kontanthjælp hvad i syntes den skulle lyde på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2015

Carina:-)

Og beklager min underlige stavning men er på arbejde og fra telefonen og den er jeg ikke gode venner med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2015

dpb

migxher skriver:

Altså det fungerede sådan da vi skulle starte en ny klub op, det var jeg med til, så var der en mand fra redbarnet, tror han var formand for en anden klub, som startede det hele. Han slog opslag op om at red barnet søgte frivillige her i området mm. vi var så en masse der dukkede op på den aftalte dag hvor ham manden så fortalte en masse, kom med eksempler fra andre klubber, havde brochurer osv fra andre klubber med, fortalte en masse om hvilke turer han havde været med på i den klub han var i osv.
Efterfølgende var der så en masse møder hvor vi alle kom med ideer til hvor vi kunne tage hen på tur, vi aftalte hvor mange ture vi skulle på, fik sat på plads hvor og hvornår, ud fra det budget vi så havde, og til sidst fik vi så lavet den endelige brochure. Vi fik også valgt en formand, delt opgaver ud osv. derefter trådte ham manden så lidt tilbage, og nu fungerer han kun som en kontaktperson vi kan gøre brug af hvis det er nødvendig, og ellers har vi jo så vores egen lokale formand som ligesom leder det hele, og ellers styrer vi det hele selv.

Så tog vi kontakt til forskellige mennesker på kommunen, nogle kendte nogle pædagoger i børnehaver, andre havde kollegaer som var sundhedsplejesker osv. De dukkede så alle op hvor vi så solgte dem ideen og fortalte at vi godt kunne tænke os hvis de ville udvælge familierne, så det kun er familier med en reelt behov som kommer ind i klubben. Og de fik så den brochure vi havde lavet som de kunne give videre til familierne. 
Men kommunen har som sådan ikke noget med det hele at gøre, udover at det er dem der udvælger familierne, de arbejder jo trods alt med dem til daglig. Det er Red barnet det står for det hele 

Så skal du tage kontakt til nogen skal du tage kontakt til Red barnet, og høre ad om der er mulighed for at få startet en klub op. Når det så kommer så langt skal de nok hjælpe med at sælge ideen til kommunen osv.

ok

Anmeld

5. marts 2015

dpb

Carina:-) skriver:

Vi ville hellere ikk have kunnet få friplads grænserne er udvidet bare de sidste få år. Og da vi fik den ældste for 25 år siden fik jeg 3400 i su og manden der var 17 fik 37,5 i timen 0g vi betalte fuld plads o dagpleje på 1500 jo jo der blev man ikke forgyldt som ung mor men vi klarede os alligevel 

Vores er så kun fra for 8år-11år siden Altså før huskøb, hvor min mand så kørte galt ca. 1 mdr. efter og mistede sit job, samt pådrog sig piskesmæld og siden har siddet ufrivilligt fast i systemet 

Var I så også 7pers. dengang?? For så er det vel ikke så mange år siden... bliver lige lidt forvirret

Qnuz

Anmeld

5. marts 2015

dpb

helle85 skriver:

hvor er det godt nok svært at være på kontanthjælp for tiden.

hele tiden skal man læse/høre på hvor meget man få og at det hele bare er en dans på roser. ville ønske at det var lige så godt i virkeligheden 

hvis der er så mange der mener at kontanthjælpen er for høj, hvad skal den så være på?

for forsøger er den på 14416 før skat og hvis du har en samlevende så bliver h*ns løn trukket fra. 

så hvis i kunne bestemme hvad skulle den så være på 

begrund gerne

Er dine valgmuligheder egentlig før eller efter skat ??

Kan ikke lige huske hvad jeg har stemt, men tænkte over det... og blev så grebet af den generelle debat og glemte at skrive og spørge

Qnuz

Anmeld

5. marts 2015

dpb skriver:

Vores er så kun fra for 8år-11år siden Altså før huskøb, hvor min mand så kørte galt ca. 1 mdr. efter og mistede sit job, samt pådrog sig piskesmæld og siden har siddet ufrivilligt fast i systemet 

Var I så også 7pers. dengang?? For så er det vel ikke så mange år siden... bliver lige lidt forvirret

Qnuz

Nej der havde vi kun den ældste

Anmeld

5. marts 2015

dpb

Carina:-) skriver:

Nej der havde vi kun den ældste

Som sagt så bliver jeg lidt forvirret for du skriver 5000,- i rådighedsbeløb og dividere det med 7pers. som i er nu og skriver I havde 800pr pers.. Men I var ikke 7 pers. dengang??  

Jeg har hele tiden forholdt mig til det tidspunkt hvor I havde 5000,- i rådighedsbeløb. Også da jeg spørger til boligsikring osv.

Kan du følge min forvirring?

Qnuz

Anmeld

5. marts 2015

Gabriel

April-baby skriver:

Mener du at ens samlevendes løn bliver trukket fra i ens kontanthjælp? For det gør det ikke her da. 

Jo det gør det. Min kæreste er på kontanthjælp og selvom jeg kun får elevløn

Bliver den trukket fra hver måned. Jeg sender min lønseddel til dem hver eneste måned så de, på trods af at jeg er på barsel og derfor altid har samme indkomst, kan se at jeg ikk tjener mere end vi har oplyst. 

Anmeld

5. marts 2015

Som sagt så bliver jeg lidt forvirret for du skriver 5000,- i rådighedsbeløb og dividere det med 7pers. som i er nu og skriver I havde 800pr pers.. Men I var ikke 7 pers. dengang??  

Jeg har hele tiden forholdt mig til det tidspunkt hvor I havde 5000,- i rådighedsbeløb. Også da jeg spørger til boligsikring osv.

Kan du følge min forvirring?

Qnuz

Nej i det skrevne eksemplel til sidst var vi naturligvis ikke de 7 pers da jeg jo skriver at det var da vi fik den ældste - det var bar for at illustrere at grænserne for tilskud er rykket voldsomt bare de sidste få år og for 25 år siden kunne man intet få på trods af at vi havde 9400 tilsammen før skat vel og mærke og alligevel var der ingen boligsikring eller friplads at få til vores barn  

Nu er det heldigvis anderledes men samtidig tænker jeg alligevel at selv om det var stramt så var det også en grund til at man blev færdig med at studere og man tog hvad der var af arbejde- fordi det kunne betale sig at arbejde . Og nej heller ingen boligsikring dengang og heller ikke da vi havde 5000 til 6 pers. ( 2 voksne og 4 børn)

Nu får man 15.000 + diverse tillæg som det mindste hvis man har et barn og ja udgifterne er da steget men ikke synderligt i forhold til at man for 32 timers dagpelej i 1990 betalte 1500 og 1800 for en 48 timer og i dag får man friplads .

Ville bare pointere at self skal folk ikke gå sultne omkring men den modsatte grøft er absolut heller ikke godt samfundsmæssigt set. 

Og nu siger jeg tak for debat - vil bruge resten af aften på mine børn

Anmeld

5. marts 2015

April-baby

Gabriel skriver:

Jo det gør det. Min kæreste er på kontanthjælp og selvom jeg kun får elevløn

Bliver den trukket fra hver måned. Jeg sender min lønseddel til dem hver eneste måned så de, på trods af at jeg er på barsel og derfor altid har samme indkomst, kan se at jeg ikk tjener mere end vi har oplyst. 

Det kommer an på alder.. 

Anmeld

5. marts 2015

helle85

dpb skriver:

Er dine valgmuligheder egentlig før eller efter skat ??

Kan ikke lige huske hvad jeg har stemt, men tænkte over det... og blev så grebet af den generelle debat og glemte at skrive og spørge

Qnuz

før skat 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.