Er det fair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvis I skal fortsætte med at have delt økonomi, bliver I nok nødt til at tage udgangspunkt i din økonomi. Lige nu tager I udgangspunkt i din kærestes. Hvad han har råd til, og så skal du låne penge til din del. Det holder simpelthen ikke i længden.

Du skal finde ud af hvad du har råd til. Hvor meget vil det være realistisk for dig at betale i husleje? Gang det med 2, og så har I jeres fremtidige husleje. Hvor meget vil du kunne betale til det daglige forbrug? Gang det med 2, og I har jeres budget for dagligvarer. Hvor meget vil du kunne nå at spare sammen til jeres bryllup, hvis det skal holdes om x år. Gang det med 2, og der er hvad I kan bruge på et bryllup. 

Så ender han højst sandsynligt med en enorm bunke penge som han må bruge som han har lyst til, men et eller andet sted ikke sammen med dig. Og du kan få ro i sindet fordi du ikke længere er tvunget til at leve over evne.

Du har helt ret, og det er jeg også kommet frem til.

Han har selv valgt at han vil leve sammen med mig, velvidende at jeg er under uddannelse og ikke kan tjene det samme som ham på nuværende tidspunkt.

det er bare ikke fair, at jeg skal stresse over min økonomi for at få råd til de ting han har råd til.

Så det må være løsningen.. Vi har godt nok ikke talt om det igen. Det virker som om han helt har glemt det, men det er jo også nemmest.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
serinasmor skriver:

Som jeg forstår det er en del af grunden til at din indkomst er lavere - at du er på barsel ... Han kan da holde barselsorlov så og du kan gå på job hver dag ... Hans indkomst vil falde betydeligt og så må han jo se hvor sjovt han synes det er ... 

Hvis han ønsker sig stort bryllup men du stadig skal betale halvdelen - med de præmisser der er i dag - kan i vel bare ikke blive gift .. eller også kan det kun blive til det bryllup som du har råd til ... 

Hvis han ønsker at købe hus eller lejlighed må han igen købe noget som du har råd til at købe halvdelen af - eller købe det selv og Bo der alene ...

Det handler jo om at du ikke har råd til de ting han ønsker sig hvis I skal dele det 50/50 ... Så må han jo gøre op med sig selv om tingene er vigtige for ham eller ej - og hvis tingene er vigtige om det så er med dig og fælles økonomi eller med ham selv og hans egne penge ...   Og den må han så tænke lidt over... For du har ikke råd til hans drømme og det giver ingen mening at du skal forgældede dig til op over ørerne for at indfri hans drømme .. 

Hvor er jeg bare enig �� Godt skrevet 

Anmeld

7. februar 2015

Bebe89

Anonym skriver:

I lang tid, nej. 

Vi havde en ordentlig tur inden jeg fødte, fordi jeg havde betalt alt til vores barn, lejlighed, tøj. Simpelthen alt. Og jeg havde ikke en krone tilbage. 

Jeg var ved at blive vanvittig, og så søgte jeg råd herinde. 

Der nåede vi frem til det kompromis, at han så betalte halvdelen af alle faste udgifter plus madbudgettet.

det har også fungeret fint siden da, men det nager mig jo alligevel stadig.

Hvis jeg ikke havde råd til barnevognen m.v., så måtte vi finde en billigere model. Han kunne ikke finde på at sige, at den betaler han.

Jeg bliver simpelthen nødt til at spørge... ville han ikke betale for en barnevogn da du ikke havde råd fordi du havde købt alt det andet? Er det dig der betaler alt til baby? Han får 30.000 udbetalt og så betaler han ikke til baby? Eller har jeg misforstået det?

For hvis det er tilfældet sammenlagt med de andre ting jeg har læst, så er den mand i hvert fald ikke sparsommelig, så er han nærig! Og asocial og usolidarisk. Og det synes jeg er nogle ubehagelige karaktertræk. 

For mig lyder han som en 14-årig der ikke har lært at dele. Han har valgt at leve i et parforhold og endda at stifte familie - så er han sgu nødt til at være noget mere large og forstå at det skal hænge sammen og det virker ikke som om det er tilfældet. 

I øvrigt giver det absolut ingen mening med hans (vil jeg gå ud fra) store opsparing - den skal bruges til et bryllup? Med dig? Du skal sgu da ikke låne penge for at få lov til at deltage i JERES fest. Jeg forstår det umiddelbart ikke... jeg ville overveje hvad det er han skal bruge den opsparing til. Siden han er så sikker på at du pludselig smutter kunne man da få den tanke at det er ham selv der er på vej.

Nå, jeg er muligvis helt ved siden af. Det håber jeg. For det lyder da helt galt. 

Tanker til dig, hvis det forholder sig sådan, så er det ikke nemt at være dig lige pt. Mange gange held og lykke med det hele! 

Hvis det er for groft skrevet, så er det ikke for at såre, men jeg undrer mig meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.