kontanthjælp hvad i syntes den skulle lyde på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2015

helle85

April-baby skriver:

Det jo noget med at hvis den ene er under 25 og den anden over 25, så røre de ikke pengene (: 

okay det er jeg ikke helt inde i for jeg er lige under 30 (bliver 30 i april) og min mand er over 30 så har ikke kigget så meget på alt det andet da det er rimlig indviklet at finde ud af med alle de nye regler 

kommunerne kan ikke engang selv finde ud af det indimellem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

Mimic

esioul skriver:

Altså der er jo også mange på SU ca. 5000 udb, som har børn og en samlevende. Så tænker det vel er meget rimeligt?

Men det kommer an på om det er permanent pga. sygdom, for så synes jeg man burde have noget mere fordi man ikke har mulighed for at komme i job. 

Husk på at du på su får alle tilskud SAMT at du må arbejde ved siden af, det må/kan man ikke på kontanthjælp da det så bliver fratrukket.

Anmeld

3. marts 2015

April-baby

helle85 skriver:

okay det er jeg ikke helt inde i for jeg er lige under 30 (bliver 30 i april) og min mand er over 30 så har ikke kigget så meget på alt det andet da det er rimlig indviklet at finde ud af med alle de nye regler 

kommunerne kan ikke engang selv finde ud af det indimellem

Nej okay ��.

Anmeld

3. marts 2015

Carina:-)

Mimic skriver:

Husk på at du på su får alle tilskud SAMT at du må arbejde ved siden af, det må/kan man ikke på kontanthjælp da det så bliver fratrukket.

Der er så også grænser for hvor meget du må arbejde på SU - min datter skulle betale 2 mdr tilbage da hun havde tjent for meget ved siden af -

Anmeld

3. marts 2015

nenadol

Det sidste er vi helt enig i ... Syntes bare det er så trist når jeg ser børn der ikke får tøj på kroppen og næsten ingen mad, men igen det er jo  nok forældrenes forkerte valg og brug af pengene.. Åh alle de børn der lever i fattigdom uden nyt tøj og ferie, syntes det er trist... 

Men hvad er fattigdom? 

Man er i mine øjne ikke fattig bare fordi man ikke kommer ud at rejse og ikke har ipad og telefon.

Anmeld

3. marts 2015

migxher

Mimic skriver:

Så kan man jo spørge hvor mange med fuldtids studie OG barn der har tid til at arbejde? Oven i købet hvis man er enlig og ikke har en partner til at passe barnet imens. Ja nogle studier er til og med mere end fuld tid. Ja så skal man selvfølgelig betale sig fra at få barnet passet, men det koster jo også både penge og tid med barnet. 

Anmeld

3. marts 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
esioul skriver:

Altså der er jo også mange på SU ca. 5000 udb, som har børn og en samlevende. Så tænker det vel er meget rimeligt?

Men det kommer an på om det er permanent pga. sygdom, for så synes jeg man burde have noget mere fordi man ikke har mulighed for at komme i job. 

Men på su kan du arbejde ved siden af. Derudover har mange su lån samt forsørgerlån. 

Derudover er su midlertidig. Er du syg  eller af andre årsager svært ved at være tilknyttet arbejdsmarkedet er det godt nok ærgeligt at skulle leve med så lidt i en længere periode. 

Anmeld

3. marts 2015

esioul

mor:) skriver:

Men på su kan du arbejde ved siden af. Derudover har mange su lån samt forsørgerlån. 

Derudover er su midlertidig. Er du syg  eller af andre årsager svært ved at være tilknyttet arbejdsmarkedet er det godt nok ærgeligt at skulle leve med så lidt i en længere periode. 

skriver også der burde Tages hensyn til sygdom

Anmeld

3. marts 2015

migxher

mor:) skriver:

Men nu er det langt fra alle med fuldtids studie og barn der har tid og overskud til arbejde. 

Og for mig selv kan jeg sige at nik har jeg muligheden men jeg vil altså ikke bare rende og tage su lån. Og det er jo som sagt også et lån og skal betales tilbage igen. 

Og der er skam også måder at låne penge på når man er på kh.

Anmeld

4. marts 2015

TNBC

san skriver:

Det sidste er vi helt enig i ... Syntes bare det er så trist når jeg ser børn der ikke får tøj på kroppen og næsten ingen mad, men igen det er jo  nok forældrenes forkerte valg og brug af pengene.. Åh alle de børn der lever i fattigdom uden nyt tøj og ferie, syntes det er trist... 

Tøj, er vi enige i, men er man fattig fordi man ikke kan komme på ferie? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.