Jegermoar skriver:
Hvor er det dog en træls situation du er i. Du elsker en mand som du gerne vil dele livet med og hvad det indebærer, men han er tydeligvis ikke klar til at dele sit liv dig og jeres fælles barn.
I vil ALDRIG blive lige i et forhold når du skal låne penge og afdrage til ham. Han vil altid "have et horn i siden på dig" hvis i bliver uvenner.
Hvis i skal være jævnbyrdige i dette forhold må han se på mere end bare pengene.
Her i huset har vi fra dag 1. uden at tænke over det brugt de penge der var uanset om det er dine eller mine. Vi har på skift været under uddannelse og er nu begge uddannet, min mand dog mere end jeg og han har naturligt nok højere løn end mig. Hans job-type er også bare bedre betalt end mit og sådan er det - vi er glade for det vi laver.
Vi har hver vores lønkonto - ser ingen grund til at have fælles, MEN vi betaler efter evne til en budgetkonto. Jeg handler mad fra egen lønkonto og skulle pengene slippe op så beder jeg min mand om at overfører til mig. Jeg har det fint med at han har flere penge end jeg for jeg får nogen hvis der er behov og ellers ved jeg at vi har fælles interesse i at spare op/afdrage hvilket han bare gør når han lige har en go slat i overskud (det sker jævnligt). Jeg bidrager så meget til det huslige, laver altid mad, vasker tøj osv. Så i den sidste ende er vi lige og bidrager med det vi kan uanset om det er penge eller husligt arbejde osv. Man kan ikke måle og gøre alt op i kr. og øre - så bliver livet for surt.
Som du har det nu vil jeg bestemt ikke købe en bolig med ham - det hele er forusikkert og det bliver ikke bedre hvis i sætter jer i ny og sikkert dyrer bolig. Hvis din kæreste vil købe den selv får du ALDRIG indflydelse på hvad der skal laves, købes for det er HANS og du har ingen rettigheder og igen så er i bare ikke ligeværdige.
I skal lærer at bo sammen på en ligeværdig måde i jeres nuværende lejlighed inden i går videre med noget. Din mand er ikke bedre end dig bare fordi han tjener mere - det er snobberi, nærighed og enormt egoistisk.
Håber du finder dig en god løsning som du kan leve med fremadrettet og jeg håber selvfølgelig at det kan blive sammen med din kæreste og faren til dit barn.
Tak for dit svar.. Det rammer præcis den følelse jeg sidder med lige nu.
jeg føler netop, at jeg ikke er god nok i kraft af, at jeg ikke tjener lige så meget som han gør.
Vi er på ingen måde ligeværdige, og det er rigtig ubehageligt.
Jeg har endda skrevet under på, at hvis vi går fra hinanden inden jeg har betalt de 20.000 kr af som jeg skylder ham, at så forfalder hele beløbet med det samme.. Totalt stressfaktor lige nu.
men du har ret i, at vi ikke skal købe bolig nu, hverken på den ene eller den anden måde. Det er for usikkert for os begge.
jeg troede bare vi var et andet sted, end vi åbenbart er i hans øjne.
så må jeg jo tænke over om det så er det rette sted for mig.