kontanthjælp hvad i syntes den skulle lyde på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Vik skriver:

Jeg er meget hård når det gælder kh. I mine øjne burde den ikke være højre end su og ikke andre former for hjælp/støtte. ( folk med alvorlig sygdom burde ha andet ydelse som skal være højre og stress/depression er ikke en af alvorlige diagnoser!!)

hvorfor skal man altid snakke om hvad og hvordan staten skal støtte og hjælpe os?? Statskasse bliver ikke fyld op af en magisk fe, men af dem med job/ dem som er i gang med uddanelse ( fremtid). Ja, børn skal ha det godt! Men hvis man er på kh og vælge at ha et barn mere, så må man tænke på om man har råd og ikke regne med ekstra støtte, fripladser osv.

Hvis en dag det sker for mig ville jeg kæmpe for mig selv og min familie og ikke forvente at nogen kommer og hjælper mig

Hvad basere du din viden om stress og depression på?

Stress er en sygdom som mennesker dør af! Og nogle som har haft stress kommer sig over det igen, og det er for nogle aldrig muligt at få et arbejdsliv igen.

Depression i svær grad i det samme som ovenstående.

Syntes dit indlæg bevidner om uvidenhed!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

Vik

Hvad basere du din viden om stress og depression på?

Stress er en sygdom som mennesker dør af! Og nogle som har haft stress kommer sig over det igen, og det er for nogle aldrig muligt at få et arbejdsliv igen.

Depression i svær grad i det samme som ovenstående.

Syntes dit indlæg bevidner om uvidenhed!

Det er baseret på at folk misbruger diagnosen stress. Nærmest hver 2 er/har været sygemeldt med stress ( vi snakker ikke om krigsveteraner) i et rigt land som Danmark , hvor man i virkeligheden kan bare nyde livet uden bekymringer, da sikkerhed og støtte er som det er. Det rigere land er de flere skaber den kunstige stress sygdom fordi folk er fandt til at få og få og få og så snart der kommer den mindste forandring uhhh så brokker vi os og få det såååå dårligt!

hvad gøre resten af verden, hvor de SKAL ha job for at leve?? De tager sig sammen og kæmper og ikke gemmer dig bage ved lykkepiller og piver at de  har såååå mange bekymringer at de ikke kan klare det!!

igen det riger land det flere stress relateret sygdom.

Anmeld

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Vik skriver:

Det er baseret på at folk misbruger diagnosen stress. Nærmest hver 2 er/har været sygemeldt med stress ( vi snakker ikke om krigsveteraner) i et rigt land som Danmark , hvor man i virkeligheden kan bare nyde livet uden bekymringer, da sikkerhed og støtte er som det er. Det rigere land er de flere skaber den kunstige stress sygdom fordi folk er fandt til at få og få og få og så snart der kommer den mindste forandring uhhh så brokker vi os og få det såååå dårligt!

hvad gøre resten af verden, hvor de SKAL ha job for at leve?? De tager sig sammen og kæmper og ikke gemmer dig bage ved lykkepiller og piver at de  har såååå mange bekymringer at de ikke kan klare det!!

Gud hvor er du uviden og hvor er det tragisk at du helt konkret formår at sparke til alle de mennesker som har fået eller har haft klinisk stress! Dit indlæg skriger af uvidenhed og mangel på forståelse på mennesker i al almindelighed!

Klinisk stress er en MEGET alvorlig sygdom som folk dør af, også herhjemme i rige DK! Stress er ikke noget et sikkerheds net eller rigdom kan skærme i mod, det er noget som kan ramme alle og noget som man absolut ikke skal tage let på. Og når man er ramt af stress eller depression kan man ikke bare tage sig sammen.

Måske du skulle læse lidt om emnet???

Anmeld

4. marts 2015

Sprit25

Vik skriver:

Nu er der STOR forskel PTS (post-traumatisk-stress) som veteraner for også den form for stress en arbejdende får! Stress er en farlig sygdom, se på den unge kok som lige nu er "død" af stress. Der var også andet indover men stress, det havde han! Har du nogensinde mødt en med stress? De er altid forpustet, de er altid korte for hovedet og de kan ikke rumme noget! Man får jo stress af alt det man ikke når og jo mere stress jo mindre når man! 

Og nej hver 2 er ikke sygmeldt med stress! 

http://www.stressforeningen.dk/om-stress/fakta-om-stress

Ang. despression… Tjah det vidner bare om du aldrig har haft en...

Anmeld

4. marts 2015

Abracadabra

Stress/depression/rygsmerter er folkesygdomme. Og mange på KH er plaget af netop symptomer fra disse folkesygdomme. 

Jeg har siddet i en almen praksis, og de historier jeg hørte! Der er altså en stor gruppe mennesker, som selv mener, at de er for syge til arbejde/aktivering, men hvor de rent objektive fund er helt beskedne. 

For den store gruppe skal der penge på bordet. Og så SKAL der være en meget større forskel på mindsteløn og KH. 

Anmeld

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom

1.400 danskere dør hvert år!!! af stress..

35.000 danskere er hvert år år indlagt pga stress!

Så man kan altså ikke bare slynge ud at hver anden siges at være ramt af stress, de det slet ikke passer...

I DK dør flere af stress end i trafikken. Måske lidt at tænke over, når man mener at stress ikke er en alvorlig sygdom. ( i 2013 var der 185 personer der døde i trafikken i DK).

Anmeld

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Stress/depression/rygsmerter er folkesygdomme. Og mange på KH er plaget af netop symptomer fra disse folkesygdomme. 

Jeg har siddet i en almen praksis, og de historier jeg hørte! Der er altså en stor gruppe mennesker, som selv mener, at de er for syge til arbejde/aktivering, men hvor de rent objektive fund er helt beskedne. 

For den store gruppe skal der penge på bordet. Og så SKAL der være en meget større forskel på mindsteløn og KH. 

Så fordi du har siddet i en almen praksis kan du udtale dig om hvordan en STOR gruppe danskere har det? Vel kan du ej, du kan kun udtale dig om dine oplevelser i den praksis hvor du var, og det kan umuligt være repræsentativt for en stor del af danskerne.

Anmeld

4. marts 2015

Abracadabra

Mom skriver:

Så fordi du har siddet i en almen praksis kan du udtale dig om hvordan en STOR gruppe danskere har det? Vel kan du ej, du kan kun udtale dig om dine oplevelser i den praksis hvor du var, og det kan umuligt være repræsentativt for en stor del af danskerne.

Ok. Jamen, så var de nok alle helt enkeltstående. 

Anmeld

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Ok. Jamen, så var de nok alle helt enkeltstående. 

Det siger jeg ikke. Jeg siger at fordi du har siddet i en almen praksis gør ikke at det er repræsentativt for resten af befolkningen.

Anmeld

4. marts 2015

Sprit25

Mom skriver:

Det siger jeg ikke. Jeg siger at fordi du har siddet i en almen praksis gør ikke at det er repræsentativt for resten af befolkningen.

Det siger hun jo heller ikke. Hun siger dem hun mødte repræsenterede en stor del af dem der bare udnyttede det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.