Mulle0802 skriver:
Det er noget af en indkomst forskel i har. Han må da spare gevaldigt op hver måned, hvis du har råd til at betale din del for 10.000 og så stadig havde noget til dig selv.
Jeg kan godt følge dig men også ham. Kunne løsningen mon være at han betalt lidt mere til fællesudgifter - så du har lidt mere til dig selv.
Synes ikke at du kan gå ud fra at han skal lægge hele udbetalingen fordi han har tjent på salget (det gør han åbenbart heller ikke pga. I altid har haft det 50/50.
Jeg ville nok låne pengene i banken til indskud og så deles om udgifterne.
Da kæresten og jeg købte hus, havde jeg pengene til min del af indskuddet men vi valgte begge at tage et lån så alt var fælles (min opsparing står så på en plus konto til vores banklån, som jeg altid kan trække ud, men det gør så at vi sparer renter på det beløb på vores banklån.
Tror det er vigtigt I får taget en god snak og ikke mindst at du ikke tager "hans penge som en selvfølge" så ville jeg gå helt i baglås, men synes jeg indtjening er så forskellig at han bør betale mere end dig.
Han sparer omkring 18.000 op hver måned. De ryger direkte ind på en opsparing.
jeg prøver at spare op hvad jeg kan.. Som oftest er det 2500 om måneden.
Han betaler faktisk for mad. Det havde jeg da helt glemt. Det er 2000 om måneden som han står for, og det er rigtig rart! Det giver mig noget luft
Jeg kan også godt forstå at han ikke vil smide alle sine penge i. Det er også godt at have en buffer, så man har til uforudsete udgifter.
Jeg tror bare ikke at han går med til også at låne penge til udbetalingen, når han nu har dem stående. Det er jo ikke rigtigt hans skyld eller problem at jeg ikke har opsparet til en stor udbetaling.
Jeg har ærlig talt heller ikke råd til både at betale faste udgifter, lån til ham, lån til banken og til Real kreditten.