Når folk sparker opad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2015

Steffecph

Min datter går primært i Marmar, soft Gallery, Noa Noa. Hvorfor? Fordi jeg kan lide det. Jeg synes det er nogle lækre mærker og deres pasform er så god til min pige. Og min datter må altså gerne slide sit tøj og jeg bliver ikke sur over pletter. Og ja vi har også h&m. 

Jeg er fuldstændig ligeglad hvad andre giver deres børn på, folk skal bare ikke blande sig i hvad jeg giver min datter på kroppen :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

MorDk

Mine børn går primært i tøj fra H&M og NameIt samt føtex. Men de har også meget tøj fra NoaNoa, MarMar, Molo osv. Jeg ELSKER tilbud... så man får mere for pengene. Mine unger er ligeglad hvad der står i nakken. Jeg sender ikke mine unger afsted i institution i DYRT tøj. Det kan mine nerver ikke holde til. Det "pæne" tøj bliver brugt herhjemme 

Anmeld Citér

5. juli 2015

TNBC

Myprince skriver:

Det er sådan jeg vil bestille til min niece også med hello kitty sandwich.  

Vil du kigge på den??  

http://m.ebay.co.uk/itm/130867978406?nav=SEARCH

En vandtank(hva kalder man sådan en) ?? Jeg sad lidt og sagde; En sandwich?

Nu har jeg ikke handlet derinde selv, skal lige være sikker på hvad det er du vil have jeg skal tjekke.??

Anmeld Citér

5. juli 2015

modesty

Sprit25 skriver:

Nu har jeg efterhånden læst en del tråde om mærkevare tøj. Og om hvordan folk ikke fatter at man køber "mærkevarer" til sit barn! Jeg har ligefrem læst at man kompenserer og har lavet selvværd fordi ens barn går i Hummel, småfolk men hvis det er H&M eller Føtex er man fuldstændig i ro med sig selv. 

Det pisser mig sgu af! Den eneste grund til min datter ikke går klædt i Hummel fra top til tå er fordi jeg ikke har råd jeg elsker Hummel og det holder længere både str og vaskemæssigt også synes jeg det er pænt. 

Men hvad definere mærkevare? H&M er jo i teorien et mærke, nøjagtigsom VRS er et mærke? Er det ikke ligemeget? Og hvorfor er det dyre mærketøj=lavt selvværd. 

Æv øv

Min søn går oftest i de dyrere mærkevarer af den simple årsag at jeg synes at de er pænest. Jeg kan dog også finde noget lækkert i h&m ind imellem - og jeg elsker Zaras drengetøj, så dér får han også en del fra.

MEN - jeg køber aldrig dyre mærker fra nye. Langt størstedelen af min søns tøj (og her snakker vi måske 80%) er genbrug.

Jeg bor i København hvor der er rigtig mange gode ting at finde på loppemarkederne. Og hvorfor bruge 300 kr. på et par BangBang Copenhagen bukser når man kan få dem til 30 kr.? Jeg indrømmer det gerne - jeg er simpelthen for nærig (og fattig) til at give så mange penge for tøj. Men samtidig er jeg også æstetiker, og så må man jo lægge lidt arbejde i at finde de gode ting. 

Kvalitetsmæssigt synes jeg dog at h&m eller Mads&Mette kan være ligeså godt som et dyrt mærke. Har f.eks været ekstremt skuffet over de Soft Gallery ting jeg har haft, synes virkelig ikke at kvaliteten er noget at råbe hurra for. Og f.eks Småfolk og Molo bliver hurtigt nussede og forvaskede. Så pris og kvalitet hænger ikke umiddelbart sammen for mig her - på nær når det kommer til sko.

Anmeld Citér

5. juli 2015

Bella&Lina

Ligesom en anden skriver, kan jeg godt smile lidt for mig selv når jeg ser unger klædt i dyrt mærketøj lige ned til strømperne. Tøserne herhjemme har en del mærketøj, jeg er fx heeelt vild med Sofie schnoor. Men intet af det er købt til fuld pris, og næsten det hele er købt brugt. Vi prioterer simpelthen bare ikke nyt mærketøj. Nyt tøj, det er primært fra h&m og name it, Føtex, Kvickly og pompDelux... 

Anmeld Citér

5. juli 2015

TNBC

Myprince skriver:

Det er sådan jeg vil bestille til min niece også med hello kitty sandwich.  

Vil du kigge på den??  

http://m.ebay.co.uk/itm/130867978406?nav=SEARCH

Du vil have mig til at se hvor den bliver sendt fra.
Efter hvad jeg kan se, bliver den sendt herfra:

Item location:
Wythenshawe, United Kingdom

Hvilket er England.

Anmeld Citér

5. juli 2015

modesty

Carina:-) skriver:

Det er sjovt som det ændre sig hvilke mærker der er in.

Da mine store var små var Hummel et "skod" mærke og ikke kendt for noget godt- Synes nu stadig Hummel er knap så god kvalitet meen i dag flår folk det ned fra hylderne.

Jeg køber udelukkende mærkevarer men ikke efter hvad det hedder men efter hvad jeg synes er pænt og en god kvalitet - Har aldrig forstået det med at købe efter navnet men ja der er nok en del der gør det . 

Okay, nu kommer jeg med en virkelig tarvelig og usympatisk fordom: Jeg synes at Hummel er det vildeste proletarmærke. Fatter ikke at det er blevet så populært/har fået så høj status.

Undskyld til alle jer der godt kan lide Hummel!

Anmeld Citér

5. juli 2015

Sprit25

modesty skriver:

Okay, nu kommer jeg med en virkelig tarvelig og usympatisk fordom: Jeg synes at Hummel er det vildeste proletarmærke. Fatter ikke at det er blevet så populært/har fået så høj status.

Undskyld til alle jer der godt kan lide Hummel!

Hvorfor

Anmeld Citér

5. juli 2015

Sprit25

Bella&Lina skriver:

Ligesom en anden skriver, kan jeg godt smile lidt for mig selv når jeg ser unger klædt i dyrt mærketøj lige ned til strømperne. Tøserne herhjemme har en del mærketøj, jeg er fx heeelt vild med Sofie schnoor. Men intet af det er købt til fuld pris, og næsten det hele er købt brugt. Vi prioterer simpelthen bare ikke nyt mærketøj. Nyt tøj, det er primært fra h&m og name it, Føtex, Kvickly og pompDelux... 

Men alligevel har du meget mærketøj?

Anmeld Citér

5. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker ikke noget dårligt om folk der købet dyrt tøj til ungerne - det eneste jeg tænker er at det må være lækkert at have den slags penge hos os er der absolut ikke plads i økonomien til at købe dyrt tøj når den ene kun passer det 1-2mdr af gangen pt (6mdr) og den anden sviner det til med umulige pletter konstant (3,5år).  

Jeg ville elske at kunne købe softgalleri, noanoa, gro og Hollys i lange baner til min babypige, fordi jeg synes det er super fint. meeeeen med hendes vokseværk ville det ruinere mig, også på tilbud/udsalg så vi køber det vi synes er pænest i  h&m og så en masse blandet fra brugtmarkedet har lige købt garderobe i str74 for 300kr det er nyprisen på 2 bodyer fra noanoa 

En indskydelse jeg lige har ift kvalitet, så synes jeg faktisk ikke h&m er værre end det dyre.. Jeg har både h&m, bilka, nameIt, Hummel, pompdelux og  ejSikkeLej til min store dreng, og det eneste han nogensinde har slidt hul på er et par bukser fra pompdelux (efter 1års brug vel at mærke).. Det er heller aldrig blevet deformt efter vask. Så ja, jeg griner måske nok lidt inden i, når nogen siger bruger 1000vis af kr på børnetøj pga kvalitet, for min erfaring er absolut ikke at dyrt = bedre  

Når det så er sagt, synes jeg måske også det ser lidt pudsigt ud hvis man ser sådan et lille reklameskilt komme gående - altså de der mærker som skilter tydeligt med sig selv i udsmykningen som fx småfolk og katvig. Ingen kan da være så tossede med multifarvede æbler at de køber hele årstidens kollektion  min veninde gjorde det med molo da hun var ung og gravid. Hun har med egne ord sagt at det var fordi der ikke skulle være nogen der kunne sætte en finger på hendes moderskab og om hun gjorde det allerbedste for sin søn når hun nu var ung! Hun er jo så sidenhen blevet klogere og meget mere selvsikker, og nu gider hun ikke bruge rub og stub på mærketøj for mærkets og signalets skyld, som det var i starten. Så jo, nogen gør det for at signalere det "bedste/rigtige".  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.