Når folk sparker opad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Skouboe skriver:

Nu er der flere her i tråden, der har nævnt at ungerne er ligeglade... Må jeg spørge hvilke unger I har? Begge mine piger går meget op i hvilket tøj de har på og har gjort det, fra de var 2½-3 år, og der er klart potentiale for mange, lange diskussioner og hvad de skal have på. De får i vid udstrækning selv lov til at bestemme, dog har jeg veto-ret i forhold til om det er passende ift. vejret mv.

Det betyder at de jævnligt kommer i børnehave/SFO og ligner en palet, der har kastet op... Jeg taler en del, især med den store, om at sammensætte farver osv., og det går stille og roligt fremad

Af mærker kender de "LEGO Wear" (fordi de kan genkende LEGO logoet), "Tøj" og "Mors Tøj" og der er Mors Tøj klart en favorit endnu.

Hvilke unger i har? Sjov måde at spørge på  

min knægt på 3,5 viser absolut ingen interesse for hvad det er for noget tøj der er i skabet. Det eneste han sommetider har en mening om er om det skal være de blå eller grønne underbukser han skal have på  resten er han mega ligeglad med. Hvis han er med ude og købe tøj og jeg spørger om han kunne tænke sig "Den her trøje" fx, er svaret altid "jaja mor, den er godt nok smart" hehe, og det siger han til det hele  han fisker aldrig selv noget ned og spørger om han må få. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Overskriften var i mangel af bedre  også synes jeg at når man udtaler at folk med mærketøj prioriterer forkert, er snobbet osv osv at der bliver sparket op ad og det gør mig ked af det

Jeg synes ikke, de sparker opad - de sparker bare. Ved at opfatte det som "opad", ikke kun i overskriften, underbygger du jo (fejl)opfattelsen af, at mærkevaretøj-forældre nødvendigvis er på et andet, højere niveau. 

Det er ikke for at ordkløve, men netop sådanne formuleringer er jo benzin på bålet i forhold til myter om snobberi, hvor jeg altså er af den opfattelse, at det oftest blot er et spørgsmål om prioritering. 

Anmeld Citér

6. juli 2015

Sissel

Skouboe skriver:

Nu er der flere her i tråden, der har nævnt at ungerne er ligeglade... Må jeg spørge hvilke unger I har? Begge mine piger går meget op i hvilket tøj de har på og har gjort det, fra de var 2½-3 år, og der er klart potentiale for mange, lange diskussioner og hvad de skal have på. De får i vid udstrækning selv lov til at bestemme, dog har jeg veto-ret i forhold til om det er passende ift. vejret mv.

Det betyder at de jævnligt kommer i børnehave/SFO og ligner en palet, der har kastet op... Jeg taler en del, især med den store, om at sammensætte farver osv., og det går stille og roligt fremad

Af mærker kender de "LEGO Wear" (fordi de kan genkende LEGO logoet), "Tøj" og "Mors Tøj" og der er Mors Tøj klart en favorit endnu.

Mine børn er ikke ligeglade med hvilket tøj de tar på, men de er fløjtende ligeglade med mærket.. Og det er vel det denne her tråd handler om, sådan som jeg tolker det ihvertfald 

Anmeld Citér

6. juli 2015

Panther

Profilbillede for Panther
MHB skriver:

Jeg tænker at de fleste forældre vel som udgangspunkt giver deres (små) børn det tøj deres stil såvel som økonomi diktere?! 

I vores omgangskreds har vi både kontanthjælpsmodtagere/studerende og et enkelt par med millioner på kistebunden, og deres unger går alle med en blanding af "mode mærker" og "ikke-mærker"! 

Vores søn har frygtelig meget danefæ og pompdelux - fordi jeg elsker det! Jeg synes det er tøj i god kvalitet og som har fede designs! Men han har også rigtig meget jeg selv har strikket eller syet og nærmest alt undertøj (især uld) er fra bilka/kvickly e.l.

Jeg ligger ikke mærke til hvilke mærker andre folks børn er i, med mindre jeg forelsker mig i noget så spørger jeg ind til hvor det er fra! Og jeg har ikke personligt oplevet noget "tøjsnobberi" hverken pga mærketøj eller mangel på samme! Måske er min søn bare for ung endnu til det er en oplevelse jeg har haft! 

I øvrigt synes jeg det er ret sjovt at de mærker der nævnes som værende dyre mærker er MOLO, småfolk, hummel ect. Min søns gode ven som har meget velhavende forældre bruger ALDRIG de mærker, men går i Ralph Lauren, Hilfiger o.l. mærker lige som sin far!  Det tøj er i øvrigt oftest meget mindre flamboyant og "pralende" end de danske mærker der ellers bliver nævnt som dyre mærker herinde, på trods af at det er meget dyrere! Det eneste danske mærke jeg husker deres søn har meget af er ESL og det er fordi moren er vild med det, lige såvel som jeg har det med danefæ. Og deres søn har i øvrigt lige så meget bilka tøj som alle de andre børn i vuggestuen...

Den sidste del undrer også mig. Jeg ser MOLO, Småfolk, Hummel mv som værende sådan en mellemting, der svarer lidt til Vero Moda o.l.

Personligt er det ikke lige min stil. Jeg er ret glad for H&M's basis bodyer, men sætter også stor pris på kvaliteten af og designet på fx Petit Bateau, Norlie og EnFant. Og så er jeg rigtig glad for gode materialer såsom god uld, silke mv.

Anmeld Citér

6. juli 2015

M &.I

Nu har jeg skrevet at jeg køber mest fra H&M

Jeg kan bare lide den,  de har nogle flotte tøj.

Her tænker sådan at når vi er i dk så går jeg ikke op at min søn skal have mærke tøj da han bliver beskid i legeplads.

Jeg køber mærke tøj når det bliver forår, da jeg kan lide at klæde ham lækker når vi tage til udlandet og besøger familien.  

Jeg tænker ikke over hvad børn har på.

Vil også gerne høre hvad er de bedste mærket at købe vinter støvler til regn og sne og flyvedragt hvis man skal bruge det til børnehave ?? 

Kom med jeres erfaring.  

Anmeld Citér

6. juli 2015

namaha

Nu vil jeg rigtig gerne arbejd emed børn i min fremtid og har aldrig i mit liv tænkt over hvad tøj børne havde på, men mere om det var rent og vasket  Selv den dreng vi har en gang om ugen aner jeg ikke hvad tøj går i , det jeg ser det er at hans tøj er rent og pænt, der er ikke huller i og det lugter ikke, jeg er fuldstændig ligeglad med hvad mærke det er,så længe har har tøj på er jeg glad 

Jeg vil rigtig gerne til mit egen barn købe disse her såkaldte mærkevare, som Småfolk, Hummel osv men vores buget er bare ikke til det, også priotere vi på den måde at det tøj hun skal have som hun kan bruge i en længere periode skal være lidt dyre end det tøj hun måske kun lige kan have på i en måned eller 2. 

Min datters skab er fyldt med tøj fra Babysam (Som småfolk) tøj fra H&M og tøj fra dagligvare butikker som Føtex og Kvickly. 

For os er det prisen som sætter hvad vi køber, jeg syntes ikke selv jeg har lavt selvværd fordi jeg gerne vil klæde min datter i noget dejligt lækkert og måske lidt dyrt tøj, der gør keg som jeg lyster og ikke hvad folk syntes om mig 

Anmeld Citér

7. juli 2015

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes ikke, de sparker opad - de sparker bare. Ved at opfatte det som "opad", ikke kun i overskriften, underbygger du jo (fejl)opfattelsen af, at mærkevaretøj-forældre nødvendigvis er på et andet, højere niveau. 

Det er ikke for at ordkløve, men netop sådanne formuleringer er jo benzin på bålet i forhold til myter om snobberi, hvor jeg altså er af den opfattelse, at det oftest blot er et spørgsmål om prioritering. 

Fordi jeg synes der er en generel tendens i samfundet at hvis man har et overskud i budgettet og dermed vitterligt råd til det jamen så skal man nedgøres. Valgte opad fordi jeg har fornemmelse af at hvis man køber mærketøj bliver man set som en snob eller som en der har lidt flere penge end andre og derfor kompenserer man og har lavt selvtilliden) forkert ordvalg og pusten til myterne vil ikke sige

Anmeld Citér

7. juli 2015

Skouboe

Mine børn er ikke ligeglade med hvilket tøj de tar på, men de er fløjtende ligeglade med mærket.. Og det er vel det denne her tråd handler om, sådan som jeg tolker det ihvertfald 

Det er mine stort set også, som du kan læse, Jeg var bare overrasket over, at så mange gav udtryk for at deres unger var ligeglade med hvad de havde på. Mine unger har haft nogle meget klare holdninger til deres beklædning, stort set siden de lærte at tale, så jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det må være at man bare kan finde tøj til sine unger og så forvente at de tog det på uden brok... 

Og det er som regel ikke mærker, der er afgørende, men enten motivet eller farverne.

Anmeld Citér

7. juli 2015

Clisolka

Ved ikke om jeg misforstået dig, handler du meget i ebay?? 

Kommer der ikke told over 80 kr??? 

Ja, det gør jeg 

Det kommer da kun an på om man handler for over 80 kr - eller handler i et andet EU-land!! Og nej, det er ikke told, men moms omkring de 80 kr.

Det er først ved ca. 165 kr de begynder med tolden... Jeg har aldrig handlet for over 80 kr, medmindre det er fra et andet EU-land 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Barbamama

Jeg har INTET imod når børn udelukkende går i mærketøj, SÅ LÆNGE AT DE VOKSNE ELLER BARNET SELV IKKE SER NED PÅ ANDRE DER IKKE GØR!

Vi kender nemlig en familie, hvor det hele går op i facade, facade, facade. Det hele skal være så fint så fint! Mærketøj, den rigtige skole, det rigtige humør! Ingen må være sure, trætte eller kede af det! Deres ene pige har flere gange nedgjort min datters tøj og de bliver bare utålelige at være omkring. 

Havde det bare været tøjet....fred være med det! Men ikke når ungen selv ved at hun har DANEFÆ på og det har min datter ikke og så kan de sørme ikke lege sammen! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.