Jeg synes du skal overveje/undersøge om det er muligt, at du overhovedet kan låne den slags penge, hvis I skulle gå fra hinanden. Tænker ikke umiddelbart, at du fortsat kan/vil fortsætte låneaftalen hos ham, hvis I skulle gå fra hinanden. For hvis ikke du reelt kan låne pengene i banken, så driver han dig ud i personlig konkurs - hvis og i det tilfælde i måske skulle gå fra hinanden. Og det må du konfrontere ham med. Han har selv bragt "hvis nu" ind i regnestykket, så må han også se det fra din side. Har I samme bank? For så få evt en tid hos en rådgiver.
Min mand levede også i en evig "hvis nu vi går fra hinanden"-bobbel. I starten ville han bare allerhelst købe tingene (F.eks. Møbler) selv, stå for det fulde indskud til lejlighed, så han var sikret, at vi ikke skulle stå og skændes/diskutere om hvem der skulle have hvad. Langsomt er det blevet bedre, men med tiden (og her taler vi et forhold på over 10 år) har jeg også opdaget, at det måske ikke handlede om mig og manglende tillid til mig specifikt, men et dybereliggende svigt fra længe før min tid. Og som såmænd slet ikke omhandlede noget vedr. økonomi.
rent økonomisk har vi tilfældigvis næsten det samme udbetalt. Men min indkomst har været op og ned pga. studie, og jobs med forskellig løn. Og uanset hvilken løn, så har vi været lige i rådighedsbeløb (2000kr hver), som vi frit administrerer uden indblanding fra modparten. alt ud over rådighedsbeløbet går til fælles budgetkonto (og det er altså ikke det sværeste at få skilt ad i det tilfælde man skulle gå hver til sit), madkonto og fælles opsparing (dækker over ferier, bilrep., forbedringer på hus mv.).
Anmeld