Rejse fra 3 måneder gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.157 visninger
85 svar
299 synes godt om
2. januar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle,

Jeg har været så heldig at vinde en rejse til New York for 2. New York har altid været min største drøm. Problemet er at præmien skal bruges inden 31/3, og den kan ikke overdrages til andre. Rejsen varer en uge.

Jeg har to sønner, en på 4 og en på 3 måneder. Mine tanker går på at tage min 4-årige med, og lade den lille blive hjemme hos sin far. Jeg bor ikke sammen med faderen, men han er hos sin far 2 hele dage om ugen (fra 10-20) og han har overnattet der flere gange. Længste stræk han har været hos hans far har været 28 timer. Det gik over al forventning, og han er så glad og tilpas når han bliver passet, så det er tydeligt at han trives hos sin far. Min 4-årige har også bare brug for alene tid med mig, det kan jeg mærke. Han har været ret besværlig siden han blev storebror. Det er klart, når han pludselig kun får 1/10 af den opmærksomhed som han fik, da jeg boede alene med ham.

Men alligevel er jeg selvfølgelig betænkelig ved at tage fra ham en uge. Jeg synes omvendt også det ville være så ærgerligt at måtte sige nej til denne gratis drømmerejse. Øv bøv, jeg vil virkelig gerne afsted, men omvendt er jeg bange for at min søn "går i stykker" indeni, når jeg pludselig bare forsvinder i en uge, selvom han ingen tidsfornemmelse har. Har snakket med hans far om at vi kan FaceTime flere gange om dagen så han ikke glemmer mig, men det er jo slet ikke det samme. Føj jeg er i tvivl. Er jeg en frygtelig mor siden jeg overvejer det?

Mange tak for svar, fra mig :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville tage afsted  Måske ikke det politiske korrekte, men den lille vil være ved sin far og du kan få en god tur med den ældste. 

Anmeld

2. januar 2015

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Jeg ville tage afsted  Måske ikke det politiske korrekte, men den lille vil være ved sin far og du kan få en god tur med den ældste. 

Jeg har virkelig lyst! Og det bliver nok hårdere for mig end for ham. Men er så bange for at han glemmer mig eller ikke vil kendes ved mig når jeg kommer hjem 

Anmeld

2. januar 2015

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg har været så heldig at vinde en rejse til New York for 2. New York har altid været min største drøm. Problemet er at præmien skal bruges inden 31/3, og den kan ikke overdrages til andre. Rejsen varer en uge.

Jeg har to sønner, en på 4 og en på 3 måneder. Mine tanker går på at tage min 4-årige med, og lade den lille blive hjemme hos sin far. Jeg bor ikke sammen med faderen, men han er hos sin far 2 hele dage om ugen (fra 10-20) og han har overnattet der flere gange. Længste stræk han har været hos hans far har været 28 timer. Det gik over al forventning, og han er så glad og tilpas når han bliver passet, så det er tydeligt at han trives hos sin far. Min 4-årige har også bare brug for alene tid med mig, det kan jeg mærke. Han har været ret besværlig siden han blev storebror. Det er klart, når han pludselig kun får 1/10 af den opmærksomhed som han fik, da jeg boede alene med ham.

Men alligevel er jeg selvfølgelig betænkelig ved at tage fra ham en uge. Jeg synes omvendt også det ville være så ærgerligt at måtte sige nej til denne gratis drømmerejse. Øv bøv, jeg vil virkelig gerne afsted, men omvendt er jeg bange for at min søn "går i stykker" indeni, når jeg pludselig bare forsvinder i en uge, selvom han ingen tidsfornemmelse har. Har snakket med hans far om at vi kan FaceTime flere gange om dagen så han ikke glemmer mig, men det er jo slet ikke det samme. Føj jeg er i tvivl. Er jeg en frygtelig mor siden jeg overvejer det?

Selvfølgelig er du ikke en frygtelig mor overhovedet!  

Drømmerejsen- det lyder bare super lækkert og hyggeligt med kvalitetstid med den store!

Men ja jeg synes den er svær, jeg tror personligt ikke selv jeg ville kunne rejse fra min dreng da han var så lille, og det ville jeg stadig ikke kunne 10mdr er han nu. Han er blevet passet en aften, hos mormor og morfar da han var 8 mdr, og det var ikke sjovt, jeg kunne slet ikke nyde det.  Så en uge væk fra ham, det tror jeg ikke jeg ville kunne. 

Anmeld

2. januar 2015

Anonym trådstarter

Sandersmor skriver:

Selvfølgelig er du ikke en frygtelig mor overhovedet!  

Drømmerejsen- det lyder bare super lækkert og hyggeligt med kvalitetstid med den store!

Men ja jeg synes den er svær, jeg tror personligt ikke selv jeg ville kunne rejse fra min dreng da han var så lille, og det ville jeg stadig ikke kunne 10mdr er han nu. Han er blevet passet en aften, hos mormor og morfar da han var 8 mdr, og det var ikke sjovt, jeg kunne slet ikke nyde det.  Så en uge væk fra ham, det tror jeg ikke jeg ville kunne. 

Jeg ved det lyder frygteligt, men jeg kan sagtens undvære ham i en uge. Jeg kommer til at savne ham ad helvedes til, selvfølgelig, men vil sagtens kunne nyde turen når jeg ved at han er i de bedste hænder hjemme. Mine bekymringer går udelukkende på ham, og hvordan han vil reagere. Tænker at hvis jeg skal gøre det her, er det med at komme afsted mens han er så lille som muligt, så han ikke føler at jeg er væk i så lang tid, og ikke rigtig når at savne mig. 

Anmeld

2. januar 2015

migxher

Jeg ville bestemt ikke tage væk 1 uge fra en der er så lille. Du er hans primærer omsorgsperson, især nu når han ikke ser sin far hver dag, og har i den grad stadig brug for dig som sin mor. 1 weekend ville jeg nok godt kunne, men ikke en hel uge. 

Vil du absolut afsted synes jeg du skal trække den så længe så muligt og så få startet op at baby kan være hos sin far noget mere og overnatte så de begge kan vende sig til det, der er stor forskel på en enkelt nat eller to, og så en hel uge, hvor han trods alt er ladt til sig selv med baby, og ikke lige kan ringe til dig hvis baby er helt ulykkelig.

Anmeld

2. januar 2015

Tøs85

Anonym skriver:

Hej alle,

Kan du ikke tage den lille med også.. Det koster vist kun 200-300 kr mere at have sådan en lille med i flyveren..

Jeg kan godt forstå dit dilemma, men tror helt ærligt det vil påvirke dit lille barn meget.. 

Anmeld

2. januar 2015

migxher

Læs evt her hvad en af eksperterne her inde siger om emnet, i tråden er barnet dog lidt ældre end dit, men stadig super relevant svar!
https://www.baby.dk/debat/252725pi1/ordet-er-frit/eksperthjaelp-til-spoergsmaalet-om-hvor-laenge-man-kan-rejse-fra-smaa-boern-og-hvorfor-.aspx

Anmeld

2. januar 2015

Vivienne

Jeg ville aldrig forlade mit barn på 3 måneder om jeg så fik penge oveni. 

Man kan altid købe en rejse til NY, men du får aldrig den uge, som du misser med din søn, tilbage. 

Anmeld

2. januar 2015

Anonym trådstarter

Kan sagtens være jeg tager ham med. Synes bare det bliver utroligt bøvlet, og flyveturen varer alligevel på den anden side af 7 timer. Tror han har væsentligt bedre af at blive hjemme i trygge omgivelser, end at komme med ud i New Yorks larm og bilos. Men ja, den er svær for mig. Let for andre måske, kan godt forstå dem der siger at de aldrig kunne tage fra deres børn, men jeg har bare aldrig haft svært ved at være adskilt fra mine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.