Når folk sparker opad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2015

M &.I

Skouboe skriver:

Her kan du se hvor det kommer fra.

Unitid kingdom er det den jeg skal kigge på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

Skouboe

Mine unger får primært hvad jeg synes er fedt, og en hel del af det syr jeg selv (ikke at det på nogen måde er billigt, med de stofpriser der er i dag).

Men jeg må også indrømme, at jeg sukker lidt mere når min datter kommer hjem med hul i knæet på hendes dyre mærkevare leggings, end på nogle fra H&M

Anmeld Citér

5. juli 2015

Skouboe

Myprince skriver:

Unitid kingdom er det den jeg skal kigge på? 

Ja, United Kingdom er på Dansk Storbritannien, dvs. England, Skotland og Nordirland. De er med i EU, og derfor kommer der ikke told, moms mv. på.

Anmeld Citér

5. juli 2015

M &.I

Skouboe skriver:

Ja, United Kingdom er på Dansk Storbritannien, dvs. England, Skotland og Nordirland. De er med i EU, og derfor kommer der ikke told, moms mv. på.

Ja men så har jeg fattet det tak for hjælpen 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Carina:-)

Myprince skriver:

Det sagde jeg ikke, jeg skrev bare man ikke køber alt for mange mærke ( kun mærke) hvis forældre ikke køber anden end mærke.  

Jeg køber kun mærke også til mig selv og synes nu ikke hverken mine børn eller jeg er specielt forkælede :)

Jeg køber det fordi jeg kan lide det og fordi jeg synes der er en mærkbar forskel på kvaliteten.

Men tænker da heller ikke stakkels børn om de børn der "kun" går i H&M går udfra at det er fordi vi har forskellig smag og så længe tøjet er helt og pænt er det jo ligegyldigt.

Det er jo lige som biler - nogen kører i Audi fordi det synes de er kvalitet andre i en toyota aygo fordi det vigtigste for dem er ikke komforten og kvaliteten men at komme fra a til b. 

Nogen priotere at bruge deres penge på økologi andre køber den billigeste mælk fordi der så er andre ting de hellere vil bruge deres penge på .

I bund og grund handler det vel om prioteringer,interesser og behov i alt hvad vi gør :) 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Diosa85

Sprit25 skriver:

Men hvis man nu virkelig synes mærketøj er det bedste? Så er det vel fair nok at have den følelse 

Nu det også mere måden det siges på. Der er nogle der formår at sige tingene på en nedgørende måde. Som at hvis man køber tøj fra h&m fremfor katvig f.eks. Så er man bedre forældre end andre. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Carina:-) skriver:

Det er sjovt som det ændre sig hvilke mærker der er in.

Da mine store var små var Hummel et "skod" mærke og ikke kendt for noget godt- Synes nu stadig Hummel er knap så god kvalitet meen i dag flår folk det ned fra hylderne.

Jeg køber udelukkende mærkevarer men ikke efter hvad det hedder men efter hvad jeg synes er pænt og en god kvalitet - Har aldrig forstået det med at købe efter navnet men ja der er nok en del der gør det . 

Ja, det er da lidt sjovt  

Jeg var simpelthen så træt af at høre om Hummel, at jeg nægtede min datter skulle have det haha. 

Men i dag tænker jeg slet ikke over det... Hun har fået noget hummeltøj. Dog har vi ikke købt det selv, men fået det.  

Anmeld Citér

5. juli 2015

Sprit25

Diosa85 skriver:

Nu det også mere måden det siges på. Der er nogle der formår at sige tingene på en nedgørende måde. Som at hvis man køber tøj fra h&m fremfor katvig f.eks. Så er man bedre forældre end andre. 

Vi er helt enige om nogen fåe det sagt nederen. Men jeg synes det er ligeså nederen at sige: folk er "dumme" og materialistiske hvis de køber "mærkevarer"

Anmeld Citér

5. juli 2015

lineog4

Ærlig og det skal man jo være  ser jeg sådan en tumling klædt fra top til tå i æbler eller Hummel så smiler jeg lidt. Jeg tror ikke de har lavt selvværd eller andet sjovt, men jeg synes sgu det ser lidt overdrevet ud med en småfolk statue der kommer gående og lige er blevet løftet ned fra barnevognen der havde en småfolk butik nede i også 

jeg selv køber tøj efter hvordan det ser ud og komforten - er det Føtex der har de bukser jeg ønsker mig så er det der de bluver købt, er det Noa Noa ja så er det der. 

Hvad jeg tilgengæld ikke forstår er at ungerne ikke selv (når de er gamle nok) får lov at få deres egen smag. Mine drenge fx bestemmer delvist selv (det er jo stadig mine penge der skal betale og jeg fx ikke have plastik tryk) og tro mig de har ikke altid samme smag som mig og heller ikke som hinanden, den ene er vild med seje t-shirt og kompromiset er så vi finder stoffet til dem sammen. Den anden vil kun have striber eller ensfarvet på de langærmede osv osv osv. 

Det er fint man kan lide Hummel fx men man skal også kunne rumme ens børn ikke kan 

Og så må jeg sige jeg selv er mættet en del af de "normale" mærker alla småfolk og molo - derimod kunne mine børn gå i Hollys altid (hvis de altså ville og det vil de ikke mere). Har en masse bluser liggende til den mindste og jeg gider dem næsten ikke, men er også for nærrig til at købe nye...

Anmeld Citér

5. juli 2015

Diosa85

Sprit25 skriver:

Vi er helt enige om nogen fåe det sagt nederen. Men jeg synes det er ligeså nederen at sige: folk er "dumme" og materialistiske hvis de køber "mærkevarer"

Det jeg enig i. Det synes jeg da heller ikke man kan tillade sig. Folk køber hvad de har lyst til og mener er rigtigst for dem. Burde ikke dømme andre på deres valg af mærkevare eller mangel på samme. 

Men man har lov at have en holdning til det hvor min er at jeg personligt synes det er vanvittigt at give så mange penge for tøj og sko. Men synes da ikke folk er dumme hvis man gør det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.