Er det fair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2015

May86

Jeg synes du skal overveje/undersøge om det er muligt, at du overhovedet kan låne den slags penge, hvis I skulle gå fra hinanden. Tænker ikke umiddelbart, at du fortsat kan/vil fortsætte låneaftalen hos ham, hvis I skulle gå fra hinanden. For hvis ikke du reelt kan låne pengene i banken, så driver han dig ud i personlig konkurs - hvis og i det tilfælde i måske skulle gå fra hinanden. Og det må du konfrontere ham med. Han har selv bragt "hvis nu" ind i regnestykket, så må han også se det fra din side. Har I samme bank? For så få evt en tid hos en rådgiver.

Min mand levede også i en evig "hvis nu vi går fra hinanden"-bobbel. I starten ville han bare allerhelst købe tingene (F.eks. Møbler) selv, stå for det fulde indskud til lejlighed, så han var sikret, at vi ikke skulle stå og skændes/diskutere om hvem der skulle have hvad. Langsomt er det blevet bedre, men med tiden (og her taler vi et forhold på over 10 år) har jeg også opdaget, at det måske ikke handlede om mig og manglende tillid til mig specifikt, men et dybereliggende svigt fra længe før min tid. Og som såmænd slet ikke omhandlede noget vedr. økonomi.

rent økonomisk har vi tilfældigvis næsten det samme udbetalt. Men min indkomst har været op og ned pga. studie, og jobs med forskellig løn. Og uanset hvilken løn, så har vi været lige i rådighedsbeløb (2000kr hver), som vi frit administrerer uden indblanding fra modparten. alt ud over rådighedsbeløbet går til fælles budgetkonto (og det er altså ikke det sværeste at få skilt ad i det tilfælde man skulle gå hver til sit), madkonto og fælles opsparing (dækker over ferier, bilrep., forbedringer på hus mv.).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2015

AMM00

Bare min mening- men jeg kunne AlDRIG leve sammen med en som jeg skal låne penge af, eller betale husleje til. 

Så ved ikke hvad jeg skal råde dig til. 

Anmeld

5. februar 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Synes det er helt absurd med en sådan opdeling af økonomi når man er en familie. Jeg har altid tænkt, at er man nærig med penge er man det også med følelser... Men, hvis i fortsætter ad den vej i er på, så kunne han jo rimelig nok kompensere for din lavere indtægt under barsel, det er jo en form for tabt arbejdsfortjeneste når du passer hans barn. Endvidere skal du have udbetalt halvdelen af hans pensionsopsparing det år du barsler da du ikke selv optjener nogle. Du kan også kræve en form for økonomisk plaster på såret for svie og smerte under graviditet og fødsel...

Anmeld

5. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre! Tænker som en gal! 

Men det er udelukket at låne penge af ham. Det vil jeg bare ikke.

Bryder mig virkelig ikke om denne her situation.

Anmeld

5. februar 2015

migxher

Anonym skriver:

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre! Tænker som en gal! 

Men det er udelukket at låne penge af ham. Det vil jeg bare ikke.

Bryder mig virkelig ikke om denne her situation.

Måske i bare skal forsætte med kun at bo til leje. Det lyder som en dårlig ide at købe noget som helst som situationen er i hvert fald. ? Og så vente og se om han evt bliver klar til at rykke sig på et tidspunkt. Hvis han ellers er en dejlig mand og jeres forhold fungere ville det jo også være synd bare at gå fra hinanden. Men jeg ville nok seriøst overveje fremtiden med sådan  en mand.

Anmeld

5. februar 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Måske i bare skal forsætte med kun at bo til leje. Det lyder som en dårlig ide at købe noget som helst som situationen er i hvert fald. ? Og så vente og se om han evt bliver klar til at rykke sig på et tidspunkt. Hvis han ellers er en dejlig mand og jeres forhold fungere ville det jo også være synd bare at gå fra hinanden. Men jeg ville nok seriøst overveje fremtiden med sådan  en mand.

Det er heller ikke i mine tanker at gå fra ham. Slet ikke. Vi har jo også et barn sammen. 

Men jeg synes måske bare, at det er meget afslørende at vi er så forskellige når det gælder pengesager. At vi nok i virkeligheden er forskellige på mange punkter.

Vi er nødt til at finde noget nyt snart, for vi kan ikke blive boende her. 

Han har nævnt muligheden for, at hvis han lægger en udbetaling på 100.000 kr., så kunne jeg betale for nye møbler, noget renovering m.v. Op til 100.000 kr., men jeg synes det bliver noget rod, så det har jeg sagt nej til.

Jeg kan bare ikke lige gennemskue hvad valgmulighederne for mig/os er, hvis han ikke vil lave et dokument som hedder, at hvis vi går fra hinanden inden for 3 år, så får han han udbetalingen retur ved salg hvor der er overskud.

jeg vil ihvertfald ikke lave et dokument som er gældende helt til evig tid.

Anmeld

5. februar 2015

migxher

Anonym skriver:

Det er heller ikke i mine tanker at gå fra ham. Slet ikke. Vi har jo også et barn sammen. 

Men jeg synes måske bare, at det er meget afslørende at vi er så forskellige når det gælder pengesager. At vi nok i virkeligheden er forskellige på mange punkter.

Vi er nødt til at finde noget nyt snart, for vi kan ikke blive boende her. 

Han har nævnt muligheden for, at hvis han lægger en udbetaling på 100.000 kr., så kunne jeg betale for nye møbler, noget renovering m.v. Op til 100.000 kr., men jeg synes det bliver noget rod, så det har jeg sagt nej til.

Jeg kan bare ikke lige gennemskue hvad valgmulighederne for mig/os er, hvis han ikke vil lave et dokument som hedder, at hvis vi går fra hinanden inden for 3 år, så får han han udbetalingen retur ved salg hvor der er overskud.

jeg vil ihvertfald ikke lave et dokument som er gældende helt til evig tid.

Jamen hvis du ikke har penge til udbetaling Hvordan skal du så få penge til renovering eller møbler? Låne af ham eller banken? Fordi så er du jo tilbage hvor du startede? Eller har jeg misforstået noget.? Men det er sgu svært og der er nok ikke nogen enkelt løsning.

Anmeld

5. februar 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jamen hvis du ikke har penge til udbetaling Hvordan skal du så få penge til renovering eller møbler? Låne af ham eller banken? Fordi så er du jo tilbage hvor du startede? Eller har jeg misforstået noget.? Men det er sgu svært og der er nok ikke nogen enkelt løsning.

Det var også det jeg sagde, men han mente, at tingene kan købes hen af vejen, og jeg så ikke behøver have pengene op ad lommen på én gang nu.

Det er i mine øjne bare ikke en holdbar løsning.

Tak fordi du gider høre på mit tankekaos!

Anmeld

5. februar 2015

migxher

Anonym skriver:

Det var også det jeg sagde, men han mente, at tingene kan købes hen af vejen, og jeg så ikke behøver have pengene op ad lommen på én gang nu.

Det er i mine øjne bare ikke en holdbar løsning.

Tak fordi du gider høre på mit tankekaos!

Ej det er da slet ikke holdbar heller. Hmm. Det er godt nok et dilemma. 

Anmeld

5. februar 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Ej det er da slet ikke holdbar heller. Hmm. Det er godt nok et dilemma. 

Ja.. Tror det ender med, at jeg siger til ham, at han må give mig hans løsning på hvordan vi klarer lejlighedskøb og vores økonomi(er) fremover. 

Så må jeg jo høre hvad han tænker og hans argumenter. 

Det skal jo fungere og være fair for os begge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.