Som sagt så bliver jeg lidt forvirret for du skriver 5000,- i rådighedsbeløb og dividere det med 7pers. som i er nu og skriver I havde 800pr pers.. Men I var ikke 7 pers. dengang??
Jeg har hele tiden forholdt mig til det tidspunkt hvor I havde 5000,- i rådighedsbeløb. Også da jeg spørger til boligsikring osv.
Kan du følge min forvirring?

Qnuz
Nej i det skrevne eksemplel til sidst var vi naturligvis ikke de 7 pers da jeg jo skriver at det var da vi fik den ældste - det var bar for at illustrere at grænserne for tilskud er rykket voldsomt bare de sidste få år og for 25 år siden kunne man intet få på trods af at vi havde 9400 tilsammen før skat vel og mærke og alligevel var der ingen boligsikring eller friplads at få til vores barn
Nu er det heldigvis anderledes men samtidig tænker jeg alligevel at selv om det var stramt så var det også en grund til at man blev færdig med at studere og man tog hvad der var af arbejde- fordi det kunne betale sig at arbejde . Og nej heller ingen boligsikring dengang og heller ikke da vi havde 5000 til 6 pers. ( 2 voksne og 4 børn)
Nu får man 15.000 + diverse tillæg som det mindste hvis man har et barn og ja udgifterne er da steget men ikke synderligt i forhold til at man for 32 timers dagpelej i 1990 betalte 1500 og 1800 for en 48 timer og i dag får man friplads .
Ville bare pointere at self skal folk ikke gå sultne omkring men den modsatte grøft er absolut heller ikke godt samfundsmæssigt set.
Og nu siger jeg tak for debat - vil bruge resten af aften på mine børn 
Anmeld