Rejse fra 3 måneder gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor og meget mere skriver:

Jeg er altså nødt til at reagere på de indlæg, der kredser om "mavefornemmelser", "kvalitetstid med far" og "du kommer snart hjem igen".

Du er dit barns primære omsorgsperson. Jeres tilknytning bliver ikke mindre af, at far ikke er der i hverdagen - du er den absolut væsentligste person i dit barns liv, I er stadig en symbiose i dit barns oplevelse, og han vil mangle dig. Det kan volde uoprettelig skade på ham at være adskilt fra dig - ikke nødvendigvis noget, du vil kunne registrere her og nu, men det er et svigt, som kan sætte dybe spor. Barnet aner ikke, at du snart er hjemme igen - han vil registrere, at du mangler og har ingen mentale "redskaber" til at kapere det. 

Jeg kan ikke få ind i mit hoved, hvorfor man vil løbe den risiko. Al viden om det lille barns udvikling peger på, at det er skadeligt for barnet. Det er ikke baseret på mavefornemmelser, men på evidens. 

Dine drømme om New York er i den sammenhæng ligegyldige. Du har en eneste funktion og rolle, som overtrumfer alt andet, og det er at være mor for dit lille barn og opfylde hans behov for tryghed og tillid til, at du er der for ham. 

Tag ham med til New York, eller drop rejsen. 

Årets indlæg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

tag afsted.

du skriver at rejsen skal bruges senest den 31/3 så du har jo tid til at baby kan prøve og overnatte hos far fra fredag til søndag. Således at du kan opleve hans reaktion.

og hvis far er frisk på det giver det jo ham mulighed for at nyde sin søn i flere dage.

så afsted med dig og den store og nyd en uges nærvær.

Anmeld

3. januar 2015

StudPsyk

Mor og meget mere skriver:

Jeg er altså nødt til at reagere på de indlæg, der kredser om "mavefornemmelser", "kvalitetstid med far" og "du kommer snart hjem igen".

Du er dit barns primære omsorgsperson. Jeres tilknytning bliver ikke mindre af, at far ikke er der i hverdagen - du er den absolut væsentligste person i dit barns liv, I er stadig en symbiose i dit barns oplevelse, og han vil mangle dig. Det kan volde uoprettelig skade på ham at være adskilt fra dig - ikke nødvendigvis noget, du vil kunne registrere her og nu, men det er et svigt, som kan sætte dybe spor. Barnet aner ikke, at du snart er hjemme igen - han vil registrere, at du mangler og har ingen mentale "redskaber" til at kapere det. 

Jeg kan ikke få ind i mit hoved, hvorfor man vil løbe den risiko. Al viden om det lille barns udvikling peger på, at det er skadeligt for barnet. Det er ikke baseret på mavefornemmelser, men på evidens. 

Dine drømme om New York er i den sammenhæng ligegyldige. Du har en eneste funktion og rolle, som overtrumfer alt andet, og det er at være mor for dit lille barn og opfylde hans behov for tryghed og tillid til, at du er der for ham. 

Tag ham med til New York, eller drop rejsen. 

Hvor er det bare godt skrevet, og det er så rigtigt! Jeg ville have kommenteret, at rigtig mange af go for it-svarene i denne tråd handler om tingene fra morens perspektiv, men hvad med barnet? Det  har konsekvenser. 

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Trekløver(: skriver:

Du har lyst selvom det kan skade din lille dreng fremover at være adskilt fra dig så længe, når han ikke er ældre? Indtil 3 måneders alderen kaldes de endda nyfødte. Men ja vi er vist ret forskellige  

Da min ældste søn var 4 måneder var jeg indlagt i 2 uger med meningitis hvor jeg overhovedet ikke så ham. Han har sgu ikke taget skade. Synes i er hurtige til at male fanden på væggen, men sætter pris på jeres meninger 

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Da min ældste søn var 4 måneder var jeg indlagt i 2 uger med meningitis hvor jeg overhovedet ikke så ham. Han har sgu ikke taget skade. Synes i er hurtige til at male fanden på væggen, men sætter pris på jeres meninger 

Og så tror jeg ellers vi siger mange tak for alle indlæg, både de venlige og de direkte fordømmende, og lukker den her. Jeg går i tænkeboks og finder ud af hvad jeg gør. Tak for denne gang 

Anmeld

3. januar 2015

sommerc

Profilbillede for sommerc

Min tanke er når jeg læser det, at jeg aldrig ville kunne rejse fra mit 3 mdr gamle barn, men alligevel ? Du har fået en rejse til ny, og du vil have din ældste søn med. Gør det! En kæmpe oplevelse som mange ikke får mulighed for senere i livet. Din ældste søn får dejlig alene tid i en uge som i kan se tilbage på i billeder osv. og du kan FaceTime med mindste søn og snakke i tlf med faren hele tiden hvis det skulle være for st høre hvordan det går og baby kan høre din stemme. Så være er det ikke. Du skal da bare afsted med din ældre søn! God rejse!! :-) og nyd det og ja en uge du ikke får tilbage med baby, men også en uge du ikke oplever med ældste søn igen  

knus ! :-)

Anmeld

3. januar 2015

sommerc

Profilbillede for sommerc
sommerc skriver:

Min tanke er når jeg læser det, at jeg aldrig ville kunne rejse fra mit 3 mdr gamle barn, men alligevel ? Du har fået en rejse til ny, og du vil have din ældste søn med. Gør det! En kæmpe oplevelse som mange ikke får mulighed for senere i livet. Din ældste søn får dejlig alene tid i en uge som i kan se tilbage på i billeder osv. og du kan FaceTime med mindste søn og snakke i tlf med faren hele tiden hvis det skulle være for st høre hvordan det går og baby kan høre din stemme. Så være er det ikke. Du skal da bare afsted med din ældre søn! God rejse!! :-) og nyd det og ja en uge du ikke får tilbage med baby, men også en uge du ikke oplever med ældste søn igen  

knus ! :-)

Hov, havde ikke lige set at du havde stoppet tråden

Anmeld

3. januar 2015

Snevejr84

Jeg vil nok tage den lille med. Jeg vil slet ikke kunne være så længe væk fra min søn. Og så synes jeg også det er længe når han er så lille.

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

sommerc skriver:

Hov, havde ikke lige set at du havde stoppet tråden

Anmeld

3. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
hannetheis skriver:

tag afsted.

du skriver at rejsen skal bruges senest den 31/3 så du har jo tid til at baby kan prøve og overnatte hos far fra fredag til søndag. Således at du kan opleve hans reaktion.

og hvis far er frisk på det giver det jo ham mulighed for at nyde sin søn i flere dage.

så afsted med dig og den store og nyd en uges nærvær.

Men hun kan jo umuligt kende den langsigtede konsekvens 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.