kontanthjælp hvad i syntes den skulle lyde på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2015

millesofie

Carina:-) skriver:

De 2 børn bor vel ikke hos jer siden din kæreste betaler bp? Så der skal der vel ikke betales mad i det daglige eller tøj?

Og I får vel familieydelse hvert kvartal som jo også skal regnes med- Og hvis jeres indkomst er så lav er I v il berettiget til delvis eller hel friplads?

Og hvad med boligsikring ? '

Og er 3500 ikke voldsomt meget til vand varme og el?  Er ddet aconto? Vi betaler omkring 3000 og er 2 voksne,2 teens og 4 børn i 200 kvadratmeter hus. 

jeg kan godt lide at du stiller spørgsmål til mit indlæg 
som om jeg gad lyve 

nej de bor hos deres morsomså ikke gider at ha dem der med godt vil ha pengene så de er meget hos os og nej de får hverken brugbart tøj eller sko med (det er hullet og for småt) 
så ja vi skal købe til dem 

vi har el varme og brændeovn sååå nej det er hvad der bliver lagt tilside så der er til det træ vi skal købe og den elregning der kommer og ja vandregning..

og jeg tænker at DU også får børneydelse hver trejde mdr ??? 
men her bruges de altså til overtøj sko og tøj evt gaver og kort til sommerland så vi kan lave noget om sommeren da vi ikke har råd til nogen form for ferier... 

boligsikring får vi ikke da de mener at der er sket en fejl ( det er der ikke men man kan ikke snakke med udb dk ) 

vi får delvis friplads og det er regnet med.! 

men tak for mistilliden 
øv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2015

helle85

Vik skriver:

Jeg er meget hård når det gælder kh. I mine øjne burde den ikke være højre end su og ikke andre former for hjælp/støtte. ( folk med alvorlig sygdom burde ha andet ydelse som skal være højre og stress/depression er ikke en af alvorlige diagnoser!!)

hvorfor skal man altid snakke om hvad og hvordan staten skal støtte og hjælpe os?? Statskasse bliver ikke fyld op af en magisk fe, men af dem med job/ dem som er i gang med uddanelse ( fremtid). Ja, børn skal ha det godt! Men hvis man er på kh og vælge at ha et barn mere, så må man tænke på om man har råd og ikke regne med ekstra støtte, fripladser osv.

Hvis en dag det sker for mig ville jeg kæmpe for mig selv og min familie og ikke forvente at nogen kommer og hjælper mig

jeg er så en af dem der lider af depression og stress 

og det med at kæmpe det har jeg gjort hele mit liv både som barn, ung og voksen og efter jeg var omkring de 26 gik jeg ned, fordi at jo mere jeg kæmpede jo være blev det psykisk. jeg vælger at bruge alle mine kræfter for mine børn og i sær for at kæmpe for min letter mental retaderet søn, og for at min datter skal byde den sociale arv, da det ikke lykkes for mig 

jeg vil aldrig komme ud at arbejde fuldtid pga det psykiske.   

systemet svigtede da jeg var barn.  

og ja jeg ved godt at der sidder mange rundt om i danmark som tænker at jeg er dovn og burde tage mig sammen, men jeg ved heldigvis det ikke passer og det ved alle jeg kender og psykiater og psykiaterput osv. som kender mig og min familie og ved hvad jeg har været i gennem.

Anmeld

5. marts 2015

helle85

Mom skriver:

1.400 danskere dør hvert år!!! af stress..

35.000 danskere er hvert år år indlagt pga stress!

Så man kan altså ikke bare slynge ud at hver anden siges at være ramt af stress, de det slet ikke passer...

I DK dør flere af stress end i trafikken. Måske lidt at tænke over, når man mener at stress ikke er en alvorlig sygdom. ( i 2013 var der 185 personer der døde i trafikken i DK).

tak fordi du forsvare os som faktisk har det svært selv om det ikke kan ses uden på

for jeg er en af dem som aldrig kommer til at arbejde fuldtid pga psykiske problemer, stress og depression tiltrods for at jeg har kæmpet og kæmpet for at bryde den sociale arv.

men jeg er fast besluttet på at komme igennem så jeg kan få et flex job på et tidspunkt, da jeg vil ud og arbejde. 

Anmeld

5. marts 2015

Carina:-)

millesofie skriver:

jeg kan godt lide at du stiller spørgsmål til mit indlæg 
som om jeg gad lyve 

nej de bor hos deres morsomså ikke gider at ha dem der med godt vil ha pengene så de er meget hos os og nej de får hverken brugbart tøj eller sko med (det er hullet og for småt) 
så ja vi skal købe til dem 

vi har el varme og brændeovn sååå nej det er hvad der bliver lagt tilside så der er til det træ vi skal købe og den elregning der kommer og ja vandregning..

og jeg tænker at DU også får børneydelse hver trejde mdr ??? 
men her bruges de altså til overtøj sko og tøj evt gaver og kort til sommerland så vi kan lave noget om sommeren da vi ikke har råd til nogen form for ferier... 

boligsikring får vi ikke da de mener at der er sket en fejl ( det er der ikke men man kan ikke snakke med udb dk ) 

vi får delvis friplads og det er regnet med.! 

men tak for mistilliden 
øv 

Rolig nu 

Og ja jeg får også familieydelse ,men grunden til at jeg spurgte var at du ikke nævnte det som en del af jeres rådighedsbeløb og det giver jo så et misvisende billede.Da du jo skrev om jeres rådighedsbeløb var på 1700 og så skal der jo puttes familieydelsen oveni . 

Og synes da overhovedet ikke I skal finde jer I at din kæreste betaler bp til en kvinde  som hverken gider børnene og heller ikke tager sig ordentligt af dem - men det er jo en anden snak 

Æv at I ikke får den boligsikring som I er berettiget til - Du ved det sikkert godt men vil lige nævne det alligevel at man som lavtlønnet har ret til gratis bisidder og advokathjælp også imod det offentlige så jeg ville tage fat i en advokat og få den hjælp der skal til så I kan få det I er berettiget til . 

Kan godt se mit indlæg virker anklagende og det var ikke meningen - Undrede mig over jeres høje varmebetaling da vi betaler mindre end jer og er mange flere og har et stort hus- og tænkte bare om I betalte aconto og om I fik en udspecifikseret regning så I ikke bliver snydt - Der sker desværre fejl og ved fra en kammerat der arbejder ved fællesbo at der er flere eksempler på at nogne har betalt for naboen og hvor det først er blevet opdaget når nogen klager . Derfor ville jeg bare gøre opmærksom på at jeg synes jeres beløb er højt og at jeg håber I har styr på det så I ikke bliver snydt  

Anmeld

5. marts 2015

helle85 skriver:

tak fordi du forsvare os som faktisk har det svært selv om det ikke kan ses uden på

for jeg er en af dem som aldrig kommer til at arbejde fuldtid pga psykiske problemer, stress og depression tiltrods for at jeg har kæmpet og kæmpet for at bryde den sociale arv.

men jeg er fast besluttet på at komme igennem så jeg kan få et flex job på et tidspunkt, da jeg vil ud og arbejde. 

Stress kan være voldsomt invaliderende .

Min kæreste var syg i over et år ,med voldsomme hukommelsesprob. vægttab og depression til følge.

Han er nogenlunde rask i dag - har dog følgeskader som neuropsykologen siger aldrig forsvinder ( han glemmer og får blackouts ved hård arbejdspres) Desværre er han ikke blevet klogere og arbejder som før så jeg venter bare på det skal gå galt igen....

Pas på dig selv 

Anmeld

5. marts 2015

helle85

Stress kan være voldsomt invaliderende .

Min kæreste var syg i over et år ,med voldsomme hukommelsesprob. vægttab og depression til følge.

Han er nogenlunde rask i dag - har dog følgeskader som neuropsykologen siger aldrig forsvinder ( han glemmer og får blackouts ved hård arbejdspres) Desværre er han ikke blevet klogere og arbejder som før så jeg venter bare på det skal gå galt igen....

Pas på dig selv 

ja stress kan være invaliderende 

det er godt at han har fået det bedre, jeg tror desværre det er de færreste der kommer sig fuldstændig over det, nå de  har været nede at ramme bunden

håber han bliver klogere med tiden for som du siger så ender det med at gå galt igen. og desværre kan det ramme med dobbelt kræft, da han jo stadig har mén.

tak jeg er blevet bedre til at passe på og lytte til min krop og sige fra  

Anmeld

6. marts 2015

dpb

Nej i det skrevne eksemplel til sidst var vi naturligvis ikke de 7 pers da jeg jo skriver at det var da vi fik den ældste - det var bar for at illustrere at grænserne for tilskud er rykket voldsomt bare de sidste få år og for 25 år siden kunne man intet få på trods af at vi havde 9400 tilsammen før skat vel og mærke og alligevel var der ingen boligsikring eller friplads at få til vores barn  

Nu er det heldigvis anderledes men samtidig tænker jeg alligevel at selv om det var stramt så var det også en grund til at man blev færdig med at studere og man tog hvad der var af arbejde- fordi det kunne betale sig at arbejde . Og nej heller ingen boligsikring dengang og heller ikke da vi havde 5000 til 6 pers. ( 2 voksne og 4 børn)

Nu får man 15.000 + diverse tillæg som det mindste hvis man har et barn og ja udgifterne er da steget men ikke synderligt i forhold til at man for 32 timers dagpelej i 1990 betalte 1500 og 1800 for en 48 timer og i dag får man friplads .

Ville bare pointere at self skal folk ikke gå sultne omkring men den modsatte grøft er absolut heller ikke godt samfundsmæssigt set. 

Og nu siger jeg tak for debat - vil bruge resten af aften på mine børn

Friplads er nu altså heller ikke fuld friplads den dag i dag. Som jeg skrev så betalte vi omkring 1600,- for at have 1 barn i SFO og 1 barn i BH på det givne tidspunk. Den ældste gad ikke SFO.

og det var på SU + KH

Jeg er godt klar over det ikke var meget når BH alene kostede omkring lidt over 3000,- alene, men stadig så er jeg lidt træt af at de fleste tænker friplads=100% gratis.

Ok, I havde altså reelt ca.833,- pr pers. så  de 233,- mere end det vi har pr. pers. er også nok til en lille ferie og lidt fornøjelser....og det er det der er den vigtige forskel i min optik Det er trods alt på årsbasis 16.776,- mere end familien på kh

Qnuz

Anmeld

6. marts 2015

dpb

helle85 skriver:

før skat 

I så fald er jeg ikke med på nogen af de beløb der står i din afstemning... Men kunne også se et sted at du skrev at det ikke var alle muligheder der var kommet med

For jeg vil stadig hævde at det niveau den er på nu, ikke bør skæres i yderligere for samlevende med børn

Qnuz

Anmeld

6. marts 2015

dpb skriver:

Friplads er nu altså heller ikke fuld friplads den dag i dag. Som jeg skrev så betalte vi omkring 1600,- for at have 1 barn i SFO og 1 barn i BH på det givne tidspunk. Den ældste gad ikke SFO.

og det var på SU + KH

Jeg er godt klar over det ikke var meget når BH alene kostede omkring lidt over 3000,- alene, men stadig så er jeg lidt træt af at de fleste tænker friplads=100% gratis.

Ok, I havde altså reelt ca.833,- pr pers. så  de 233,- mere end det vi har pr. pers. er også nok til en lille ferie og lidt fornøjelser....og det er det der er den vigtige forskel i min optik Det er trods alt på årsbasis 16.776,- mere end familien på kh

Qnuz

Men husk nu at vi begge arbejder. Du er vel enig i at selv om det kun er 200 pr person så er det en lille fortjeneste for at arbejde frem for offentlig forsørgelse. Og så skal transport jo også lige trækkes fra så er gevinsten nærmest ikke eksisterende. 

Anmeld

6. marts 2015

Mettefpigen

Men husk nu at vi begge arbejder. Du er vel enig i at selv om det kun er 200 pr person så er det en lille fortjeneste for at arbejde frem for offentlig forsørgelse. Og så skal transport jo også lige trækkes fra så er gevinsten nærmest ikke eksisterende. 

Da jeg var på kh var jeg også ude og arbejde i den anden ende at byen... bassen skulle Være i dp fra 6:30 til 16... og det kostede 400 i transport. ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.