Sprit25 skriver:
Det er netop i min pointe
jeg bliver tit mødt af jeg er snobbede, lavt selvværd og decideret fjollet fordi jeg har mange mærker. Jeg går f.eks kun i Converse fordi det vitterligt er de eneste sko jeg kan holde ud at gå i. Men folk vrænger tit på næsen når jeg endnu engang har slidt et par op! Men folk kan sgu da være ligeglade!
Jeg forstår nok bare ikke, hvorfor dét at komme med emsige og dumme bemærkninger om mærkevaretøjs-elskere er ensbetydende med at "sparke opad". Sparker man opad, er man i en position, hvor man er underlegen i forhold til den anden, og jeg synes på ingen måde, folk med masser af mærkevaretøj er mere eller har mere end folk uden - de har bare dyrere tøj. Til gengæld har de måske ikke råd til at rejse på ferie, spise økologisk, bo i eget hus eller hvad ved jeg - det er jo for rigtigt mange et spørgsmål om prioriteter, og i mine øjne er det ikke "finere" eller tegn på større overskud, at man vælger netop at fylde barnets eller egne tøjskabe med relativt dyrt tøj.
Jeg kunne ikke være mere ligeglad med, hvad andre klæder sig selv og deres børn i - jeg kan undre mig over, hvordan andre prioriterer, men det gælder også, hvis børnene går i virkeligt slidt og hullet tøj, mens forældrene fylder hjemmet med dyr elektronik, eller mor altid er ekstremt velklædt.
Børn, der altid er klædt i mærkevaretøj, signalerer for mig udelukkende, at deres forældre - nok mest mor - har en særlig interesse for og glæde ved dette, hvilket i mine øjne er ganske legalt - det er først, når hun bruger hele opsparingen på dette eller dømmer andre med andre prioriteter, at jeg kan se noget problematisk ved det.
Ellers er jeg nok ret blind på dette område - ligesom når min mand konstaterer, at X har fået en feeeeed bil, og jeg kun kan se, den er stor og grå. Jeg har indtil læsning af denne tråd ikke forbundet Hummel med noget særligt ekstravagant, kun tænkt, at forældrene var meget sportsinteresserede. Og jeg kan ikke se forskel på en yndig lillepigekjole fra HM og en yndig lillepigekjole fra - whatever.