En lille opdatering;
Jeg gik ham på klingen i går, for at høre hvor han så synes vi er, og hvordan han forestiller sig vores økonomi og forhold fremadrettet.
I bund og grund handler det om, at han ikke synes det er fair, at han "skal lukke op for godteposen", når jeg ikke tjener så meget som ham.
Han synes det er uretfærdigt at jeg vil have fælles økonomi, når jeg ikke bidrager med så meget økonomisk.
Det er ikke fair i hans øjne. Tingene skal være mere lige før det kan komme på tale.
Den store opsparing som han er i gang med, vil han bruge på blandt andet bryllup. (Han ønsker stort bryllup)
Så nævnte jeg, at jeg jo så IGEN skal ud og låne penge til min del af gildet. Det sagde han ja til.
Vi kan heller ikke lave en ordning der hedder, at jeg betaler mindre end 50% af vores faste fælles udgifter.
For når han har betalt sine faste udgifter, sat penge ind på opsparing (som åbenbart er til os), så har vi samme rådighedsbeløb, så han mener det er helt fair som det er nu.
Jeg har sagt, at det sætter nogle tanker i gang hos mig, at vi hver især synes at vi er så forskellige steder i vores fælles forhold.
Og det går mig enormt meget på, at han stadig føler at tingene skal være opdelt. Vi køber f.eks. hver især gaver ved fødselsdage, jul m.v. Vi giver, efter hans ønske, ikke fælles.
Det handler slet ikke om, at jeg vil have fingrene i hans efterhånden store opsparing.
Det handler, for mig, om at vi ikke deles om tingene. Vi er ikke fælles. Hverken om indtægter eller udgifter.
Jeg har bare et behov for noget som han ikke vil give mig.
Han indskød så, at han synes økonomi fylder enormt meget hos mig, og at han ikke kan fordrage ordet fælles økonomi.
Det endte med, at han spurgte om jeg var sur, og det er jeg jo ikke. Jeg har bare behov for at tænke over tingene.. Behov for at tænke over hvorfor han ikke vil dele alt med mig. Ikke kun indtægter, men også hvis f.eks motoren går på bilen. Så vil han selv betale for det.
Han ser os ikke som et hold, og det er egentlig det som sårer mig.
Han spiller sin egen kamp, virker det som.
Han kom så i seng efter en halv time, hvor han sagde "jamen så lad os få det skide fælles økonomi".. Men det vil jeg bare ikke nu. Kender I det? For nu gør han det af tvang. Ikke af lyst.
En lille sidenote; Ja, han betaler mad, rejser og (sin egen) bil. For jeg kan ikke lægge halvdelen af de beløb som det kræves.
Det er ikke muligt for mig. Om et kort øjeblik er der også vuggestue udgift, nyt tøj til vores barn m.v.
Træerne vokser ikke ind i himmelen, og jeg vil også gerne kunne lave nogle ting med mit barn, uden at skulle spørge ham om penge.