Rejse fra 3 måneder gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2015

Kay

total upædagogisk siger pæadagogen her... jeg havde taget afsted... nej du får ikke ugen med din søn igen... men du får mange flere uger, og din store dreng har også brug for mor... og en pause fra alt det der er sket i hans liv... og ærligt... en baby i newyork?? det ville da foregå med strækvikle eller bæresele på konstant!? det er jo nærmest u muligt... der er jo en grund til at de fleste fra new york flytter til forstaderne når de skal ha børn 

hellere fortryde det du gjorde end at fortryde det du aldrig fik gjort 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

Anonym trådstarter

Kay skriver:

total upædagogisk siger pæadagogen her... jeg havde taget afsted... nej du får ikke ugen med din søn igen... men du får mange flere uger, og din store dreng har også brug for mor... og en pause fra alt det der er sket i hans liv... og ærligt... en baby i newyork?? det ville da foregå med strækvikle eller bæresele på konstant!? det er jo nærmest u muligt... der er jo en grund til at de fleste fra new york flytter til forstaderne når de skal ha børn 

hellere fortryde det du gjorde end at fortryde det du aldrig fik gjort 

Det var nok lige præcis sådan et svar jeg havde håbet på! Og lige præcis. Flaskebarn på 3 måneder i NYC, ville jo ikke kunne komme ud og opleve, ville skulle sidde på hotelværelset og give flaske eller vente på at han vågner fra sin lur, og så er der jo ingen ide i at tage afsted. Hvis der bare er mig og min 4-årige kan vi bare tage skoene på og gå ud og tage en taxa hvis vi får en idé, det er fuldstændigt umuligt med en baby. Så der er rigtigt mange ting der gør, at jeg helst ikke vil have den lille med. Men hold fast jeg vil savne ham, men det bliver et skud ny energi.

Og til dig der siger at man altid kan købe en rejse til New York - det har du fuldstændigt ret i, men jeg er enlig mor på SU. Jeg får aldrig råd til New York! Så det her er en chance jeg gerne vil gribe :-) Er bare i vivl om det er moralsk forsvarligt, og kan jo fornemme at der er mange forskellige holdninger 

Anmeld

2. januar 2015

Vivienne

Anonym skriver:

Det var nok lige præcis sådan et svar jeg havde håbet på! Og lige præcis. Flaskebarn på 3 måneder i NYC, ville jo ikke kunne komme ud og opleve, ville skulle sidde på hotelværelset og give flaske eller vente på at han vågner fra sin lur, og så er der jo ingen ide i at tage afsted. Hvis der bare er mig og min 4-årige kan vi bare tage skoene på og gå ud og tage en taxa hvis vi får en idé, det er fuldstændigt umuligt med en baby. Så der er rigtigt mange ting der gør, at jeg helst ikke vil have den lille med. Men hold fast jeg vil savne ham, men det bliver et skud ny energi.

Og til dig der siger at man altid kan købe en rejse til New York - det har du fuldstændigt ret i, men jeg er enlig mor på SU. Jeg får aldrig råd til New York! Så det her er en chance jeg gerne vil gribe :-) Er bare i vivl om det er moralsk forsvarligt, og kan jo fornemme at der er mange forskellige holdninger 

Du bliver da vel færdiguddannet en dag og får et job = råd til en rejse?

Til den tid er dine børn større og kunne komme med. Eller de ku blive passet af familie uden at du skal have dårlig samvittighed til den tid.  

Bare min mening. Du skal selvfølgelig gøre hvad du selv har lyst til. 

Anmeld

3. januar 2015

migxher

Anonym skriver:

En ting er om det moralsk kan forsvares, noget andet er Hvordan det vil påvirke din søn at være adskilt fra dig i så mange dage i så ung en alder. Måske du skulle spørge din sundhedsplejerske? Eller en anden med viden indenfor spædbarns psykologi.

Anmeld

3. januar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

For mig handler det hverken om moral eller om, hvad du kan holde til, men om det lillebitte væsen, der skal undvære dig. Jeg synes, hånden på hjertet, at det er uforsvarligt i forhold til alt, hvad man ved om små børns behov. Jeg ville tænke sådan på det, at New York er en dejlig drøm, der kan blive til virkelighed engang i fremtiden, men du har valgt den slags oplevelser midlertidigt fra, da du valgte dit lille barn til. Ligesom så mange andre drømme og muligheder bare ikke er forenelige med opgaven som mor for en næsten nyfødt. 

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Du bliver da vel færdiguddannet en dag og får et job = råd til en rejse?

Til den tid er dine børn større og kunne komme med. Eller de ku blive passet af familie uden at du skal have dårlig samvittighed til den tid.  

Bare min mening. Du skal selvfølgelig gøre hvad du selv har lyst til. 

Det er selvfølgelig rigtigt 

Anmeld

3. januar 2015

Anonym trådstarter

migxher skriver:

En ting er om det moralsk kan forsvares, noget andet er Hvordan det vil påvirke din søn at være adskilt fra dig i så mange dage i så ung en alder. Måske du skulle spørge din sundhedsplejerske? Eller en anden med viden indenfor spædbarns psykologi.

God idé, det vil jeg gøre inden jeg beslutter mig 

Anmeld

3. januar 2015

Bshizzle

Jeg kan sagtens forstå det er et svært valg.. 

Personligt ville jeg ikke selv kunne undvær mit barn i 1 uge i sådan en lille alder.. 

Men på den anden side... Dette er en oplevelse du ikke selv kunne få råd til i lang tid pga uddannelse 

Så her ville jeg måske sige GO FOR IT....! 

Det vil styrke et kæmpe bånd mellem dig og din store dreng på 4 år 

Har du INGEN i din vennekreds eller måske familien der kunne ta med jer? 

Har en Svoger og Svigerinde der tog deres små tvillinger med på en rejse, men faktisk tog Svigerindens Mor (min svigermor) med som Babysitter

Dette kunne måske være en løsning?

Helt sikkert.. Så syntes jeg ikke du skulle spilde din chance for denne kæmpe oplevelse med din store dreng.  

Anmeld

3. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg vil være ærlig. Jeg synes det er frygteligt hvis du rejser fra dit 3 måneder barn i en uge. Så må du tage ham med - ja det er bøvlet, men sådan er de jo bare. Jeg tror absolut ikke det på nogen måde er godt for barnet - uanset alle de små undskyldninger du har nævnt. 

Anmeld

3. januar 2015

Krydserfingre

mor:) skriver:

Jeg vil være ærlig. Jeg synes det er frygteligt hvis du rejser fra dit 3 måneder barn i en uge. Så må du tage ham med - ja det er bøvlet, men sådan er de jo bare. Jeg tror absolut ikke det på nogen måde er godt for barnet - uanset alle de små undskyldninger du har nævnt. 

Men barnet har vel en far? Som ligeså fint kan tage sig af barnet og være en omsorgsgiver. Synes tit faderen bliver sådan en 2. Rangs person i forhold til babyer og børn. Ved self godt at moderen har nogle andre forhold til barnet, men mener bare: et barn kan altså også godt være trygt hos sin far.  

Til Ts: jeg havde nok personligt ikke gjort det. Ville hellere have tid med min helt nye baby end en rejse. Du kan altid tage til NY når du en dag er uddannet og får råd. Og til den tid kan du tage begge børn med og lave en "rigtig" ferie ud af det. Men! Hvis du vælger at gøre det synes heg du skal starte allerede nu med at lade far passe baby noget mere og i længere tid end 24 (for det er altså ikke nok at baby har prøvet at sove hos far 1 enkelt gang i "så lang tid").  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.