Vik skriver:
Jeg er meget hård når det gælder kh. I mine øjne burde den ikke være højre end su og ikke andre former for hjælp/støtte. ( folk med alvorlig sygdom burde ha andet ydelse som skal være højre og stress/depression er ikke en af alvorlige diagnoser!!)
hvorfor skal man altid snakke om hvad og hvordan staten skal støtte og hjælpe os?? Statskasse bliver ikke fyld op af en magisk fe, men af dem med job/ dem som er i gang med uddanelse ( fremtid). Ja, børn skal ha det godt! Men hvis man er på kh og vælge at ha et barn mere, så må man tænke på om man har råd og ikke regne med ekstra støtte, fripladser osv.
Hvis en dag det sker for mig ville jeg kæmpe for mig selv og min familie og ikke forvente at nogen kommer og hjælper mig
Altså egentlig er vi jo utrolig pisse heldige her over at staten hjælper og forsørger os så meget som den gør hvis man af en eller anden grund ikke har arbejde. Jeg tror lidt at det kan gøre folk en smule "doven". Hvor i andre lande, usa osv er der sgu ikke noget at hente hvis man ikke har betalt til a kasse eller forsikring. Det kan måske motiverer folk til at yde lidt ekstra og kæmpe lidt ekstra for at finde et job. Eller at man i familien så tager sig mere af hinanden. Som i Tyskland hvor man er meget mere afhængig af familien Til hjælp end her. Og jeg er også klart for den gensidig forsøgerpligt, hvis reglerne vel og mærke var helt ens for både gifte og samlevende. Er den ikke også blevet fjernet igen?
Bevares jeg er skam glad for at der er hjælp at hente hos staten, men nogle gange bliver man måske lidt fanget i det såkaldte sikkerhedsnet.
vi burde måske bare prise os lykkelig over at vi lever som vi gør istedet for at hyle hver gang der skæres en smule i ydelserne.
og ja, statskassen er i den grad ikke uendelig, den har skam også sin grænse.
Men det må sgu heller ikke være nemt at få det hele til at gå op i en højere enhed.
Anmeld