Jeg har en lille spire i maven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Titte-vb

Når man kaster op så har man en refleks eller noget i maven der gør at man kaster op. Og nu har jeg jo kun en lille del af mavesækken der fungerer, den øverste del, så derfor kan jeg ikke kaste op. Med mindre det er lige efter jeg har spist og stikker en finger i halsen så kan jeg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Signe1704-vb

Det er simpelthen så skønt at høre.

Kan måske trøste dig lidt at det som regel er de første 3 måneder af graviditeten, at man har kvalme hvis man får det - men selvfølgelig ingen regler uden undtagelser....

Anmeld

8. februar 2012

Titte-vb

Jeg undrer mig over, at min urin lugter så fælt.... :woohoo: Er det normalt eller er det bare fordi, at lugtesansen kan blive skærpet når man er gravid?? Jeg synes den lugter så meget af jern, at det næsten ikke er til at holde ud når jeg er på toilet :laugh: :laugh:

Anmeld

13. februar 2012

Titte-vb

Hold op hvor må jeg sande, at der er laaaaaaaang vej endnu..... Om en uge skal jeg scannes, for at se om alt er som det skal være. Og til den tid er jeg næsten i 9. uge...... Men jeg tænker, at med den utålmodighed jeg besidder i disse dage, over at jeg INTET mærker til graviditeten, så bliver det godt nok nogle lange måneder :laugh: Hvor hurtigt mærkede i at i var gravide, og på hvilken måde mærkede i det??

Anmeld

21. februar 2012

Titte-vb

Så har vi set den lille spire inde i min mave....... og hvor var det stort... tudede lidt, og manden blev helt rørt.... På trods af at den ikke er mere end ca 14 mm kunne man se det lille hjerte slå og en lille arm der ragede op.... Det er helt vildt.... Jeg og manden min, som han jo bliver inden længe, er jublende lykkelige!

Anmeld

22. februar 2012

babytrunte-vb

Stort tillykke.. Kan forstå det har været noget af en kamp. Så endnu mere tillykke.

Vil lige prøve at svare lidt på nogle af de spørgsmål du har..

Jeg mærkede til graviditeten ret hurtigt, havde ondt i maven (derfor opdagede jeg at jeg var gravid) havde de første 3 mdr utrolig meget kvalme, men kastede meget lidt op. Kunne kun spise frugt og mælkeprodukter... efter de 3 mdr spiste jeg normalt igen men har hele tiden drukket rigtig meget mælk.

Og ja, i starten går tiden meget langsomt, sådan havde jeg det i hvert fald. Man kan ingenting se og ingenting mærke (altså af babyen) Men bare vent, det bliver fantastisk. Jeg fødte min datter 4 oktober 2011. Jeg nød sommeren vildt meget, havde mave og kunne rigtig vise den frem, men var ikke så gravid at jeg ikke kunne lave noget og bare sad og svedte voldsomt. Nu var denne sommer jo heller ikke den bedste.

Du spørger også til lugtesansen... Og JA min lugtesans blev virkelig god. Inden jeg havde fortalt mit arbejde jeg var gravid afslørede jeg mig selv, ved at sige der lugtede af kunstigt jordbærsødestof. De kiggede alle mærkeligt på mig og pludselig slog det dem, at jeg var gravid... UPS!!

Anmeld

22. februar 2012

Jeamie-vb

Har du billeder smile? Eler dem har du mon allerede lagt ind under 'scanningsbilleder' ? blush

Anmeld

22. februar 2012

Titte-vb

Har ikke lagt billederne ind... Kan ikke lige få det til at virke

Anmeld

22. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Åhhh ja det er bare så fantastisk at være til scanning, tænk at man kan se så meget selvom man ikke er ret langt henne....

Og det der med urinen....jeg ved ikke om det er ens lugtesans eller om urinen ændrer sig men jeg oplevede det samme ved begge mine graviditeter.......

Jeg mærkede heller ikke noget til mine graviditeter altså udover MEGET ømme bryster. Men jeg havde ikke kvalme og kastede ikke op eller noget så det var jo meget rart wink

Anmeld

22. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Åhhh ja det er bare så spændende at være til scanning, tænk at man kan se så meget selvom spiren kun er 14 mm lang.....imponerende.....

Og det der med urinen....jeg ved ikke om det er ens lugtesans eller om det er urinen der ændrer sig men jeg oplevede det samme under begge mine graviditeter.......

Jeg mærkede heller ikke noget til mine graviditeter altså udover MEGET ømme bryster.....men jeg havde hverken kvalme og jeg kastede ikke op eller noget så det var jo meget rart wink

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.