Sende baby på ferie med far og bedsteforældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2015

TNBC

LouiseEm skriver:

Hej Baby.dk!

Jeg er blevet spurgt af min yngste søns far om han må få O med på sommerferie til sommer. Vi er ikke sammen, hans far og jeg. Planen er at de skal på camping på sjælland i en uge. O vil til den tid være lidt under 9 måneder.

Kan man det? Tænker umiddelbart at det vil være godt for dem med lidt tid alene, men ved jo godt at det er omkring de 9-10 måneder at seperationsangsten sætter ind. 

Tror dog min ældste søn ville nyde at have alenetid med mig. Så kan vi tage i friluftsbad, zoo, tivoli etc, og bare hygge os uden O, som jo naturligvis ofte sætter nogle begrænsninger når han er med rundt.

Hvad ville i gøre?

Jeg synes du skal prøve at lade O, måske overnatte hos sin far, måske her i påsken(hvis han kan) jeg kan ikke huske hvor længe den er, og se hvordan det fungere.

Ja, man siger en nat pr år men den går jeg og mange andre ikke efter)..

Jeg har haft en 1årig(Ved godt at hun er lidt ældre end din) i uge(uden mor og far) hos hendes bedstemor, det havde hun ikke prøvet før og klarede det super, fordi hun jo kendte os. Så jeg vil bare fortælle at ja, han er lidt yngre, men tilgengæld ser han sin far tit og overnatter der tit, så jeg tror ikke der vil være store problemer, eller at han tager skade, det er en uge på et helt år.

Jeg ville ikke selv kunne gøre det, men hvis du mener at han kan klare det, så lad faren da tage sin søn på en ferie og du holder en skøn ferie med den store, som sikkert vil elske alenetid med mor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2015

alenemor42

Jeg syntes bestemt du skal sige ja og lave aftale om at barnet kan hentes hvis det skulle blive nødvendigt. 

Når far og barn har så god kontakt og relation er det skønt det kan lade sig gøre.

Finder det så hysterisk at nogle mener det er forfærdeligt,  små børn kan sagtens rumme at have 2 omsorgspersoner  hvilket dette barn jo tydeligvis har.

Send gladeligt dit barn på ferie og Nyd den store ��

Anmeld Citér

20. marts 2015

LouiseEm

Yurie skriver:

Jeg synes du skal prøve at lade O, måske overnatte hos sin far, måske her i påsken(hvis han kan) jeg kan ikke huske hvor længe den er, og se hvordan det fungere.

Ja, man siger en nat pr år men den går jeg og mange andre ikke efter)..

Jeg har haft en 1årig(Ved godt at hun er lidt ældre end din) i uge(uden mor og far) hos hendes bedstemor, det havde hun ikke prøvet før og klarede det super, fordi hun jo kendte os. Så jeg vil bare fortælle at ja, han er lidt yngre, men tilgengæld ser han sin far tit og overnatter der tit, så jeg tror ikke der vil være store problemer, eller at han tager skade, det er en uge på et helt år.

Jeg ville ikke selv kunne gøre det, men hvis du mener at han kan klare det, så lad faren da tage sin søn på en ferie og du holder en skøn ferie med den store, som sikkert vil elske alenetid med mor.

Han overnatter hos sin far flere gange i ugen, og sov hos ham i weekenden fra lørdag-tirsdag. Så han er meget vant til at være der 

de der anbefalinger med så og så mange overnatninger giver jeg ikke meget for. Synes man skal se på barnet individuelt 

eksempelvis synes jeg det er hul i hovedet at statsforvaltningen anbefaler at børn først sover hos deres fædre når de er over et år. Giver ingen mening i min verden 

Anmeld Citér

20. marts 2015

LouiseEm

alenemor42 skriver:

Jeg syntes bestemt du skal sige ja og lave aftale om at barnet kan hentes hvis det skulle blive nødvendigt. 

Når far og barn har så god kontakt og relation er det skønt det kan lade sig gøre.

Finder det så hysterisk at nogle mener det er forfærdeligt,  små børn kan sagtens rumme at have 2 omsorgspersoner  hvilket dette barn jo tydeligvis har.

Send gladeligt dit barn på ferie og Nyd den store ��

Præcis! Synes mange kvinder har en tendens til at tænke "mit barn helt alene" og ikke "vores fælles barn".. Far er vel lige så god som mor :-) Er helt med på at han har brug for mig, men hans far er også en af hans primære omsorgspersoner. Han er kommet der fast flere gange i ugen siden han var nyfødt og han har sovet der et par gange i ugen siden han var 5 uger.. 

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mama85

LouiseEm skriver:

Han overnatter hos sin far flere gange i ugen, og sov hos ham i weekenden fra lørdag-tirsdag. Så han er meget vant til at være der 

de der anbefalinger med så og så mange overnatninger giver jeg ikke meget for. Synes man skal se på barnet individuelt 

eksempelvis synes jeg det er hul i hovedet at statsforvaltningen anbefaler at børn først sover hos deres fædre når de er over et år. Giver ingen mening i min verden 

Nu skriver du selv at han er meget vant til at være der..nu er der tale om camping- i et fremmed sted, uden mor. Men det lyder til at du har truffet en beslutning som fleste primære omsorgspersoner ikke vil, dit barn, dit valg. 

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mama85

LouiseEm skriver:

Præcis! Synes mange kvinder har en tendens til at tænke "mit barn helt alene" og ikke "vores fælles barn".. Far er vel lige så god som mor :-) Er helt med på at han har brug for mig, men hans far er også en af hans primære omsorgspersoner. Han er kommet der fast flere gange i ugen siden han var nyfødt og han har sovet der et par gange i ugen siden han var 5 uger.. 

Det handler ikke om hvad kvinder tænker- men derimod baby der ikke kan forstå hvor mor bliver af 

Anmeld Citér

20. marts 2015

TNBC

LouiseEm skriver:

Helt enig. Hvis barnet får flaske,  hvorfor kan det så ikke være hos faren? (Når det er under 1år) 

Synes også at man skal se på barnet, hvad kan barnet klare og så se lang væk hvad andre siger.

Der er så mange regler, men hvordan ved de at de regler er bedst/godt for alle? og hvordan finder de ud af dem, hvordan ved de at en 1årig kun kan tåle en nat eller et barn under 1år ikke kan overnatte hos far?

Anmeld Citér

20. marts 2015

Mama85

Yurie skriver:

Helt enig. Hvis barnet får flaske,  hvorfor kan det så ikke være hos faren? (Når det er under 1år) 

Synes også at man skal se på barnet, hvad kan barnet klare og så se lang væk hvad andre siger.

Der er så mange regler, men hvordan ved de at de regler er bedst/godt for alle? og hvordan finder de ud af dem, hvordan ved de at en 1årig kun kan tåle en nat eller et barn under 1år ikke kan overnatte hos far?

Man ser vel på de grundlæggende behov et spædbarn har, kombineret med almindelig sund fornuft. 

Anmeld Citér

20. marts 2015

Sprit25

Mama85 skriver:

Man ser vel på de grundlæggende behov et spædbarn har, kombineret med almindelig sund fornuft. 

Ej en far er vel ligeså god som mor? Er han hvertfald herhjemme! Når vores datter bliver utryg et fremmedested søger hun sin far. Så skal hun sidde der og lige se situationen an. Hvis far siger god jamen så afsted med hende! Naturligvis er der ting jeg kan som far ikke kan men det er vel meget naturligt  

Jeg ville ikke kunne undvære min datter men hvis jeg blev nød til det ville jeg ikke tvivle et sekund med at lade hende være sammen med sin far i en uge!

Anmeld Citér

20. marts 2015

lineog4

Jeg havde ikke kunne selv, ja egentlig ville jeg ikke en gang klare en uge nu hvor de er 4,7,12 og ham på 7 ville hellere ikke kunne klare det i den her perioder. Men det er jo en anden historie 

Jeg tog min datter på ferie i en uge da hun var 9 mnd uden far og det gik fint (kunne så ikke have været omvendt da hun blev ammet), dvs. Hun manglede en af sine primære omsorgspersoner. Og det lyder til din søn er vant til mor ikke er der i små perioder og at far der er primær omsorgsperson. Så ud fra det ville jeg sige, hvis du og far synes det er en god ide, så er det vel okay.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.