Jeg har en lille spire i maven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

babytrunte-vb

Jamen hold da op Titte. Bryllup og graviditet. Der sker da meget nu. Tillykke med det hele, fantastisk.

Det er så skønt at følge med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2012

Titte-vb

Så er jeg nået halvvejs i min graviditet o-klapperi

Jeg er idag 20+2 og har det fantastisk!

Var til MD scanning i torsdags, og den lille prins er bare helt perfekt, ingen misdannelser og vokser som han skal!

Har dog haft  en del bøvl sicksicksick med forstoppelse, men det ser ud itl at jeg nu har fået 'hul' på bylden, er begyndt at spise det der HUSK! som er et fiber produkt, for at få mere gang i maven... Det gør at jeg ikke sidder med mega store l... der skal presses ud, med blødning fra skeden til følge...dizzy

Jeg har taget omkring et kg på og er godt tilfreds med det... Og ja, det er underligt for mig at min mave nu fylder noget igen, havde vænnet mig til at være tynd ovenpå vægttabet på 75 kg, men jeg ved jo det er noget andet denne gang... og maven forsvinder jo igentongue

Jeg mærker ham flere gange om dagen hvor han møfler rundt, faktisk var det først rigtig på 20+0 dagen at han virkelig gav los og begyndte at møfle rundt.... en dejlig fornemmelse, det bliver noget mere virkeligt!

Han viste med al tydelighed sine ædlere dele til scanningen, og det overlod intet at være i tvivl om!

Jeg har nu kun denn euge + 6 ugers arbejde tilbage, dvs 7 i alt, fordi jeg skal afholde 5 ugeres ferie inden jeg går på barsel, hvilket jeg gør d. 3 august ..... men reelt går jeg fra fredag i uge 28 fordi jeg derefter hodler tre ugers ferie! Så selvom jeg synes der er lang tid til så er det altså lige pludseligt rundt om hjørnetsmile

Anmeld

5. juni 2012

Titte-vb

Er nu i 23+3, tiden går altså bare lige pludselig hurtigt, maven vokser lidt, og alligevel ikke.... Mange siger at de ikke kan se jeg er næsten 6 mdr henne, men jeg kan mærke det w00t

Der er livlig aktivitet, og især om aftenen når jeg er kommet under dynen, så er det som om det er rigtig sjovt at holde en mindre festo-trompet

Jeg får let plukveer, dog ikke noget der generer, men mærker det jævnligt. Fik det bla idag da jeg gik en tur med hunden, i helt normalt og roligt tempo, så jeg tror ikke at jeg skal være irriteret over at jeg faktisk kommer til at gå hjemme i 11 uger inden fødslen, fordi jeg skal have tre ugers ferie inden jeg går af på barsel 8 uger før termin.. 

Jeg må istedet fokusere på at jeg kan nyde tiden, satse på sommervejr, tage afsted på en lille ferie herhjemme og ellers gøre hvad jeg har lyst til til den tid.. Vil helt klart igang med at svømme når jeg går fra, så har jeg tid til det i en ellers presset hverdag for tiden.

Er jo for nyligt startet i et mellemleder job, og det kan jeg godt mærke tager noget tid, og også energi. Men i og med jeg jo fra starten har vidst, at jeg skulle gå på barsel, så er der nogle ting jeg ikke har taget over på, fordi der alligevel skal konstitueres en anden i min stilling.... 

Ellers er alt vel, jeg og manden min glæder os til at blive forældre, og glæder os over at det går godt. At vi er så priviligerede at der er et lille barn til os, og at vi får vores store drøm opfyldt..... Han bliver enebarn, og det vil vi så gøre alt for at han ikke får det svært med. Men vores alder taget i betragtning, så skal vi ikke forsøge os mere. Der er også den havge ved det, atjeg er i overgangsaler, og skal i behandling for det når jeg er færdig med at amme, og for at undgå at jeg får flere cyster i underlivet, så skal jeg have en hormonspiral når jeg har født og kroppen er klar til det. 

Anmeld

6. juni 2012

kongster-vb

Kære Titte

Hvor dejligt at høre, at det går godt med den lille. Du skal såmænd nok finde på noget at lave de 11 uger. Svøm, nyd, indret børneværelse, læs bøger, gå med hunden og hyg dig!

Og enebørn kan have det helt pragtfuldt og være dejlige og sociale mennesker. Min mand er fx enebarn og han har aldrig savnet noget eller haft problemer med det. 

Det vigtigste er at baby er ønsket og elsket og DET må man jo sige han er

god vind

Kongster

Anmeld

6. juni 2012

Pia S-vb

Kære Titte

Hvor er det skønt at læse, hvor godt det går. Din tråd er den eneste jeg følger herinde og jeg bliver i sådan et godt humør.

Jeg er enebarn og min søn er enebarn, så det kan jeg i den grad fortælle om gode enebørn.

Anmeld

6. juni 2012

Titte-vb

kongster SKREV:

Kære Titte

Hvor dejligt at høre, at det går godt med den lille. Du skal såmænd nok finde på noget at lave de 11 uger. Svøm, nyd, indret børneværelse, læs bøger, gå med hunden og hyg dig!

Og enebørn kan have det helt pragtfuldt og være dejlige og sociale mennesker. Min mand er fx enebarn og han har aldrig savnet noget eller haft problemer med det. 

Det vigtigste er at baby er ønsket og elsket og DET må man jo sige han er

god vind

Kongster

Tak Kongster!

Og ja, jeg håber da også at han får en god barndom og et godt liv, selvom han ikke får søskende....

Det vigtigste er jo at han er elsket som du skriver, og det er han allerede!!

Anmeld

6. juni 2012

Titte-vb

Pia S SKREV:

Kære Titte

Hvor er det skønt at læse, hvor godt det går. Din tråd er den eneste jeg følger herinde og jeg bliver i sådan et godt humør.

Jeg er enebarn og min søn er enebarn, så det kan jeg i den grad fortælle om gode enebørn.

Tak Pia, jeg er også sikker på, at der sagtens kan komme noget godt ud af at være enebarn ;-)

Anmeld

6. juni 2012

Janni-Martina-vb

Jeg tror ikke du får problemer med at få tiden til at gå i de 11 uger.  Det er dejligt at have god tid til at nyde graviditeten og pleje sig selv den sidste tid inden baby kommer ud.

Kom lige til at tænke på der ca er 11 uger til jeg skal føde. Men jeg har jo været på barsel det sidste års tid med Alexander, men jeg forstår nu stadig at nyde det :)

Jeg kan godt forstå jeres beslutning on ikke at få flere børn. Jeg havde egentlig indstillet mig på ikke at skulle have flere end Oliver, men det var af andre årsager. Og nu er nr 3 så på vej. Men de næsten 5 år jeg var alene med Oliver nød vi begge.

Jeg nyder det selvfølgelig også nu, det er bare dejligt på en anden måde, men hverken bedre eller værre for ungerne, de får jo stadig opmærksomhed, omsorg og kærlighed, og det er som skrevet tidligere det vigtigste for alle børn.

Dejligt at din graviditet går godt. Synes din terminsdato er lidt sjov, der havde været ramaskrig i min familie hvis jeg havde termin d. 29 sept. da både min bror og mormor har fødselsdag den dag, så tror ikke der skal være flere...:P

Skal du til flere scanninger i graviditeten? Jeg ville ønske jeg skulle til 1 mere, savner lidt at se baby William derinde. :)

Anmeld

6. juni 2012

Titte-vb

Janni-Martina SKREV:

Jeg tror ikke du får problemer med at få tiden til at gå i de 11 uger.  Det er dejligt at have god tid til at nyde graviditeten og pleje sig selv den sidste tid inden baby kommer ud.

Kom lige til at tænke på der ca er 11 uger til jeg skal føde. Men jeg har jo været på barsel det sidste års tid med Alexander, men jeg forstår nu stadig at nyde det :)

Jeg kan godt forstå jeres beslutning on ikke at få flere børn. Jeg havde egentlig indstillet mig på ikke at skulle have flere end Oliver, men det var af andre årsager. Og nu er nr 3 så på vej. Men de næsten 5 år jeg var alene med Oliver nød vi begge.

Jeg nyder det selvfølgelig også nu, det er bare dejligt på en anden måde, men hverken bedre eller værre for ungerne, de får jo stadig opmærksomhed, omsorg og kærlighed, og det er som skrevet tidligere det vigtigste for alle børn.

Dejligt at din graviditet går godt. Synes din terminsdato er lidt sjov, der havde været ramaskrig i min familie hvis jeg havde termin d. 29 sept. da både min bror og mormor har fødselsdag den dag, så tror ikke der skal være flere...:P

Skal du til flere scanninger i graviditeten? Jeg ville ønske jeg skulle til 1 mere, savner lidt at se baby William derinde. :)

Ja, jeg håber det kommer til at blive let at få tiden til at gå...

Jeg skal faktisk til scanning igen imorgen, og det skal jeg hver 4 uge indtil videre, senere bliver det vist lidt oftere, mend et skyldes som tidligere skrevet, at jeg er gastric bypasset, og derfor vil de sikre sig, at lillemanden får det han skal have, og at han vokser som han skal...

Så på den måde, er det en tryghed, at jeg bliver scannet så ofte, og så er det lidt hyggeligt at få lov til at hilse på ham igen!

Men skal nok give lyd når jeg igen er scannet.....

Lidt malurt er der dog lige nu, har fået konstateret skedesvamp, og muligvis urinvejsinfektion, bliver ringet op imorgen tidlig af lægen med svar på urinprøven, så må jeg se om jeg lige skal have e dag på langs, har haft mange plukveer idag, og det kan tyde på at der er en urinvejsinfektion mente lægen...

Anmeld

9. juni 2012

Titte-vb

Det var jo et dejligt gensyn md lillespiren, han vokser fint og vejede 599 g i torsdags. Han er -8% i forhold til terminsdaoen, men den har de jo også rykket en uge frem, så jeg tror såmænd han er lige som han skal være....

Dog var det en helvedes formiddag, vi havde en tid 10.05, og kl var næsten 10.30 før vi kom ind til scanningen, og så skulle jeg jo tale med både diabeteslægen og fødselslægen.. den første læge kom jeg ret hurtig ind til, men den anden kom vi først ind til kl. 12.15, så vi kunne først køre derfra kl 12.35.. 

De var kommet til at booke alle på sammen tid, og det betød så at der ikke var en skid styr på noget som helst....

Men han har det godt, og var ganske utilfreds med at blive scannet, han slog ganske vildt om sig med arme og bentongue

Jeg glæder mig mere og mere til at han kommer ud, og kan næsten ikke vente, og alligevel, så er det dejligt, at der går lidt tid endnu, så vi når at vænne os mere til tanken!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.