Rejse fra 3 måneder gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Pigeeeeen skriver:

Men barnet har vel en far? Som ligeså fint kan tage sig af barnet og være en omsorgsgiver. Synes tit faderen bliver sådan en 2. Rangs person i forhold til babyer og børn. Ved self godt at moderen har nogle andre forhold til barnet, men mener bare: et barn kan altså også godt være trygt hos sin far.  

Til Ts: jeg havde nok personligt ikke gjort det. Ville hellere have tid med min helt nye baby end en rejse. Du kan altid tage til NY når du en dag er uddannet og får råd. Og til den tid kan du tage begge børn med og lave en "rigtig" ferie ud af det. Men! Hvis du vælger at gøre det synes heg du skal starte allerede nu med at lade far passe baby noget mere og i længere tid end 24 (for det er altså ikke nok at baby har prøvet at sove hos far 1 enkelt gang i "så lang tid").  

Ja og barnet er delebarn. Derfor er faren umulig lige så vigtig FOR barnet. Barnet er pt. mest knyttet til mor og så er en uge ganske enkelt for lang tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

Krydserfingre

mor:) skriver:

Ja og barnet er delebarn. Derfor er faren umulig lige så vigtig FOR barnet. Barnet er pt. mest knyttet til mor og så er en uge ganske enkelt for lang tid.

Ja det var også det jeg mente med at selvfølgelig havde barnet andre bånd til moren. Men synes da stadig at en far kan tage sig af en baby på samme måde, hvis den altså er flaske vant. 

Anmeld

3. januar 2015

Krydserfingre

Men er helt enig i at 1 uge er alt for lang tid! Altså jeg ville ikke engang rejse 1 uge hvis jeg havde en 12 ugers hvalp... 

Anmeld

3. januar 2015

Krydserfingre

Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg har været så heldig at vinde en rejse til New York for 2. New York har altid været min største drøm. Problemet er at præmien skal bruges inden 31/3, og den kan ikke overdrages til andre. Rejsen varer en uge.

Jeg har to sønner, en på 4 og en på 3 måneder. Mine tanker går på at tage min 4-årige med, og lade den lille blive hjemme hos sin far. Jeg bor ikke sammen med faderen, men han er hos sin far 2 hele dage om ugen (fra 10-20) og han har overnattet der flere gange. Længste stræk han har været hos hans far har været 28 timer. Det gik over al forventning, og han er så glad og tilpas når han bliver passet, så det er tydeligt at han trives hos sin far. Min 4-årige har også bare brug for alene tid med mig, det kan jeg mærke. Han har været ret besværlig siden han blev storebror. Det er klart, når han pludselig kun får 1/10 af den opmærksomhed som han fik, da jeg boede alene med ham.

Men alligevel er jeg selvfølgelig betænkelig ved at tage fra ham en uge. Jeg synes omvendt også det ville være så ærgerligt at måtte sige nej til denne gratis drømmerejse. Øv bøv, jeg vil virkelig gerne afsted, men omvendt er jeg bange for at min søn "går i stykker" indeni, når jeg pludselig bare forsvinder i en uge, selvom han ingen tidsfornemmelse har. Har snakket med hans far om at vi kan FaceTime flere gange om dagen så han ikke glemmer mig, men det er jo slet ikke det samme. Føj jeg er i tvivl. Er jeg en frygtelig mor siden jeg overvejer det?

Mange tak for svar, fra mig :-)

Er din baby 3 mdr til marts eller er den 3 mdr nu altså 6 mdr i marts hvor rejsen finder sted? Der er stor forskel 

Anmeld

3. januar 2015

Pigeeeeen skriver:

Ja det var også det jeg mente med at selvfølgelig havde barnet andre bånd til moren. Men synes da stadig at en far kan tage sig af en baby på samme måde, hvis den altså er flaske vant. 

Jeg siger ikke det forholder sig anderledes - men i den her specifikke situation er far ikke godt nok - efter min mening. 

Anmeld

3. januar 2015

Trekløver(:

Aldrig i livet om jeg ville rejse så langt og så længe fra min lille baby Det er et kæmpe svigt for sådan en lille størrelse. Også selvom han er ved sin far. Havde han været 2 år, var det en helt anden snak. Men du kan tage ham med og få en god tur med begge unger. Ja det er blot min mening. Forstår slet ikke du har lyst. Undskyld mig. 

Anmeld

3. januar 2015

Pigeeeeen skriver:

Og så vil jeg sige at det også kommer an på konstellationen derhjemme. Mor er oftest på barsel den første tid og er derfor mange flere timer sammen med barnet end far (oftest) og barnet er derfor helt naturligt mere knyttet til mor - så bliver en uge pludselig meget lang tid.

Vi har arrangeret det sådan så både jeg og manden kam være hjemme det sidste halve år af barslen 

Anmeld

3. januar 2015

Krydserfingre

Og så vil jeg sige at det også kommer an på konstellationen derhjemme. Mor er oftest på barsel den første tid og er derfor mange flere timer sammen med barnet end far (oftest) og barnet er derfor helt naturligt mere knyttet til mor - så bliver en uge pludselig meget lang tid.

Vi har arrangeret det sådan så både jeg og manden kam være hjemme det sidste halve år af barslen 

Jamen jeg er såment enig. Det var heller ikke ment som at du ikke syntes faren kunne passe baby - det har du aldrig skrevet jo det var mere en "faren kan altså godt være omsorgsgiver og baby kan godt føle sig tryg hos far" det var bare en generel.. Ja hvad man jeg kalde det... Overbevisning fra min side

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Trekløver(: skriver:

Aldrig i livet om jeg ville rejse så langt og så længe fra min lille baby Det er et kæmpe svigt for sådan en lille størrelse. Også selvom han er ved sin far. Havde han været 2 år, var det en helt anden snak. Men du kan tage ham med og få en god tur med begge unger. Ja det er blot min mening. Forstår slet ikke du har lyst. Undskyld mig. 

Det er jo så din holdning, og fred være med den Men jeg har lyst  Og sådan er jeg bare. 

Anmeld

3. januar 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Det er jo så din holdning, og fred være med den Men jeg har lyst  Og sådan er jeg bare. 

Det lyder jo som om du allerede har bestemt dig? alle svar der ikke går din vej kan du tydeligvis ikke bruge til noget, så forstår ikke din tvivl? Hvis du har hjertet til det, så tag af sted, dit barn skal nok komme over det på et tidspunkt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.