Der er virkelig få ting, jeg synes er mere usexede en en nærig partner! Så I kan dele seng, barn og hverdag, men ikke penge?
I vores forhold tjener min kæreste også meget mere end jeg gør, fordi jeg er på SU. Vi har gjort det sådan, at vi har en fælles madkonto, som vi betaler lige meget til, og en fælles budgetkonto, som ham betaler mere til end jeg gør. Derudover er det stort set altid ham, der betaler når vi er ude at spise/i bio eller lignende. Desuden betaler han stort set også alt til renovering af huset (vi gør det selv, men derfor koster gipsplader, maling, lister, bordplader osv alligevel en del) og jeg betaler lidt småting når jeg har økonomisk overskud, så jeg også føler at jeg bidrager med noget.
Jeg kan da sagtens se, at det er en udgift for ham at være sammen med mig fremfor med en, som var færdiguddannet, men jeg ved, at jeg bidrager til hans liv med noget, der er meget mere værd end en god løn, og sådan må det være for os lige nu. Hvis han skulle til at snakke om, at jeg skyldte ham penge eller noget, ville jeg godt nok trække følehornene til mig - vi er et team, og vi er elskende - ikke et investeringsfirma.
Jeg kan slet ikke forstå, hvordan du kan leve med sådan et økonomisk millimeterdemokrati fra ham, som du deler liv og barn med - jeg mener, hvis I ellers har et stabilt og trygt forhold, er der jo ikke umiddelbart udsigt til at hans penge forsvinder ud i den blå luft - de går derimod til at gøre livet lidt lettere for hans familie.
Anmeld