kontanthjælp hvad i syntes den skulle lyde på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2015

Christine

helle85 skriver:

hvor er det godt nok svært at være på kontanthjælp for tiden.

hele tiden skal man læse/høre på hvor meget man få og at det hele bare er en dans på roser. ville ønske at det var lige så godt i virkeligheden 

hvis der er så mange der mener at kontanthjælpen er for høj, hvad skal den så være på?

for forsøger er den på 14416 før skat og hvis du har en samlevende så bliver h*ns løn trukket fra. 

så hvis i kunne bestemme hvad skulle den så være på 

begrund gerne

Jeg er selv på dagpenge og jeg bryder mig slet ikke om retorikken i den debat politikerne har gang i. Som udgangspunkt tror jeg på at langt de fleste, hvis ikke alle, ønsker at arbejde. Og at trække tæppet væk under børnefamilier er bare ikke acceptabelt i min bog. Jeg synes kontanthjælpsmodtagere uden børn har det meget nemmere og bedre kan "straffes" hvis vi nu skal være efter nogen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

migxher

mor:) skriver:

Det kan da godt være det er nederen med lån, men det er trods alt en investering i det fremtidige liv.

Og at der er måder at låne penge på mens man er på kh kan jeg slet ikke forstå du nævner - så du synes folk på kh skal tage hurtige lån med skyhøj rente?

Hvis studerende bare kan tage lån, så ja så kan dem på kh også bare et lån er selvfølgelig absolut sidste udvej og kun hvis det virkelig er nødvendigt.

vi har regnet på det her hjemme og ville faktisk have flere penge alt i alt på kontanthjælp end nu hvor vi.begge er på su. 

Anmeld

4. marts 2015

Sprit25

Er du enlig får du jo ikke bare en almindelig su, men dobbelt su.

Og har du en partner vil du sagtens kunne arbejde lidt ved siden af.

Jeg kan ikke arbejde ved siden af. Min kæreste er kok så han arbejder aften også kan jeg ikke arbejde. Og med et studie på 37 timer vil jeg også gerne se min datter!

Anmeld

4. marts 2015

Sprit25

Det kan da godt være det er nederen med lån, men det er trods alt en investering i det fremtidige liv.

Og at der er måder at låne penge på mens man er på kh kan jeg slet ikke forstå du nævner - så du synes folk på kh skal tage hurtige lån med skyhøj rente?

Ja, men de skal betales tilbage! Uden mulighed for opsparing men mindre du bruger lånet på opsparing. Og jeg har ikke bare mulighed for at tage et job!

Anmeld

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
migxher skriver:

Hvis studerende bare kan tage lån, så ja så kan dem på kh også bare et lån er selvfølgelig absolut sidste udvej og kun hvis det virkelig er nødvendigt.

vi har regnet på det her hjemme og ville faktisk have flere penge alt i alt på kontanthjælp end nu hvor vi.begge er på su. 

Nu er der så vidt jeg ved ret stor forskel på renten på SU lån og almindeligt banklån. Ved SU lån er det et lån i fremtiden, det er det ikke hvis man låner imens man er på KH, hvor man iøvrigt ikke må have mere end 10.000 kr stående i banken.

Anmeld

4. marts 2015

l.kjoeller

migxher skriver:

Men nu er det langt fra alle med fuldtids studie og barn der har tid og overskud til arbejde. 

Og for mig selv kan jeg sige at nik har jeg muligheden men jeg vil altså ikke bare rende og tage su lån. Og det er jo som sagt også et lån og skal betales tilbage igen. 

Og der er skam også måder at låne penge på når man er på kh.

Der er ikke mange der får lov at låne til at leve på kontanthjælp da ? Det tør bankerne ikke. Og det er jo med renter hvilket s.u  lån ikke er i en periode mig bekendt 

Anmeld

4. marts 2015

l.kjoeller

Vik skriver:

Jeg er meget hård når det gælder kh. I mine øjne burde den ikke være højre end su og ikke andre former for hjælp/støtte. ( folk med alvorlig sygdom burde ha andet ydelse som skal være højre og stress/depression er ikke en af alvorlige diagnoser!!)

hvorfor skal man altid snakke om hvad og hvordan staten skal støtte og hjælpe os?? Statskasse bliver ikke fyld op af en magisk fe, men af dem med job/ dem som er i gang med uddanelse ( fremtid). Ja, børn skal ha det godt! Men hvis man er på kh og vælge at ha et barn mere, så må man tænke på om man har råd og ikke regne med ekstra støtte, fripladser osv.

Hvis en dag det sker for mig ville jeg kæmpe for mig selv og min familie og ikke forvente at nogen kommer og hjælper mig

Og den dag det sker og du skal ( ifølge dig) leve for s.u. så lad mig vide hvad du synes. 6000 til husleje daginstitutioner mv . Skal i bo i en papkasse ? 

Anmeld

4. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
migxher skriver:

Ja og hvad så? 

Det er jo stadig kortvarigt - for nogen kh modtager kan det vare lang tid før de er klar til job

Anmeld

4. marts 2015

migxher

Mom skriver:

Nu er der så vidt jeg ved ret stor forskel på renten på SU lån og almindeligt banklån. Ved SU lån er det et lån i fremtiden, det er det ikke hvis man låner imens man er på KH, hvor man iøvrigt ikke må have mere end 10.000 kr stående i banken.

Men derfor er et lån altså stadig ikke bare sådan noget man "bare" tager fordi man er på su og har mulighed for at tage lån. Det er det i hvert fald ikke for mig. For mig er lån slet ikke en mulighed, da jeg ikke vil rende og låne penge Før jeg engabh skal have hus mm. Og står jeg og mangler penge ja så beder jeg om hjælp af min familie.

Det bliver stillet op som at folk på su bare har sø mange flere penge fordi vi kan jo bare låne en masse penge. Men et lån er altså ikke bare sådan noget man render og tager. Det skal betales tilbage og har skam også renter. Det er da utrolig så let folk tager på det at låne penge som ung.

og derfor skriver jeg at kan vi bare låne penge ja så kan dem på kh også. I akutte tilfælde selvfølgelig.

Anmeld

4. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sprit25 skriver:

Jeg kan ikke arbejde ved siden af. Min kæreste er kok så han arbejder aften også kan jeg ikke arbejde. Og med et studie på 37 timer vil jeg også gerne se min datter!

Men så tjener din kærete jo mere end kh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.