Rejse fra 3 måneder gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2015

Sprit25

Patriark skriver:

En af de fundamentale egenskaber man skal have som forælder er, at kunne udskyde egne behov til fordel for barnets, heri ligger svaret om du burde tage afsted.

Ej undskyld mig!!!! Hvordan Søren kan du tillade dig at sige sådan til et fremmede menneske??? Ja man tilside sætter sig selv, men alle synes at glemme hendes ældste som har brug for lidt alene tid med mor!!! 

Hvis barnet er 6 mdr ville jeg godt tage afsted! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

Muffinmus

Sprit25 skriver:

Ej undskyld mig!!!! Hvordan Søren kan du tillade dig at sige sådan til et fremmede menneske??? Ja man tilside sætter sig selv, men alle synes at glemme hendes ældste som har brug for lidt alene tid med mor!!! 

jo jo, men alenetur med mor kunne være en dag i zoo, ikke en uge i en osende stinkende farlig storby....??

Anmeld

3. januar 2015

Sprit25

MariaE skriver:

jo jo, men alenetur med mor kunne være en dag i zoo, ikke en uge i en osende stinkende farlig storby....??

Jo jo bevares men når nu muligheden for new York forligger. Og jeg ville ikke kalde den stinkende eller farlig!

Anmeld

3. januar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er altså nødt til at reagere på de indlæg, der kredser om "mavefornemmelser", "kvalitetstid med far" og "du kommer snart hjem igen".

Du er dit barns primære omsorgsperson. Jeres tilknytning bliver ikke mindre af, at far ikke er der i hverdagen - du er den absolut væsentligste person i dit barns liv, I er stadig en symbiose i dit barns oplevelse, og han vil mangle dig. Det kan volde uoprettelig skade på ham at være adskilt fra dig - ikke nødvendigvis noget, du vil kunne registrere her og nu, men det er et svigt, som kan sætte dybe spor. Barnet aner ikke, at du snart er hjemme igen - han vil registrere, at du mangler og har ingen mentale "redskaber" til at kapere det. 

Jeg kan ikke få ind i mit hoved, hvorfor man vil løbe den risiko. Al viden om det lille barns udvikling peger på, at det er skadeligt for barnet. Det er ikke baseret på mavefornemmelser, men på evidens. 

Dine drømme om New York er i den sammenhæng ligegyldige. Du har en eneste funktion og rolle, som overtrumfer alt andet, og det er at være mor for dit lille barn og opfylde hans behov for tryghed og tillid til, at du er der for ham. 

Tag ham med til New York, eller drop rejsen. 

Anmeld

3. januar 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP

Jeg ville ha' taget afsted og fået den oplevelse med min datter :-) God tur !! (Min kærste siger at du gerne må ta' ham med - ha ha ha...)

//Mette

Anmeld

3. januar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Jeg synes nu, det er helt rimeligt, at nogen er advokat for det lillebitte barn her og forholder sig til hans behov. En 4-årig udsættes ikke for svigt ved ikke at få en uge i New York med sin mor. Men det er og forbliver et svigt af så lille et barn, når primærpersonen er væk i en uge. 

Anmeld

3. januar 2015

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes nu, det er helt rimeligt, at nogen er advokat for det lillebitte barn her og forholder sig til hans behov. En 4-årig udsættes ikke for svigt ved ikke at få en uge i New York med sin mor. Men det er og forbliver et svigt af så lille et barn, når primærpersonen er væk i en uge. 

Derfor kan godt formulerer det ordentlig! Lige den sætning er så ladet og oser væk af dårlig mor!!!

Anmeld

3. januar 2015

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Jeg er altså nødt til at reagere på de indlæg, der kredser om "mavefornemmelser", "kvalitetstid med far" og "du kommer snart hjem igen".

Du er dit barns primære omsorgsperson. Jeres tilknytning bliver ikke mindre af, at far ikke er der i hverdagen - du er den absolut væsentligste person i dit barns liv, I er stadig en symbiose i dit barns oplevelse, og han vil mangle dig. Det kan volde uoprettelig skade på ham at være adskilt fra dig - ikke nødvendigvis noget, du vil kunne registrere her og nu, men det er et svigt, som kan sætte dybe spor. Barnet aner ikke, at du snart er hjemme igen - han vil registrere, at du mangler og har ingen mentale "redskaber" til at kapere det. 

Jeg kan ikke få ind i mit hoved, hvorfor man vil løbe den risiko. Al viden om det lille barns udvikling peger på, at det er skadeligt for barnet. Det er ikke baseret på mavefornemmelser, men på evidens. 

Dine drømme om New York er i den sammenhæng ligegyldige. Du har en eneste funktion og rolle, som overtrumfer alt andet, og det er at være mor for dit lille barn og opfylde hans behov for tryghed og tillid til, at du er der for ham. 

Tag ham med til New York, eller drop rejsen. 

Nemlig!

Godt skrevet

Og jeg er en af dem der kan fortælle en grim historie om hvad det gør ved et lille barn at blive forladt .

Jeg står i det ,i det daglige og det gør ondt at læse hvor mange der mener i ramme alvor at det er ok at den primære omsorgsperson forsvinder selv i relativ kort tid. især fordi jeg har papirer på at mit "eksempel" har uprettelig skade og aldrig bliver i stand til at knytte dybe relationer og har mistet egenskaber som empati og tillid-Egenskaber som de mener kan være nærmest umulige at oprette igen fordi de forsvandt i de tidlige måneder. 

Ikke at det lige er det der sker på en uge- men han får et knæk på hans tillid og hans tilknytning selv på kun en uge....

Anmeld

3. januar 2015

migxher

Jeg tænker også lidt, når nu folk appellerer til at det er godt for den 4 årrige med alene tid med mor. Ja men hvor mange 4 årrige vil reelt få noget ud af en storby ferie til New York ??? Min søster på 4 ville garanteret hellere en dag i zoo( som en anden nævner) eller legeland. Hvad kan man lige lave i New York som er så fedt for en 4 årrig? Ej, lad os nu lige blive enig om at tager ts af sted er der udelukkende hendes behov, og på ingen måde børnenes.

Anmeld

3. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sprit25 skriver:

Og det skal være en uge i new york - ej come on. Det er da kun ts behov. Kvalitetstid kan man få masser af på andre måder. Mit bånd til min 3 årig er ikke på nogen måde svækket trods baby. 

Og hvordan han kan tillade sig : ts spørger - og han svarer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.