseende minder mig om en bølle med guldkæder, Adidas træningsbukser, tribaltatoveringer og kamphund. Når du nu tvinger mig til at gå all in på fordom. 



Ahahahaha. Hvor skægt! 

Du ved godt at Hummel laver andet end de der træningssæt ikk?  

Anmeld Citér

5. juli 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Mine børns tøj er mest H&M og lidt name it og Me Too. Jeg kan godt lide kvaliteten - og prisen, og da de går i hhv skovskole og skovbørnehave, skal tøjet kunne holde til slid, men pengepungen skal også holde til at skifte det ud.

Sko og overtøj går jeg til gengæld ikke på kompromis med - de får det bedste, der findes - ikke pga jeg har lavt selvværd, men pga det skal være slidstærkt og passe på dem i alt slags vejr.

Jeg ville dog aldrig tænke over det, hvis / når andre børn kommer i dyre mærker  - vi har hver sin smag - og hvert sit budget.

Jeg prioriterer f.eks rejser over dyre t-shirts og en dyr bil, og jeg har x antal penge hvert år og kan kun bruge det beløb een gang

Anmeld Citér

5. juli 2015

lineog4

Sprit25 skriver:



Jeg synes bare udtrykket reklamesøjle er grimt

når min datter en sjælden gang er i Hummel fra top til tå ser jeg hende ikke som en reklamesøjle men som en pige i noget lækkert, pænt og min optik kvalitetstøj. 



Jeg opdager ikke Hummel fordi det er mere neutralt. Det er mere dem i total æble som jeg ser og jo må sgu indrømme jeg smiler lidt af dem og ser dem spm reklamesøjler. Dem hvor man ved at selv den inderste body også vil springe i øjnene med æblerne, stofbleer har æbler, sengetøjet har æbler, strømperne har æbler - ej det ser lidt sjovt ud  

kan jeg ikke gøre for jeg synes, men det gør jeg og man skal være ærlig  en fin æble bluse med et par fede bukser opdager jeg kun hvis farven er skøn og jeg forelsker mig i den. Hummel der kommer jeg kun til at smile af den hue med de to dutter foroven men der er no nok for gammel for kan ikke se det pæne i den  

Nu er jeg selv ikke en Hummel pige og min børn ikke sportstøj børn, så jeg opdager ikke en gang hvis det er Hummel, Adidas eller jeg ser bare barnet. Men der er nogen gange hvor det er tøjet der kommer med barnet og ikke omvendt og dem ser jeg som reklamesøjler.

Anmeld Citér

5. juli 2015

Sprit25

modesty skriver:



Det "sportede" udseende minder mig om en bølle med guldkæder, Adidas træningsbukser, tribaltatoveringer og kamphund. Når du nu tvinger mig til at gå all in på fordom. 



Haha hvor sjovt! Det vil jeg så ikke definere som proletar men lidt sjovt faktisk. 

Har selv en Hummel heldragt og elsker den. Den er lækker og med et par stiletter er den faktisk også ret stilist. Nævner jeg overvejer tage den på til en bryllupsreception og min veninde blev dybt chokeret. Hun tænker nok det samme som dig

Anmeld Citér

5. juli 2015

Sprit25

lineog4 skriver:



Jeg opdager ikke Hummel fordi det er mere neutralt. Det er mere dem i total æble som jeg ser og jo må sgu indrømme jeg smiler lidt af dem og ser dem spm reklamesøjler. Dem hvor man ved at selv den inderste body også vil springe i øjnene med æblerne, stofbleer har æbler, sengetøjet har æbler, strømperne har æbler - ej det ser lidt sjovt ud  

kan jeg ikke gøre for jeg synes, men det gør jeg og man skal være ærlig  en fin æble bluse med et par fede bukser opdager jeg kun hvis farven er skøn og jeg forelsker mig i den. Hummel der kommer jeg kun til at smile af den hue med de to dutter foroven men der er no nok for gammel for kan ikke se det pæne i den  

Nu er jeg selv ikke en Hummel pige og min børn ikke sportstøj børn, så jeg opdager ikke en gang hvis det er Hummel, Adidas eller jeg ser bare barnet. Men der er nogen gange hvor det er tøjet der kommer med barnet og ikke omvendt og dem ser jeg som reklamesøjler.



Det har du så ret i 

 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Skouboe

lineog4 skriver:



Selvom jeg smiler af reklamesøjlerne har mine unger da også noget mærketøj - bliver mindre og mindre fordi jeg simpelthen er blevet træt af det og min smag har ændret sig. En omgang æbler er for mig simpelthen ikke pænt længere og ungerne gider det heller ikke. Det betyder ikke jeg forsager mærker, det betyder bare jeg køber det jeg eller ungerne kan lide og det er ikke længere fx småfolk (og så har jeg lige en portion fra lagersalg som jo skal i brug selvom jeg er blevet træt af det, der er dog ingen æbler i blandt).

Men udover det så er der signalværdi i det tøj vi tager på, og da min største var mindre alla 5 år der signalerede småfolk og katvig overskud og ressourcer, hvor det nu måske signalerer det modsatte fordi andre mærker er blevet den nye sort. Jeg oplevede fx i et legeland at en pige kom over med sin mor og spurgte Dina om hun ville lege. Da pigerne var godt i gang med legen, sagde moren: ja min pige er god til at spotte de "rigtige" børn, fx så hun straks din datters velourbukser og kunne se det var et barn i samme kategori som hende selv (pigen var i absolut mærketøj). Til historien skal siges min datter havde er par fine velourbukser fra tøj og sko på til 50 kr som var en god kopi af småfolks - hun har aldrig ejet et par småfolksbukser da jeg aldrig vil betale mere end 50 kr for et par velourbukser da jeg så kan sy dem selv.

Så jo klæder skaber folk, og tror der er ved at komme en modbølge mod overforbruget, det dyre tøj og stang tøjet - dog er det nok stadig lige så dyrt hvis ikke dyrere men det må bare ikke se sådan ud 



LOL - Bare synd at velour i ordentlig kvalitet er ved at være små-dyrt, og ungerne bliver længere og længere, så der skal efterhånden rigtigt meget stof til...

Anmeld Citér

5. juli 2015

lineog4

Skouboe skriver:



LOL - Bare synd at velour i ordentlig kvalitet er ved at være små-dyrt, og ungerne bliver længere og længere, så der skal efterhånden rigtigt meget stof til...



Ja men min den store dreng vil såmænd heller ikke bløde bukser mere, og den lille har ikke så lange ben  

Er faktisk også blevet meget mere glad for isoli passer bedre til de bukser drengen kan lide  det er også pebret men stadig meget billigere end mærke bukser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.