Når folk sparker opad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2015

modesty

lineog4 skriver:

Jeg kan altså heller ikke forstå Hummel, om jeg vil definere det aom proletar ved jeg ikke, men forstår ikke fascinationen. Jo jo kan blive nostalgisk når jeg ser det brune sæt med stram hofte og lige ben. Og husker Jesper Olsen som jeg syntes var lækker med den røde Hummel bluse og face kondi.... men så er det også det.  

men ja smag og behag og er sikker på der er mange som aldrig ville klæde deres unger i det mine har stået model til  Fx er jeg ved at strikke benvarmere til min dreng 

Præcis - min søn bliver ofte iklædt leggings f.eks - jeg forstår slet ikke hvorfor folk ser det som en pige-beklædning. 

Sejt med benvarmere! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

Mullesmith

Sprit25 skriver:

Nu har jeg efterhånden læst en del tråde om mærkevare tøj. Og om hvordan folk ikke fatter at man køber "mærkevarer" til sit barn! Jeg har ligefrem læst at man kompenserer og har lavet selvværd fordi ens barn går i Hummel, småfolk men hvis det er H&M eller Føtex er man fuldstændig i ro med sig selv. 

Det pisser mig sgu af! Den eneste grund til min datter ikke går klædt i Hummel fra top til tå er fordi jeg ikke har råd jeg elsker Hummel og det holder længere både str og vaskemæssigt også synes jeg det er pænt. 

Men hvad definere mærkevare? H&M er jo i teorien et mærke, nøjagtigsom VRS er et mærke? Er det ikke ligemeget? Og hvorfor er det dyre mærketøj=lavt selvværd. 

Æv øv

Jeg synes bare det er spild af penge at købe dyrt tøj, det signalere måske udad til at man er velhavende eller evt tror folk at det signalere at man elsker sit barn mere end andre fordi man bruger mange penge på tøjet!! Jeg synes mest det er skørt at bruge sine penge på dyrt tøj når ungerne er fuldstændig ligeglade, og det kommer nok en tid hvor man må punge ud til de dyre fede jeans eller kjoler når de bliver teenagere og modebevidste. Jeg bruger hellere pengene på oplevelser og til at få sund kost på bordet end dyrt mærketøj, når man kan få lige så fedt tøj billigt 

Anmeld Citér

5. juli 2015

ErDetSnartNU

Generelt er jeg ikke  til tøj/tasker osv hvor der er tydelige logoer. Fx skriger LVs logotasker dårlig smag for mig da det i mine øjne udstråler at man har købt den med logoer så alle kan se hvilket mærke tasken er. Det samme gør sig for mig gældende ved mærketøj der har alt for store logoer - det vil lige umiddelbart sige Hummel (det er det hvor der er store pil/takker langs ærmer og ben) og småfolk og sikker også en del andre som jeg endnu ik ke kender.  
Tøj med store logoer udstråler altså for mig en form for usikkerhed da jeg tænker at folk (sikkert ubevidst) køber det for at andre kan se hvilket mærke det er. Mærketøj med mere diskrete logoer eller detaljer er i mine øjne langt mere smagfuldt - men helt ærligt: det bliver ikke mærkerne men derimod designet jeg går efter når babydrengen skal klædes på engang i november. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Kløver

Personligt er jeg ligeglad, vi køber mest billigt da jeg synes at meget tøj er god kvalitet selvom det er billigt, bla h&m, Føtex/Bilka, Fairtail osv. Personligt giver jeg ikke ungerne tøj på, jeg ikke kan tåle at de slider på ved leg.ser desværre mange forældre være så ømme overfor tøjet, at børn får skæld ud og bliver vrisset af, fordi det bliver beskidt under leg, eller straffet ved et uheld ved bordet. Oftest hænger det sammen med tøjet i den dyre ende, men ikke altid. Uanset synes jeg det er synd. Ikke at børn skal have lov at svine bevidst, men har bla høet børn få skæld ud, fordi barnet ved uheld spildte lidt saftevand, mad elker lignende, fordi så var der pletter på, og det kunne ikke sælges videre eller bruges til en anden begivenhed. 

Hvordan folk prioriterer må de helt selvom, personligt ville jeg aldrig købe en molo flyverdragt til 1400kr, har dog kun hørt nedladende kommentarer fra netop, nogle af dem som udelukkende bruger dyre mærker, at jeg ikke var god forældre, ville mine børn det bedste, eller købte skod tøj/tøj uden kvalitet fordi jeg ikke valgte de dyre mærker. Det synes jeg er lavt, hvis man siger sådan. Vi vælger alle hvad der er godt for børnene og man kan sagtens få god kvalitet for billige penge. Vil folk bruge deres penge på feks molo/småfolk/Hummel osv pga de godt kan lide tøjet og udseende, fair nok, deres valg og har jeg fuld respekt for. 

Har haft både dyrt og billigt tøj som var god og dårlig kvalitet, feks er jeg på ingen måde fan af hummels sko, de var grimme allerede efter få dage og upraktiske hvor billigere modeller har holdt godt.noget Molo tøj har jeg oplevet at det var forvasket at se på efter 1-2 vaske, Molos regnbue heldragt har til gengæld holdt til 3 unger og de er stadig pæne og lækre bløde 

Hvad folk vil er Henrik til dem, Odder ikke ned på om man vælger det ene eller andet, meget spiller jo også ind, økonomi, holdninger osv osv. Personligt går jeg ikke så meget op i mærkerne, og mine unger ved ikke hvad mærke deres tøj er. Kender nogle hvis børn er meget bevidste om, hvilke mærker de har på og om det er det rigtige, selv i alder af kun 4-5 år. Det er andres valg og respekterer de vælger sådan. Der hvor jeg reagerer er hvis folk kommer med kommentarer eller taler ned om andres valg. Uanset om man vælger ren brugt og billige mærker, udelukkende dyre mærker og går meget op i tingene hedder "det rigtige" eller noget midt imellem, er vi alle gode forældre  

Anmeld Citér

5. juli 2015

Sissel

Jeg køber og klæder mine børn i det tøj som jeg, og de, synes er pænt.. Nogle mærker er jeg en sucker for.. Synes f.eks at mini rodini laver sådan noget sejt tøj.. Men det er sjældent at jeg køber noget til fuld pris eller nyt.. Ser jeg noget som jeg bare må eje, tjekker jeg først om jeg kan finde det brugt eller på tilbud. Eller om jeg evt selv kan sy noget lignende.. Det gør nærmest ondt på mig hvis jeg skal betale fuld pris for noget

Som flere andre nævner, er småfolk og Hummel ikke lige min kop the.. Når jeg ser en lille pige komme i fuld sæt fra himmel tænker jeg, hvem har hun det tøj på for? Fordi hun selv synes det er sejt eller fordi mor/far gør? 

Selvfølgelig bestemmer jeg hvad mine børn skal have af tøj. Det er trods alt mig der skal betale for det.. Men de vælger selv inde i klædeskabet, eller går selv ind på syværelset og finder det stof de synes jeg skal sy noget nyt til dem af så selvom det er mig der køber det, vælger de selv hvad de vil have på..

det eneste sted jeg egentlig sværger til mærketøj, er flyverdragter og fodtøj.. 

Og så synes jeg at uld/silke/striktøj er alle pengene værd

Anmeld Citér

5. juli 2015

Sissel

Og så kan jeg for øvrigt få kriller, når jeg hører børn der taler om mærketøj.. Hvorfor ved børn overhovedet hvad det er??? Hvis ikke det er fordi mor/far har fortalt dem at det her tøj altså er ekstra godt.. Sikke da noget fis, og egentlig et alt for stort ansvar at putte over på et barn, 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Hvordan er mit selvværd så? 

Min 3 årige går i både Hummel, Molo osv og Bilka/Føtex, h&m, nameIt. 

Jeg går sgu ikke efter mærket, men hvad jeg synes er pænt!  

Anmeld Citér

5. juli 2015

Benjamins'mor

Min datter har da "mærkevarer", men køber det udelukket brugt da jeg ikke har råd til andet. 

Men hun har ligeså meget VRS, Mads og Mette, h&M, name it osv. som "mærkevarer". 

Mærkevarer ser jeg som IdaT, småfolk, katvig, Hummel, molo, ej sikke lej, danefæ, villervalla.

Anmeld Citér

5. juli 2015

M &.I

Yurie skriver:

Du vil have mig til at se hvor den bliver sendt fra.
Efter hvad jeg kan se, bliver den sendt herfra:

Item location:
Wythenshawe, United Kingdom

Hvilket er England.

Jeg har set det og tak for hjælpen

Anmeld Citér

5. juli 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg køber alt tøj til ungerne og det er mig der bestemme hva der kommer i skabet. Så her har de lidt forskelligt, både supermarkestøj og mærketøj.

Thea kommer dog nogle gange med på shopping tur, og hun vælger altid endten tøj fra H&M, Bilka, kvikly osv.

Dog er jeg lige nu ret vild med ME TO til begge unger, og har været så heldig at være på lagersalg, hvor jeg købte sommertid til begge unger. Om det er et mærkevarer ved jeg ik?

Har før købt lidt tøj fra bla småfolk og katvig, hvor jeg har oplevet at det hurtig bliver forvansket og lidt træls at se på. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.