Når folk sparker opad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.071 visninger
125 svar
220 synes godt om
5. juli 2015

Sprit25

Nu har jeg efterhånden læst en del tråde om mærkevare tøj. Og om hvordan folk ikke fatter at man køber "mærkevarer" til sit barn! Jeg har ligefrem læst at man kompenserer og har lavet selvværd fordi ens barn går i Hummel, småfolk men hvis det er H&M eller Føtex er man fuldstændig i ro med sig selv. 

Det pisser mig sgu af! Den eneste grund til min datter ikke går klædt i Hummel fra top til tå er fordi jeg ikke har råd jeg elsker Hummel og det holder længere både str og vaskemæssigt også synes jeg det er pænt. 

Men hvad definere mærkevare? H&M er jo i teorien et mærke, nøjagtigsom VRS er et mærke? Er det ikke ligemeget? Og hvorfor er det dyre mærketøj=lavt selvværd. 

Æv øv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

Carina:-)

Enig 

Og tænker tit i de tråde at sikke et ramaskrig der ville lyde hvis man sagde at det var fattigfint at gå i H&M og lign mærker.Så ville man jo blive lynchet offentligt men den anden vej er det ok at lufte sine egne fordomme og ja ( måske lavt selvværd?? ) 

Jeg indrømmer gerne at jeg udelukkende køber det dyre  mærketøj fordi jeg synes man kan se og mærke forskel i kvalitet på det og billigere mærker.

Og så er jeg bare ikke til spiderman og hello kitty  Og det synes jeg der er en overvægt af i blandt andet H&M Eller rettet det synes jeg der er ..- det hedder jo smag og behag og er ligeglad med hvad andre kan lide da det ikke er mig der skal betale det :) 

Jeg er revende ligeglad med at nogen føler behov for at hævde sig ved at sige at så må jeg lide af lavt selværd -Hvis det kan redde deres dag så lad dem 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Tænker ikke over det. Folk køber vel det de har lyst til? Min datter har både Hummel, h&m, Føtex.....

Jeg synes også det virker til at fx. Hummels er i bedre kvalitet...

hvilke tråde er det der er tale om?

Anmeld Citér

5. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg har før set sådanne tråde, men ikke herinde, og sikke en heftig debat det kan skabe..

Personligt er jeg fløjtende ligeglad hvilket mærke børn eller voksne går i, bare de er ordentlig klædt

Al den debat om tøjet SKAL hedde det ene eller det andet, er overfladisk efter min mening, da det jo intet siger om hvilken person man er

Anmeld Citér

5. juli 2015

Julemusen

Jeg har fået to børn under uddannelse, og pengene har været små. Har små børn i familien og har set hvordan de børn har fået skæld ud for pletter på tøjet og foreslåede knæer mm. fordi deres tøj var for dyrt til det ifølge deres mor. Alt tøj er hummel, Noa Noa og Phister og Philine. Jeg har arvet meget tøj til mine drenge som er fra kvikly, Føtex, bilka, Hog m, name it og så videre. Jeg handler mest hverdagstøj i h og m og har noget tøj til fødselsdag og særlige arrangementer fra hummel, papfar, molo og andre ludt dyre mærker fra outlet. Men flyverdragter, sko og regntøj køber jeg i sportsbutik og skoringen til ungerne for der er kvaliteten bare i orden. Min papsøster er udlært og står i en dyr børnetøjsbutik og der bliver tit vringet næse af mine børns tøj. Hun har ikke selv børn endnu. Men jeg køber det jeg kan lide og som jeg med ro i sjælen vil sende børnene ud og klatre i træer i. 

Men kan også se i min mødregruppe at mærker på barnevogne, tremmeseng og andet babyudstyr også er et følsomt emne. Der må jeg sige at jeg elsker ikea og min barnevogn er arvet :-)  

Anmeld Citér

5. juli 2015

TNBC

Sprit25 skriver:

Nu har jeg efterhånden læst en del tråde om mærkevare tøj. Og om hvordan folk ikke fatter at man køber "mærkevarer" til sit barn! Jeg har ligefrem læst at man kompenserer og har lavet selvværd fordi ens barn går i Hummel, småfolk men hvis det er H&M eller Føtex er man fuldstændig i ro med sig selv. 

Det pisser mig sgu af! Den eneste grund til min datter ikke går klædt i Hummel fra top til tå er fordi jeg ikke har råd jeg elsker Hummel og det holder længere både str og vaskemæssigt også synes jeg det er pænt. 

Men hvad definere mærkevare? H&M er jo i teorien et mærke, nøjagtigsom VRS er et mærke? Er det ikke ligemeget? Og hvorfor er det dyre mærketøj=lavt selvværd. 

Æv øv

Jeg er ligeglad med hvad børn eller voksne går i. 

Den svenske kronprinsesse tog til bryllup i en h&m kjole, og hvorfor?  Fordi hun vel kunne li den. 

Kan ikke se hvorfor det er så vigtigt hvad tøjet hedder. Jeg elsker hummel, men også h&m, kvickly tøj. Men jeg ser ikke på mærket, jeg ser på om jeg kan li tøjet. Og det vil jeg også gøre med mine  kommende  børn. 

Jeg læste starten på en tråd, hvor en mlr skrev at hun følte sig som en dårlig mor, hvis hendes barn ikke gik i mærketøj.. seriøst? 

Anmeld Citér

5. juli 2015

L-Mortil3

Jeg skal ærligt indrømme at jeg er fløjtende ligeglade med hvilket mærke folk bruger, vi bruger selv lidt af hvert, og nu drengene er 4-5 år vil de gerne selv vælge, den yngste shopper hm da han elsker spiderman, angry birds osv. Den ældste kan rigtig godt lide Hummel, humor, og andre mærker, i bukser vil han kun bruge et mærke... Mine er opvokset med alt muligt forskelligt, de handler også gerne med mig i genbrug, som jeg elsker 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Troldemommi

Jeg fatter det heller ikke, Alt er da en mærkevare

hvis jeg havde råd ville jeg plyndre en molo forhandler, men det har jeg ikke så det er mest arvet tøj eller tøj fra Bilka/HogM, og det er jo også dejligt tøj, jeg køber også tit tøj i den lokale Facebook gruppe og det er mest her jeg køber det mærketøj ungerne også har. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

2721

Så længe man som mor og far er tilfredse med det tøj ens børn går i er det vel som det skal være. Der i ligger selvfølgelig at det skal passe barnet årstid ect. Hvorfor er det så vigtigt hvad andre gør?!

Anmeld Citér

5. juli 2015

Clisolka

Jeg forstår det seriøst heller ikke.. Jeg køber primært H&M og Føtex til mine 2. Jeg er fuldstændig ligeglad hvad mærke der står i nakken  Når man har en på 5 og en på 2, så kommer der dælme mange pletter på tøjet hver dag  Jeg nægter at give 150-200 kr for en body pga. et navn, kald mig bare nærig, men det har jeg ikke lige pengene til!  Jeg har arvet en del til dem begge 2 - og jeg æææææææææææælsker det! De ryger så hurtigt op i tøjstørrelse. 

Jeg har for et par måneder siden fundet ud af, at Ebay var opfundet  Eller det vidste jeg jo i forvejen, men jeg har aldrig haft turdet - og det gør jeg nu! Jeg handler meget af deres tøj derigennem  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.