Få dit barns guldkorn udgivet i bog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2009

Nikke_h-vb

Cornelius på 3 år og nogle måneder har sine HELT egne meninger om hvad farver er! Blå er derfor konsekvent altid gul. En dag banker det på døren, det er naboen der kommer for at låne et eller andet. Cornelius står med en blå traktor i hånden, og naboen roser den fine BLÅ traktor! Da døren lukker kigger Cornelius op på mig, himler med øjnene og siger 'mor, den er altså GUL'! Vi var så til undersøgelse på sygehuset med lillebror Anton, og Cornelius og en sygeplejerske sidder og kigger en bog med traktorer. Sygeplejersken siger: Se, en blå traktor. Cornelius svarer: Gul, hvortil sygeplejersken siger: Jeg synes nu den er blå! Cornelius kigger meget bestemt på hende og siger: JEG synes den er GUL!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

Mor til to-vb

Ida 2½ år: Mormor og Ida leger damefrisør. Mor: ” Du skal måske være damefrisør, når du bliver stor?” Ida: ”Nej” Mor: ”Nå, hvad vil du så være?” Ida: ”Jeg vil være voksen.”

Anmeld

26. november 2009

rosager-vb

Ingeborg ca. 2 år sidder ved bordet og drikker juice af juicebrik med med sugerør og det går stærkt med at få den tømt. Mor: du skal spare på juicen, du får ikke mere. Ingeborg: så vil jeg godt ned. Mor: nej, du skal ikke gå rundt med juicen. Ingeborg: jamen, jeg skal jo sparke til juicen?! Ingeborg 3 år vågner og har fået næseblod: Mor se, der er en bussemand, der er død oppe i min næse! Ingeborg 3 år går rundt og ryster med hånden og siger en remse, som hun har lært i børnehaven: sten - saks - klaver -vi har stadig ikke fået hende overbevist om, at det er papir i stedet for klaver.

Anmeld

27. november 2009

oskarkalle-vb

Kalle (4 år) ser en kvinde i fuld Burka og udbryder - Uuuuha, et spøgelse....

Anmeld

27. november 2009

oskarkalle-vb

Kalle 3 år. De holder fødseldag i børnehaven og skal have kage. En pædagog siger: 'Nøøøj, det er lige til sidebenene...' Kalle kigger op og siger: 'Og også til børnene....'

Anmeld

27. november 2009

oskarkalle-vb

Kalle 3 år - vi går forbi en sex-kino-shop, der har et meget stort billede af en lyshåret let-påklædt dame, der står med numsen mod publikum. Kalle kigger op og siger: 'Hende elsker jeg...' (hmmm...)

Anmeld

27. november 2009

oskarkalle-vb

Kalle tænker og spørger så mor: Mor, hvornår blir' jeg egentlig til Oskar.....? (Oskar er hans storebror).

Anmeld

27. november 2009

oskarkalle-vb

Kalle (4 år) ser et foto af storebror Oskar i dåbskjole og udbryder: Er Oskar en prinsesse...?

Anmeld

27. november 2009

oskarkalle-vb

Kalle (2 1/2): Bo-det? (Hvad er det!?) Mor: Det er hørfrø... (hørfrø i hans havregrød) Kalle: tænker lidt.. ser på mor, smiler og siger så...: 'Kvak'!!??

Anmeld

27. november 2009

oskarkalle-vb

Oskar 6 år: En pensionist...er det ikke sådan en, der hjælper borgmesteren???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.