Rejse fra 3 måneder gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sommerc skriver:

Min tanke er når jeg læser det, at jeg aldrig ville kunne rejse fra mit 3 mdr gamle barn, men alligevel ? Du har fået en rejse til ny, og du vil have din ældste søn med. Gør det! En kæmpe oplevelse som mange ikke får mulighed for senere i livet. Din ældste søn får dejlig alene tid i en uge som i kan se tilbage på i billeder osv. og du kan FaceTime med mindste søn og snakke i tlf med faren hele tiden hvis det skulle være for st høre hvordan det går og baby kan høre din stemme. Så være er det ikke. Du skal da bare afsted med din ældre søn! God rejse!! :-) og nyd det og ja en uge du ikke får tilbage med baby, men også en uge du ikke oplever med ældste søn igen  

knus ! :-)

Facetime??? Jeg er i chok over folks svar i denne tråd. En gang i livet oplevelse er det ikke. Man kan spare op til det og så svigter man ikke baby. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

Mama85

Anonym skriver:

Da min ældste søn var 4 måneder var jeg indlagt i 2 uger med meningitis hvor jeg overhovedet ikke så ham. Han har sgu ikke taget skade. Synes i er hurtige til at male fanden på væggen, men sætter pris på jeres meninger 

Du ved da ikke om han har taget skade? Det kan kun tiden vise.

Anmeld

3. januar 2015

Mama85

mor:) skriver:

Facetime??? Jeg er i chok over folks svar i denne tråd. En gang i livet oplevelse er det ikke. Man kan spare op til det og så svigter man ikke baby. 

FaceTime med én på 3 mdr. 

Anmeld

3. januar 2015

Mama85

Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg har været så heldig at vinde en rejse til New York for 2. New York har altid været min største drøm. Problemet er at præmien skal bruges inden 31/3, og den kan ikke overdrages til andre. Rejsen varer en uge.

Jeg har to sønner, en på 4 og en på 3 måneder. Mine tanker går på at tage min 4-årige med, og lade den lille blive hjemme hos sin far. Jeg bor ikke sammen med faderen, men han er hos sin far 2 hele dage om ugen (fra 10-20) og han har overnattet der flere gange. Længste stræk han har været hos hans far har været 28 timer. Det gik over al forventning, og han er så glad og tilpas når han bliver passet, så det er tydeligt at han trives hos sin far. Min 4-årige har også bare brug for alene tid med mig, det kan jeg mærke. Han har været ret besværlig siden han blev storebror. Det er klart, når han pludselig kun får 1/10 af den opmærksomhed som han fik, da jeg boede alene med ham.

Men alligevel er jeg selvfølgelig betænkelig ved at tage fra ham en uge. Jeg synes omvendt også det ville være så ærgerligt at måtte sige nej til denne gratis drømmerejse. Øv bøv, jeg vil virkelig gerne afsted, men omvendt er jeg bange for at min søn "går i stykker" indeni, når jeg pludselig bare forsvinder i en uge, selvom han ingen tidsfornemmelse har. Har snakket med hans far om at vi kan FaceTime flere gange om dagen så han ikke glemmer mig, men det er jo slet ikke det samme. Føj jeg er i tvivl. Er jeg en frygtelig mor siden jeg overvejer det?

Mange tak for svar, fra mig :-)

Hvor er jeg dog glad for at læse, at du trods alt er betænkelig ved at skulle væk fra din baby.. 

I min verden er det helt grotesk at så meget som at overveje at skulle væk i så lang tid, fra sådan en lille baby. Du er babys primære omsorgsperson, og baby har ikke en jordisk chance for at forholde sig til at mor vil på en gratis rejse- med storebror fordi at han trænger til alenetid med mor  Og FaceTime? Helt ærligt! 

Anmeld

3. januar 2015

TNBC

Anonym skriver:

Da min ældste søn var 4 måneder var jeg indlagt i 2 uger med meningitis hvor jeg overhovedet ikke så ham. Han har sgu ikke taget skade. Synes i er hurtige til at male fanden på væggen, men sætter pris på jeres meninger 

Men der havde du ikke noget valg, det har du den her gang, hvorfor så tage chancen?
Så den store har ikke taget skade, men hvorfor gamble med den lille?

Hvorfor ikke bare betale lidt ekstra, tage en ekstra voksen med og begge børn? Så kan du stadigvæk få tid med den store, og ikke undvære den lille en hel uge?

Jeg synes en uge er for langt, især når man har et valg. Så må man ændre lidt på valget.

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, men tråden er lukket. God weekend.

Anmeld

3. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mama85 skriver:

FaceTime med én på 3 mdr. 

Ja folk er kreative- det må være mit pæne ord for det

Anmeld

3. januar 2015

Mama85

Ja folk er kreative- det må være mit pæne ord for det

Præcis 

Anmeld

3. januar 2015

Mama85

Sprit25 skriver:

Ej undskyld mig!!!! Hvordan Søren kan du tillade dig at sige sådan til et fremmede menneske??? Ja man tilside sætter sig selv, men alle synes at glemme hendes ældste som har brug for lidt alene tid med mor!!! 

Hvis barnet er 6 mdr ville jeg godt tage afsted! 

Den store får da vel alenetid med mor når den lille er hos faderen? 

Anmeld

3. januar 2015

lineog4

Der fik jeg også en griner - kom til at tænke på at min præteen kunne have sagt det, hun facetimer med Gud og hver mand og prøvede mormor... Hvor efter min mor til røret op til øret og kunne høre min datters stemme gentage: hvorfor bliver det sort???

en lille baby får absolut intet ud af ansigtet, måske stemmen men ellers er det lugten, følelsen... 

Kan ikke lade være med at tænke på at en på knapt 6 mnd knapt er begyndt at forstå at mor og ham ikke er en og samme person - ja egentlig siger man det først helt er opnået ved 1 års alderen. Ja en lille størrelse er måske dårligt begyndt på fastføde, og vil derfor instinktivt føle sig hundrede procent afhængig af mor for at overleve. Og ja ja ja ja ved godt, børn kan få flaske, far er god og og og og... Men baby har ikke læst bøgerne, har ikke forstået supermarkedet, men reagerer instinktivt som om de levede i stenalderen

nå men vi er jo nok egentlig enige  Måtte bare sige jeg grinede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.