Når folk sparker opad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2015

DortheL

Mine børn går hovedsageligt i tøj fra H&M. Synes de laver super fint tøj, til en skøn pris! Hvis jeg en sjælden gang køber dyrere mærketøj, køber jeg det ofte brugt. Jeg er simpelthen for nærig til at købe dyrt tøj, for at der bliver slået hul på bukserne efter et par dage i skolen :-) 

Så længe mine børn har det godt med det tøj de har, og jeg synes de går pænt klædt, er jeg tilfreds :-)

Men jeg tror virkelig ikke, at ved at købe dyrt tøj til sine børn, at man så kompenserer for lavt selvværd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2015

M &.I

Clisolka skriver:

Jeg forstår det seriøst heller ikke.. Jeg køber primært H&M og Føtex til mine 2. Jeg er fuldstændig ligeglad hvad mærke der står i nakken  Når man har en på 5 og en på 2, så kommer der dælme mange pletter på tøjet hver dag  Jeg nægter at give 150-200 kr for en body pga. et navn, kald mig bare nærig, men det har jeg ikke lige pengene til!  Jeg har arvet en del til dem begge 2 - og jeg æææææææææææælsker det! De ryger så hurtigt op i tøjstørrelse. 

Jeg har for et par måneder siden fundet ud af, at Ebay var opfundet  Eller det vidste jeg jo i forvejen, men jeg har aldrig haft turdet - og det gør jeg nu! Jeg handler meget af deres tøj derigennem  

Ved ikke om jeg misforstået dig, handler du meget i ebay?? 

Kommer der ikke told over 80 kr??? 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Diosa85

Sprit25 skriver:

Nu har jeg efterhånden læst en del tråde om mærkevare tøj. Og om hvordan folk ikke fatter at man køber "mærkevarer" til sit barn! Jeg har ligefrem læst at man kompenserer og har lavet selvværd fordi ens barn går i Hummel, småfolk men hvis det er H&M eller Føtex er man fuldstændig i ro med sig selv. 

Det pisser mig sgu af! Den eneste grund til min datter ikke går klædt i Hummel fra top til tå er fordi jeg ikke har råd jeg elsker Hummel og det holder længere både str og vaskemæssigt også synes jeg det er pænt. 

Men hvad definere mærkevare? H&M er jo i teorien et mærke, nøjagtigsom VRS er et mærke? Er det ikke ligemeget? Og hvorfor er det dyre mærketøj=lavt selvværd. 

Æv øv

Tror mere det handler om dem der køber mærkevare med grundlaget "jeg vil give mit barn det bedste" der bunder ud i at tegne sig til lavt selvværd. 

H&m tøj er jo ikke dårligt på nogen måde. Jeg har da personligt meget h&m tøj som jeg har haft i mange år efterhånden. Har ingen dyre mærkevare fordi jeg synes det er vanvittigt at give så mange penge for tøj og sko for den sags skyld. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

Sprit25

Kitty-Katten skriver:

Jeg har fået to børn under uddannelse, og pengene har været små. Har små børn i familien og har set hvordan de børn har fået skæld ud for pletter på tøjet og foreslåede knæer mm. fordi deres tøj var for dyrt til det ifølge deres mor. Alt tøj er hummel, Noa Noa og Phister og Philine. Jeg har arvet meget tøj til mine drenge som er fra kvikly, Føtex, bilka, Hog m, name it og så videre. Jeg handler mest hverdagstøj i h og m og har noget tøj til fødselsdag og særlige arrangementer fra hummel, papfar, molo og andre ludt dyre mærker fra outlet. Men flyverdragter, sko og regntøj køber jeg i sportsbutik og skoringen til ungerne for der er kvaliteten bare i orden. Min papsøster er udlært og står i en dyr børnetøjsbutik og der bliver tit vringet næse af mine børns tøj. Hun har ikke selv børn endnu. Men jeg køber det jeg kan lide og som jeg med ro i sjælen vil sende børnene ud og klatre i træer i. 

Men kan også se i min mødregruppe at mærker på barnevogne, tremmeseng og andet babyudstyr også er et følsomt emne. Der må jeg sige at jeg elsker ikea og min barnevogn er arvet :-)  

Men hvad er forskellen på kvalitet flyverdragt og en kvalitet sommerdragt fra Hummel?

Anmeld Citér

5. juli 2015

Sprit25

Diosa85 skriver:

Tror mere det handler om dem der køber mærkevare med grundlaget "jeg vil give mit barn det bedste" der bunder ud i at tegne sig til lavt selvværd. 

H&m tøj er jo ikke dårligt på nogen måde. Jeg har da personligt meget h&m tøj som jeg har haft i mange år efterhånden. Har ingen dyre mærkevare fordi jeg synes det er vanvittigt at give så mange penge for tøj og sko for den sags skyld. 

Men hvis man nu virkelig synes mærketøj er det bedste? Så er det vel fair nok at have den følelse 

Anmeld Citér

5. juli 2015

TNBC

Myprince skriver:

Ved ikke om jeg misforstået dig, handler du meget i ebay?? 

Kommer der ikke told over 80 kr??? 

Jo men der er både en engelsk og en amerikansk. Du betaler ikke told fra england. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

M &.I

Yurie skriver:

Jo men der er både en engelsk og en amerikansk. Du betaler ikke told fra england. 

Hvor kan man se hvor den er fra??

Har Ville købe ting til min søsters datter fordi de ikke findes her. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

TNBC

Myprince skriver:

Hvor kan man se hvor den er fra??

Har Ville købe ting til min søsters datter fordi de ikke findes her. 

Ebay.co.uk er den engelske, da uk står for united kingdom

.com er amerikanske sider

Anmeld Citér

5. juli 2015

M &.I

Jeg kan godt lide at købe alt fra h&m til min søn  synes de stadig holder når man har vaske tøj mange gang.

Det er sjældent jeg køber mærke kun hvis de er på tilbud.  

Synes ikke et barn altid skal have dyr og mærke tøj, de kommer til at brokke sig når de bliver lidt ældre hvis vi køber lige pludselig fra h&m eller Føtex. 

Anmeld Citér

5. juli 2015

M &.I

Yurie skriver:

Ebay.co.uk er den engelske, da uk står for united kingdom

.com er amerikanske sider

Aha nu forstår jeg tak for hjælpen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.