kontanthjælp hvad i syntes den skulle lyde på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Det siger hun jo heller ikke. Hun siger dem hun mødte repræsenterede en stor del af dem der bare udnyttede det

Men det er ikke faktuelt, når man debattere hele DK's befolkning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2015

Sprit25

Mom skriver:

Men det er ikke faktuelt, når man debattere hele DK's befolkning.

Nej men hun kan jo sige en repræsentativ del af den befolkning hun er stødt på i sin almindelig praksis er sådan folk

Anmeld

4. marts 2015

Abracadabra

Mom skriver:

Det siger jeg ikke. Jeg siger at fordi du har siddet i en almen praksis gør ikke at det er repræsentativt for resten af befolkningen.

Næh, du har da ret. 

MEN jeg har set flere eksempler på uhensigtsmæssig adfærd, og jeg må formode, at det udsnit jeg så af befolkningen, var delvist repræsentativt. 

Det er ikke morsomt at skulle presse ressourcesvage mennesker ud i selvforsørgelse, men ingen bliver stærke af at blive forsørget livet igennem. Det er heller ikke sjovt at sætte grænser for børn i trodsalderen, i øvrigt! 

Men ligesom forældre skal foretage ubehagelig opdragelse, skal staten gøre noget lignende. 

Anmeld

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

Nej men hun kan jo sige en repræsentativ del af den befolkning hun er stødt på i sin almindelig praksis er sådan folk

Nja det holder altså ikke..

Vi kan alle sige at en stor del af de KH modtagere jeg har mødt er såen og såen, men det er ikke reprænsentstivt, når man ikke ved hvor stor den del er.. En stor del kan være 7 ud af de 10 man har mødt (man har altså kun mødt 10).

I 2014 var der lige under 180.000 kontanthjælpsmodtagere i DK, så selvom man så har mødt 1000 er det ikke repræsentativt for hvordan alle KH modtagere er. En stor del af 180.000 personer må være over 100.000 personer.

Anmeld

4. marts 2015

emsaroto

Jeg ved ikke om jeg synes den er for høj. 

Har ikke stemt noget, men jeg synes bare at det med kontanthjælp er rigtig irriterende, for os som er unge og studerende. 

Jeg er studerende med to børn, så jeg har ikke særlig mange penge at spare op ad, og nu stopper min HF til sommer hvor jeg skal læse videre i Aalborg .. 

Men så står jeg nu med det problem, at jeg ikke kan betale et nyt indskud, fordi SU ikke er på det plan at jeg kan spare op. Så jeg er i sådan en dum overvejelse, at jeg overvejer at tage et på med arbejde. Hvis jeg så ikke kan finde arbejde skal jeg søge kontanthjælp, men der kan man heller ikke spare op! 

Mit indlæg er meget forvirrende, det ved jeg. Men min pointe er bare .. hvorfor skal SU være mindre end kontanthjælp!? Det stiller os, studerende forældre, i en RIGTIG træls situation. 

Kontanthjælp skal IKKE være mere attraktivt at være på, end at være på SU og studerende, for at komme videre med sit liv. 

Anmeld

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Næh, du har da ret. 

MEN jeg har set flere eksempler på uhensigtsmæssig adfærd, og jeg må formode, at det udsnit jeg så af befolkningen, var delvist repræsentativt. 

Det er ikke morsomt at skulle presse ressourcesvage mennesker ud i selvforsørgelse, men ingen bliver stærke af at blive forsørget livet igennem. Det er heller ikke sjovt at sætte grænser for børn i trodsalderen, i øvrigt! 

Men ligesom forældre skal foretage ubehagelig opdragelse, skal staten gøre noget lignende. 

Hvordan og hvorfor må du formode det?

Jeg siger ikke at du ikke har ret. Men man kan ikke skære alle 180.000 KH modtagere over en kam, fordi man har mødt måske et par hundrede eller måske 1000 KH modtagere.

Men jeg er heller ikke fortaler for lavere KH eller strammere regler indenfor det område, men jeg er stor fortaler for at hæve mindstelønnen.

Anmeld

4. marts 2015

Abracadabra

Mom skriver:

Hvordan og hvorfor må du formode det?

Jeg siger ikke at du ikke har ret. Men man kan ikke skære alle 180.000 KH modtagere over en kam, fordi man har mødt måske et par hundrede eller måske 1000 KH modtagere.

Men jeg er heller ikke fortaler for lavere KH eller strammere regler indenfor det område, men jeg er stor fortaler for at hæve mindstelønnen.

Hvorfor skulle jeg ikke formode, at der var en delvis sammenhæng? Og hvorfor er det så svært at tale om, at systemet bliver udnyttet? 

Anmeld

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Hvorfor skulle jeg ikke formode, at der var en delvis sammenhæng? Og hvorfor er det så svært at tale om, at systemet bliver udnyttet? 

Det er ikke svært at tale om. Men har du reelt nogle fakta om det?

Men er der en delvis sammenhæng fordi du har mødt en lille del af det samlede antal KH modtagere?

Anmeld

4. marts 2015

Abracadabra

Mom skriver:

Det er ikke svært at tale om. Men har du reelt nogle fakta om det?

Men er der en delvis sammenhæng fordi du har mødt en lille del af det samlede antal KH modtagere?

Det er temmelig svært at lave statistik på den gruppe, der cykler rundt mellem behandlere i jagt på den saliggørende diagnose. 

De vil i årevis blive opgjort som netop rygsmerter, depression, stress, angst. 

Hvad laver du selv af arbejde? 

Anmeld

4. marts 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Det er temmelig svært at lave statistik på den gruppe, der cykler rundt mellem behandlere i jagt på den saliggørende diagnose. 

De vil i årevis blive opgjort som netop rygsmerter, depression, stress, angst. 

Hvad laver du selv af arbejde? 

Så det vi reelt har at forholde os til er vores erfaringer, både private og jobmæssige, og det ksn være interessant at debattere, men ikke noget vi faktuelt kan bruge til så meget.

Jeg arbejder indenfor det offentlige, indenfor Miljø området. Hvorfor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.