Er det fair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2015

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg ved det godt. Vi er meget forskellige!

Han lyder efter min mening som en mand som har prøvet at brænde fingrene pga økonomi, og at han derfor ikke tør stole på andre i hans økonomi, eller så stoler han ikke rigtigt på dig, det er ihvertfald ikke fair det han gør.

Monica 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2015

MHB

Jeg synes nu mere du skriver desto mere grotest bliver jeres økonomiske opdeling! Jeg synes det er helt ude i hampen at han kan spare 18.000 op om måneden mens du skal har en tiendedel deraf til dig selv! I er en familie! Og som sådan må i dele! Selvfølgelig skal han ikke hovedkulds overgive alle sine penge til dig! 

Men (jaja nu kommer den igen) hvis i oprettede en fælles budget og madkonto men beholder hver jeres konti. Hver måned overfører i så til budgetten hvad i har af faste udgifter plus lidt ekstra! Altså du overføre f.eks 6.000 og kæresten 10.000 (bare eksempler) hver måned. Hver måned bliver ALLE fællesudgifter trukket fra fælles budgetten. Egne udgifter som telefon, frisør, gaver til hinanden og eventuelt benzin/diesel betaler man stadig selv! Altså behøver han ikke føle at du bruger af hans penge, fordi du jo ikke reelt aktivt bruger af dem! Alt hvad der står til overs på budgetten når et år er omme kan i bruge på fælles indkøb som rejser, en ny seng eller hvad i måtte mange?! 

Anmeld

4. februar 2015

Anonym trådstarter

Meandu skriver:

Et eller andet sted handler det også om tillid. Stoler han ikke på dig? Ser han dog som en gold digger? Eller hvad det nu hedder jeg ville have svært ved at være i sådan et forhold. Hvad så med de ting barnet skal bruge? Deler i også dem 50\50. 

Nej, det køber jeg for BFY. 

Jeg tror han stoler på mig, men jeg tror ikke han føler at jeg bidrager lige så meget til forholdet som han gør økonomisk. Jeg tror han føler, at han vil blive straffet økonomisk ved at vælge fælles økonomi.. Han vil jo miste nogle penge.

generelt er han nærig angående alt.

Anmeld

4. februar 2015

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Han lyder efter min mening som en mand som har prøvet at brænde fingrene pga økonomi, og at han derfor ikke tør stole på andre i hans økonomi, eller så stoler han ikke rigtigt på dig, det er ihvertfald ikke fair det han gør.

Monica 

Det har han ikke. Han har aldrig boet sammen med en kæreste inden han mødte mig, og der havde han været single i 2 år. 

Så han har været vant til at det kun har været ham selv altid.

Anmeld

4. februar 2015

Anonym trådstarter

MHB skriver:

Jeg synes nu mere du skriver desto mere grotest bliver jeres økonomiske opdeling! Jeg synes det er helt ude i hampen at han kan spare 18.000 op om måneden mens du skal har en tiendedel deraf til dig selv! I er en familie! Og som sådan må i dele! Selvfølgelig skal han ikke hovedkulds overgive alle sine penge til dig! 

Men (jaja nu kommer den igen) hvis i oprettede en fælles budget og madkonto men beholder hver jeres konti. Hver måned overfører i så til budgetten hvad i har af faste udgifter plus lidt ekstra! Altså du overføre f.eks 6.000 og kæresten 10.000 (bare eksempler) hver måned. Hver måned bliver ALLE fællesudgifter trukket fra fælles budgetten. Egne udgifter som telefon, frisør, gaver til hinanden og eventuelt benzin/diesel betaler man stadig selv! Altså behøver han ikke føle at du bruger af hans penge, fordi du jo ikke reelt aktivt bruger af dem! Alt hvad der står til overs på budgetten når et år er omme kan i bruge på fælles indkøb som rejser, en ny seng eller hvad i måtte mange?! 

Det var også mit oprindelige forslag for et års tid siden. Men når det er fælles kontoer, så føler han, at det er fælles økonomi. 

Og han mener ikke, at han skal bidrage mere end mig til de fælles faste udgifter. 

Han betaler jo så mad udgiften på 2000 kr.

Jeg kan jo ikke tvinge ham til at betale mere, og jeg lider jo heller inden nød ved at det er sådan her. 

Det er mere købe lejlighed situationen der går mig på.

Anmeld

4. februar 2015

MHB

Anonym skriver:

Det var også mit oprindelige forslag for et års tid siden. Men når det er fælles kontoer, så føler han, at det er fælles økonomi. 

Og han mener ikke, at han skal bidrage mere end mig til de fælles faste udgifter. 

Han betaler jo så mad udgiften på 2000 kr.

Jeg kan jo ikke tvinge ham til at betale mere, og jeg lider jo heller inden nød ved at det er sådan her. 

Det er mere købe lejlighed situationen der går mig på.

Hvis det skal være så opdelt og han stejler så meget over noget så simpelt som en fælleskonto, så ville jeg slet ikke have lay til at købe hus/lejlighed med ham! Jeg i skal sætte jer ned og have en snak om hvad det er der gør ham så paranoid omkring en fælleskonto?! Synes det lyder helt sort at han ikke kan se fornuften i at han tjener mere og derfor må spytte lidt mere i kassen?!

Hvad hvis i havde brug for en (ny?) bil? Skulle han så købe den og du betale leje for at kører den? Eller hvis køleskabet går i stykker i jeres nye ejerlejlighed? Er det så hans køleskab hvis han køber det? 

Anmeld

4. februar 2015

Anonym trådstarter

MHB skriver:

Hvis det skal være så opdelt og han stejler så meget over noget så simpelt som en fælleskonto, så ville jeg slet ikke have lay til at købe hus/lejlighed med ham! Jeg i skal sætte jer ned og have en snak om hvad det er der gør ham så paranoid omkring en fælleskonto?! Synes det lyder helt sort at han ikke kan se fornuften i at han tjener mere og derfor må spytte lidt mere i kassen?!

Hvad hvis i havde brug for en (ny?) bil? Skulle han så købe den og du betale leje for at kører den? Eller hvis køleskabet går i stykker i jeres nye ejerlejlighed? Er det så hans køleskab hvis han køber det? 

Bilen er hans. Han købte ny i sidste uge, og da jeg ikke havde halvdelen af udbetalingen, så blev det kun hans.

Jeg bruger den også en gang i mellem.. Men jeg fylder hverken benzin på eller betaler for reparationer.

men i princippet kan jeg jo godt være kold i røven, og sige at han må betale for f.eks nyt køleskab, hvis det kun er hans lejlighed. Men sådan er jeg slet ikke. Det kunne aldrig falde mig i.

men du har ret i, at vi må have en snak om alt det her. Men et kompromis er nok svært at finde.

Anmeld

4. februar 2015

hesøth

Anonym skriver:

Bilen er hans. Han købte ny i sidste uge, og da jeg ikke havde halvdelen af udbetalingen, så blev det kun hans.

Jeg bruger den også en gang i mellem.. Men jeg fylder hverken benzin på eller betaler for reparationer.

men i princippet kan jeg jo godt være kold i røven, og sige at han må betale for f.eks nyt køleskab, hvis det kun er hans lejlighed. Men sådan er jeg slet ikke. Det kunne aldrig falde mig i.

men du har ret i, at vi må have en snak om alt det her. Men et kompromis er nok svært at finde.

Men hvad så hvis I skal på ferie....og du ikke har råd til billetten?

Synes det er et helt surrealistisk scenarie.....håber næsten at han en dag pludselig ender på kontanthjælp el lign og selv skal stå med hatten i hånden for at komme med familien i tivoli en dag.

Anmeld

4. februar 2015

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Men hvad så hvis I skal på ferie....og du ikke har råd til billetten?

Synes det er et helt surrealistisk scenarie.....håber næsten at han en dag pludselig ender på kontanthjælp el lign og selv skal stå med hatten i hånden for at komme med familien i tivoli en dag.

Det betaler han. Sådan var det både med vinter og sommerferie sidste år.

så han kan godt  

jeg håber selvfølgelig ikke at han nogensinde mister sit job, men jeg kan godt se din pointe.

Anmeld

4. februar 2015

ErDetSnartNU

Der er virkelig få ting, jeg synes er mere usexede en en nærig partner! Så I kan dele seng, barn og hverdag, men ikke penge?  

I vores forhold tjener min kæreste også meget mere end jeg gør, fordi jeg er på SU. Vi har gjort det sådan, at vi har en fælles madkonto, som vi betaler lige meget til, og en fælles budgetkonto, som ham betaler mere til end jeg gør. Derudover er det stort set altid ham, der betaler når vi er ude at spise/i bio eller lignende. Desuden betaler han stort set også alt til renovering af huset (vi gør det selv, men derfor koster gipsplader, maling, lister, bordplader osv alligevel en del) og jeg betaler lidt småting når jeg har økonomisk overskud, så jeg også føler at jeg bidrager med noget.

Jeg kan da sagtens se, at det er en udgift for ham at være sammen med mig fremfor med en, som var færdiguddannet, men jeg ved, at jeg bidrager til hans liv med noget, der er meget mere værd end en god løn, og sådan må det være for os lige nu. Hvis han skulle til at snakke om, at jeg skyldte ham penge eller noget, ville jeg godt nok trække følehornene til mig - vi er et team, og vi er elskende - ikke et investeringsfirma.

Jeg kan slet ikke forstå, hvordan du kan leve med sådan et økonomisk millimeterdemokrati fra ham, som du deler liv og barn med - jeg mener, hvis I ellers har et stabilt og trygt forhold, er der jo ikke umiddelbart udsigt til at hans penge forsvinder ud i den blå luft - de går derimod til at gøre livet lidt lettere for hans familie. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.