kontanthjælp hvad i syntes den skulle lyde på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2015

san

Jeg syntes at folk med børn, skal

have nok til st kunne klare sig, sådan at børnene ikke mærke til det.. Det er så nemt at sige at folk med at børn får for meget, men hvem er det enlig det rammer når vi tager pengene fra dem, det er desværre børnene.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2015

esioul

helle85 skriver:

på nogen punkter kan vi godt blive enig.

men på su kan du jo tage su lån (så det næsten svare til kontanthjælp) det kan man ikke på kontanthjælp 

og hvis man kigger på dem der ikke kan, og dem der ikke vil så er det jo ikke det rageringen (staves) kigger på for de skære jo alle over en kamp.

og hvad så med dem der ikke kan få arbejde men har uddannelse osv.

hvorfor jeg syntes det er svært er fordi jeg er en af dem der gerne vil, men bare ikke kan klare fuldtidsjob, jeg er så heldig at jeg snart bliver sendt til rebeliteringsteam (staves) så jeg kan se frem til at kunne få flex job om 2 år

Men de penge skal jo betales tilbage igen.  Jeg synes ikke det er ok dem på kontanthjælp bare skal "have mere", mens dem på SU skal betale tilbage. 

Og selvom man har en uddannelse, kunne man læse videre og derved være kvalificeret til flere jobs.  

Jeg kan godt se der er nogle der kommer i klemme og har rigtig ondt af syge personer der må slås med systemet. Men dem som bare ikke kan få job og har været på kontanthjælp længe må tænke ud af boksen og kvalificere sig med mere uddannelse. 

Anmeld

3. marts 2015

helle85

esioul skriver:

Men de penge skal jo betales tilbage igen.  Jeg synes ikke det er ok dem på kontanthjælp bare skal "have mere", mens dem på SU skal betale tilbage. 

Og selvom man har en uddannelse, kunne man læse videre og derved være kvalificeret til flere jobs.  

Jeg kan godt se der er nogle der kommer i klemme og har rigtig ondt af syge personer der må slås med systemet. Men dem som bare ikke kan få job og har været på kontanthjælp længe må tænke ud af boksen og kvalificere sig med mere uddannelse. 

det er godt at høre andres syn på sagen også det med at uddanne sig videre osv. 

Anmeld

3. marts 2015

helle85

san skriver:

Jeg syntes at folk med børn, skal

have nok til st kunne klare sig, sådan at børnene ikke mærke til det.. Det er så nemt at sige at folk med at børn får for meget, men hvem er det enlig det rammer når vi tager pengene fra dem, det er desværre børnene.. 

selvom jeg selv er på kontanthjælp så er jeg ikke helt enig 

jeg er enig med at man skulle kunne klare sig men det med at man skal have så børnene ikke lægger mærke til det, tror jeg aldrig man kunne gøre, hvor hvor skulle grænsen så gå ??

for hvis alle børn vil jo have ipad og iphone osv. og jeg syntes også har godt af at lære at det kan betale sig at få en uddannelse og at man ikke kan få alt 

også er der også en del forældre som kun giver deres børn det mest nødvendige, og bruger pengene på sig selv

Anmeld

3. marts 2015

helle85

April-baby skriver:

Det kommer jo meget an på kontanthjælp.

ok det har jeg aldrig hørt. er det fordi i ikke har børn eller er på barsel eller hvordan???

Anmeld

3. marts 2015

April-baby

helle85 skriver:

ok det har jeg aldrig hørt. er det fordi i ikke har børn eller er på barsel eller hvordan???

Mente alder. Jeg er gravid i uge 35. 

Anmeld

3. marts 2015

san

helle85 skriver:

selvom jeg selv er på kontanthjælp så er jeg ikke helt enig 

jeg er enig med at man skulle kunne klare sig men det med at man skal have så børnene ikke lægger mærke til det, tror jeg aldrig man kunne gøre, hvor hvor skulle grænsen så gå ??

for hvis alle børn vil jo have ipad og iphone osv. og jeg syntes også har godt af at lære at det kan betale sig at få en uddannelse og at man ikke kan få alt 

også er der også en del forældre som kun giver deres børn det mest nødvendige, og bruger pengene på sig selv

Det sidste er vi helt enig i ... Syntes bare det er så trist når jeg ser børn der ikke får tøj på kroppen og næsten ingen mad, men igen det er jo  nok forældrenes forkerte valg og brug af pengene.. Åh alle de børn der lever i fattigdom uden nyt tøj og ferie, syntes det er trist... 

Anmeld

3. marts 2015

helle85

April-baby skriver:

Mente alder. Jeg er gravid i uge 35. 

okay 

Anmeld

3. marts 2015

April-baby

helle85 skriver:

okay 

Det jo noget med at hvis den ene er under 25 og den anden over 25, så røre de ikke pengene (: 

Anmeld

3. marts 2015

helle85

san skriver:

Det sidste er vi helt enig i ... Syntes bare det er så trist når jeg ser børn der ikke får tøj på kroppen og næsten ingen mad, men igen det er jo  nok forældrenes forkerte valg og brug af pengene.. Åh alle de børn der lever i fattigdom uden nyt tøj og ferie, syntes det er trist... 

jeg tror tit at det er forældrene der træffer forkerte valg 

her gå det da med at kunne klare os, hvis vi ikke havde gæld havde vi en del mere.

vi har ikke råd til at tage på ferie men 1 gang om året tager vi i bonbon land, mine børn få ikke altid nyt tøj (de få dog altid nyt fodtøj) men vi finder meget pænt brugt, de få legetøj indimellem (de billige ting og ikke hver mdr). 

så jeg syntes vi klare det ok på kontanthjælp dog tænker vi meget over det med mad osv. da rådighedsbeløbet ikke altid er så stort til det hvis man også vil lidt andet men de på da både madpakke med og mad på bordet.

tilgengæld er det så mest min mand og mig der undvære  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.