Sende baby på ferie med far og bedsteforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2015

TNBC

mor:) skriver:

Men barnet har da ikke noget tidsbegreb om hverken uger eller år

Det er jeg skam godt klar over, men derfor hvis barnet er tryg når det ellers er hos far, hvorfor så ikke lade ham have ham den uge? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2015

TNBC

Hvad hvis barnet blot tilpasser sig og dermed ikke giver udtryk for sin savn?

Men det er der jo ingen der ved, hvis barnet  gør. hvad vil du have jeg skal svare til det? 

Hvis et barn uden sprog ike græder, når det slår sig, ved man jo heller ikke det har slået sig,

hvordan kan  du vide at barnet bare tilpasser sig, og ikke kan give udtryk for sit savn? 

Anmeld Citér

20. marts 2015

Valle81

Yurie skriver:

Men det er der jo ingen der ved, hvis barnet  gør. hvad vil du have jeg skal svare til det? 

Hvis et barn uden sprog ike græder, når det slår sig, ved man jo heller ikke det har slået sig,

hvordan kan  du vide at barnet bare tilpasser sig, og ikke kan give udtryk for sit savn? 

Er med på din tankegang, men hvem siger det savner. Det ved vi jo ikke. 

Det kunne få ligeså godt tolkes som, yes nu fik jeg ro og min far i fred��

Anmeld Citér

20. marts 2015

lineog4

Yurie skriver:

En baby vil ofte instinktivt (måske ikke på 10 mnd men de yngre) forsøge at indynde sig hos en ny omsorgsperson hvis den der gav den mad forsvinder. 

En baby handler ud fra devicen om at overleve og skrig er ikke nødvendigvis vejen til overlevelse. 

Vi kan ikke tro baby har samme ressonement som vi har, de er langt mere biologiske og instinktive. Og vi kan ikke tolke: de græder ikke ergo er de glade eller trygge. 

Vi kan regne med en vis form for utryghed hvis de primære omsorgspersoner forsvinder, ligesom hvis vi ændrer for meget ved rutiner.

det betyder ikke det er uforsvarligt at baby i dette tilfælde tager en uge med sin far, men det er at skyde sig selv blår i øjnene hvis man tror det alene er lutter lagkage for en baby på 10 mnd at mangle sin mor i en periode som for en på 10 mnd føles som en evighed eller som er splitsekund. Det samme gør sig gældende når man afleverer sin 10 mnd i vuggestue - jeg vidste da min søn oplevede et svigt, og fik frygten for jeg blev væk helt ind på livet. Men det var omstændighederne, jeg måtte ud på arbejde for at kunne betale regninger, men jeg vil da aldrig påstå det bare peace of cake for min søn. 

Vælger man far skal have en uges ferie, så tilfører det nogetm giver en skøn oplevelse med far, men det tager også noget og de to ting mp kan opveje mod hinanden og vælge det som er bedst for barnet og ikke for storebror, mor, far eller... 

Anmeld Citér

20. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er jeg skam godt klar over, men derfor hvis barnet er tryg når det ellers er hos far, hvorfor så ikke lade ham have ham den uge? 

Det tror jeg at der er blevet svaret på flere gange. 

Anmeld Citér

20. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Jeg vil ikke gentage så jeg tilslutter mig line4's svar om små børns instiktive reaktioner

Anmeld Citér

20. marts 2015

TNBC

Valle81 skriver:

Er med på din tankegang, men hvem siger det savner. Det ved vi jo ikke. 

Det kunne få ligeså godt tolkes som, yes nu fik jeg ro og min far i fred��

Præcis, vi har ingen anelse om hvad børn tænker, før de er gamle nok til at fortælle os det.

Eller jo til tider, frøknen her på 1år skal da nok få os til at fatte hvad det er hun vil, om det er noget frugt eller at hun vil have sin sko på, til at dig kan jeg li og dig kan jeg ikke li. Det forstår vi udmærket, og som sagt hun er 1år, og har ikke ord til at fortælle os det, men vi forstår hende.

Anmeld Citér

20. marts 2015

TNBC

lineog4 skriver:

En baby vil ofte instinktivt (måske ikke på 10 mnd men de yngre) forsøge at indynde sig hos en ny omsorgsperson hvis den der gav den mad forsvinder. 

En baby handler ud fra devicen om at overleve og skrig er ikke nødvendigvis vejen til overlevelse. 

Vi kan ikke tro baby har samme ressonement som vi har, de er langt mere biologiske og instinktive. Og vi kan ikke tolke: de græder ikke ergo er de glade eller trygge. 

Vi kan regne med en vis form for utryghed hvis de primære omsorgspersoner forsvinder, ligesom hvis vi ændrer for meget ved rutiner.

det betyder ikke det er uforsvarligt at baby i dette tilfælde tager en uge med sin far, men det er at skyde sig selv blår i øjnene hvis man tror det alene er lutter lagkage for en baby på 10 mnd at mangle sin mor i en periode som for en på 10 mnd føles som en evighed eller som er splitsekund. Det samme gør sig gældende når man afleverer sin 10 mnd i vuggestue - jeg vidste da min søn oplevede et svigt, og fik frygten for jeg blev væk helt ind på livet. Men det var omstændighederne, jeg måtte ud på arbejde for at kunne betale regninger, men jeg vil da aldrig påstå det bare peace of cake for min søn. 

Vælger man far skal have en uges ferie, så tilfører det nogetm giver en skøn oplevelse med far, men det tager også noget og de to ting mp kan opveje mod hinanden og vælge det som er bedst for barnet og ikke for storebror, mor, far eller... 

Jeg er skam ikke uenig, for jo det kan godt bane ud i et svigt, fordi et barn ikke kan vide hvor længe mor er væk og det kan ikke fortælle at det savner mor, men som en anden sagde, det kan også være at han bare nyder det, at have sin far.
Vi kommer jo nok aldrig til at vide hvad spædbørn og små børn tænker, men man kan forældre se på sine børn og spørge sig selv; Kan mit barn klare det her?

Men som sagt børn er forskellige, nogen mennesker er de trygge ved, andre vil de ikke i nærheden af. Her kan moster bare holde sig væk,(hun går langt væk, men kommer alligevel tit og er hjemme 1-4uger af gangen) hun skriger hvis hun skal op til hende, men en veninde til moren måtte godt holde hende, og pigen har ikke set hende siden hun var 6måneder gammel(13måneder nu) Så her er det helt sikkert skriget, der viser om hun føler sig tryg eller ej. Rutinerne ødelægger heller ikke rigtigt noget her, så længe hun får mad og flaske, så kan der ske alt muligt omkring hende.

Jeg har heller aldrig sagt at det er lutter lagkage, men jeg siger bare at jeg ikke kan se det forfærdelig i at far har ham en uge, når han alligevel har ham så meget som det lyder som om han har. Men der er noget tid til, og måske ændre drengen sig, som sagt han vil være 10måneder, seprationsfasen, og ja det kan ende i en skrigeri, og så håber jeg da at faren er så meget far, at han acceptere at det ikke bliver denne gang sønnen kommer med.

Og så synes jeg at det er skønt at faren er så meget sammen med sin søn, sådan at drengen er tryg ved at være sammen med ham.

Men som sagt, jeg tror ikke selv jeg ville kunne gøre det, ikke en hel uge, med sådan en lille en.

Anmeld Citér

22. marts 2015

Milas14

Nu er jeg selv samværs forældre og kan i første omgang ikke forstå at man skal spørge om lov til at være sammen med sit barn!!!!!! Mor og far er lige gode og selvfølgelig skal den lille da på ferie med sin far! 

Anmeld Citér

23. marts 2015

Mama85

mon ikke der er mening bag galskaben alligevel

Jamen, de dumme folk i SF har bare lavet regler for at være besværlige  ironi kan forekomme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.