Mit hjerte græder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2015

Krydserfingre

Mom skriver:

Jeg kunne aldrig finde på at bede min hund angribe, men når jeg lukker den i haven tjekker jeg ikke om der er fremmede katte på min grund først. Det finder jeg så ud af, når hunden gør som en gal, og så kalder jeg den til mig igen. Men hunden når som regl at skræmme katten fra vid og sans inden, og det er for mig at se okay. Min hund beskytter sit territorium

Det synes jeg som sagt også er helt fint. Katten dør jo ikke af at blive skræmt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

Anitta J

Pigeeeeen skriver:

Det er ligefør jeg ikke engang gider diskutere med dig for du er tydeligvis ignorant og ligeglad - men også kun ligefør! 

Først.. Okay du vil ikke ofre 70 kr på en spray, det må du self selv om men så må du jo gå hele vejen ind til naboen og fortælle dem hvad du synes. Den er ikke så meget længere.

Så er du netop som jeg først antog - ligeglad med både din egen hunds adfærd og andre dyr. Du er ligeglad med om din udviser forkert adfærd og måske endda kan få problemer med loven pga DIN handling. Og derudover er du totalt empatiløs overfor katten og dens ejere. Det er jo ikke kattens skyld så den fortjener vel ikke at blive flået af en hund. Og hvis det er en lille piges kat og hendes forældre lader katten løbe overalt så er det også skide synd for den lille pige af hendes kat skal flænses af din hund fordi du beder den om det? Det er simpelthen grotesk du tænker sådan. 

Hvad hvis det var din hund der en dag stak af og en større hund satte tænderne i den og bed den halv ihjel? Det er sguda en syg verden hvis folk bruger deres dyr (hunde) som forsvar og angreb. Sygt sygt sygt.  

Jeg tror du misforstår mig - jeg beder ikke hunden om at angribe, jeg lukker hende blot ud som jeg gør på alle andre tidspunkter hun skal ud! Men om hun får fat på dem kan jeg ikke garantere for! De tætteste naboer kender til min holdning, men ærligt så gider jeg sq ikke rende hele nabolaget rundt for at spørge hvis der er hvis kat! 

Vi er på ingen måde enige så jeg lukker den for mit vedkommende her. 

Fortsat god dag til dig

Anmeld

4. januar 2015

Elgaard73

Røverdatter skriver:

Danmark kunne vælge at satse på kvalitet frem for kvantitet. Det er et valg. Og tro mig - der er milliarder i denne industri. Det er til gengæld ikke alle milliarderne der går til os i samfundet - langt fra. Og det går ligeledes ud over vores jord på længere sigt, miljøet - naturen...

Det er mishandling at lade dyr leve på de betingelser som er nu. Det er mishandling at klippe grisehaler af. Det er mishandling at pumpe dem med mad og antibiotika frem for at lade deres natur tage sin gang mht føde, udendørsliv og død.

Det er mishandling at lade høns få så lidt plads.

Det er videnskabelig bevist at grises intelligens måler sig med en hunds.

Det er videnskabeligt bevist at vores jordklode tager skade af denne industri. Geografisk som biologisk.

Det er os der må tage et valg. Og jeg stemmer helt klart for at hvis man trods alt dette alligevel vil spise dyr - så find en lokal økologisk/biodynamisk landmand hvor du er sikker på hvad du får.

Jeg er opvokset på landet. Min bror arbejder i et avlscenter - så ja. Jeg ved godt hvordan denne industri fungerer 

Det jeg egentlig håber er, at folk vil tænke en ekstra gang over deres valg, når de kigger ned i køledisken  for dyrene, os selv og miljøets skyld.

Nej selvfølgelig går ALLE milliarderne ikke til vores samfundet, men det er en himmelhøjt råbende procentdel, som gør. Uden det danske landbrugs bidrag til den danske økonomi, ville vores såkaldte velfærd, være endnu dårligere, end den vi klager over idag.

Blot for at tage nogle af de ting som du nævner... Halerne klippes, da de ellers ædes af de andre. Og er der først hul på sådan en hale, ja så er hele flokken efter denne stakkels gris, til den ligger tygget ihjel på gulvet. (for ja, grise er kannibaler).

Og de bliver ikke pumpet med antibiotika. Det er nogle få brodne kar (som der jo er inden for alle erhverv), inden for landbruget, som har gjort som det passede dem og det er de historier som bliver ved med at cirkulere og giver alle andre landmænd et dårligt ry. Landmænd som dagligt kæmper en ulige kamp, for at gøre det hele så godt så muligt, på de elendige vilkår som de er blevet givet. Vilkår som for hver år bliver ringere og ringere.

Det med den økologiske landmand, er jeg da helt med på, er en rigtig god ide, for den lille private hustand, men på verdensplan er det bare ikke økonomisk bæredygtigt for DK. Dem DK handler med, vil ikke betale prisen for vores økologiske varer, fordi at de i deres eget land, kan producere de samme varer til en tiende del (lande som slet ikke er underlagt alle de mangler regler, love og påbud, som DK.( Langt de fleste danske forbrugere vil forøvrigt heller ikke betale prisen. Næ nej, når velfærden skal financeres af deres egen lomme, så kan velfærden rende dem).

Til slut, ja, jeg vil give dig ret i at dyrevelfærden kunne være bedre (den kan den altid), men de danske landmænd gør altså hvad de kan.

Og ja, de danske forbrugere skal altså også ind i kampen og være villige til at betale det som det nu engang koster at støtte op om dyrevelfærden (istedet for bare at hyle op om den onde, onde landmand).

Anmeld

4. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Pigeeeeen skriver:

Det synes jeg som sagt også er helt fint. Katten dør jo ikke af at blive skræmt

Det håber jeg heller ikke den gør

Engang fik hunden jagtet en kat op i vores ret så store grantræ, og den kunne ikke selv komme ned igen, så der måtte vi have fat i stien og hente den med igen, og om på den anden side af havelågen, så den kunne komme væk i fred

Anmeld

4. januar 2015

Elgaard73

MysteriousAngel skriver:

Jeg kan så med garanti fortælle DIG, at landmændene kun tænker på profit og ikke dyrevelfærd. Hvorfor ville man ellers tilsætte antibiotika som et ganske alm vitamintilskud bare fordi..? Selvom dyrene ikke er syge? Hvorfor spærrer man dem inde i kolde, klamme stalde og siger at det er en "luksus-stald" fordi de kan komme ud? Men ikke gør..

Her kan man da læse om det:

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvordan-ser-god-dyrevelfaerd-ud#H8AmJ2VeBYoA8kgQ.97

Man klipper grisenes haler af så de ikke kan bide i dem. De bider i dem fordi de ikke har ordentlige forhold.

Man fikserer søerne efter de har født? Hvorfor? Ren profit.

De kommer ikke ud og roder i jord og mudder.

Jeg kan komme med mange eksempler men jeg synes ikke at vi danskere skal klappe os selv på skuldrene og sige at vi har ordentlige dyrevelfærd.

Din garanti giver jeg så ikke meget for, hvis alt din viden er hentet fra artikler som den du linker til. Den er så ensidig at jeg ikke en gang gider at kommentere på den.

Ja, der er brodne kar, som gør, som det passer dem og giver den almindelige danske landmand et dårligt ry, fordi at disse "skræmme" historier bliver ved med at cirkulere. Jeg tænker at der også er brodne kar/ talentløse mennesker inden for dit erhverv. Hvordan ville du have det med at konstant, blive sidestillet og skåret over samme kam som dem?

Nej, dyrevelfærden er ikke i orden. Den kan altid blive bedre. Alting kan altid blive bedre.

Men danske landmænd gør altså hvad de kan, på de vilkår som de nu engang har.

Og hvis jeg var dig, ville jeg se på, hvad jeg selv kunne bidrage med, for at optimere velfærden og betingelserne for DK's landmænd, istedet for at bruge tid på at lede efter skræmme artikler på nettet. For den dag, at de danske landmænd endelig bukker under for regler, love, pres og trash-talk, så får de danske forbrugere virkelig noget at hyle over. Det kommer til at ramme hele vejen rundt. Økonomi, import, eksport, velfærd og så sandelig også på de fødevarer, som vi ville være nødt til at hente fra udlandet (udlandet, hvor der ikke er regler og love, som i DK for miljø, antibiotika forbrug, dyrevelfærd osv).

Anmeld

4. januar 2015

MysteriousAngel

Elgaard73 skriver:

Din garanti giver jeg så ikke meget for, hvis alt din viden er hentet fra artikler som den du linker til. Den er så ensidig at jeg ikke en gang gider at kommentere på den.

Ja, der er brodne kar, som gør, som det passer dem og giver den almindelige danske landmand et dårligt ry, fordi at disse "skræmme" historier bliver ved med at cirkulere. Jeg tænker at der også er brodne kar/ talentløse mennesker inden for dit erhverv. Hvordan ville du have det med at konstant, blive sidestillet og skåret over samme kam som dem?

Nej, dyrevelfærden er ikke i orden. Den kan altid blive bedre. Alting kan altid blive bedre.

Men danske landmænd gør altså hvad de kan, på de vilkår som de nu engang har.

Og hvis jeg var dig, ville jeg se på, hvad jeg selv kunne bidrage med, for at optimere velfærden og betingelserne for DK's landmænd, istedet for at bruge tid på at lede efter skræmme artikler på nettet. For den dag, at de danske landmænd endelig bukker under for regler, love, pres og trash-talk, så får de danske forbrugere virkelig noget at hyle over. Det kommer til at ramme hele vejen rundt. Økonomi, import, eksport, velfærd og så sandelig også på de fødevarer, som vi ville være nødt til at hente fra udlandet (udlandet, hvor der ikke er regler og love, som i DK for miljø, antibiotika forbrug, dyrevelfærd osv).

Nu synes jeg at netop en artikel fra dyrenes beskyttelse er meget forklarende og ikke ensidig. Men det må vel være de øjne der ser, tænker jeg?

Når jeg læser dit indlæg samt det forrige slår det mig, at du allerede fra starten af virker meget aggresiv. Som om, at dette emne ligger dig på sinde. Måske er du selv landmand eller er i familie med nogen? I hvert fald så er jeg ikke enig med dig. 

Jeg har desværre været på rigtig mange landbrug efterhånden, både "åbent landbrug" men også i andre sammenhænge. Har desuden været hos en dyrlæge der kørte rundt til forskellige gårde samt der er et par stykker i min familie der er landmænd. Så nej, jeg baserer ikke udelukkende min viden på "skræmme-kampagner" men også personlige erfaringer samt objektive udsendelser. For ja, jeg kan godt danne mig et overblik uden at være landmand selv. Jeg har ikke dannet mig min holdning ved at sidde derhjemme. 

Jeg er da ikke i tvivl om, at der findes landmænd derude der gerne vil deres dyr. Ingen tvivl. Synes dog ikke, at jeg har sagt andet? 

Ja enig. Mange ting kan gøres bedre. Men vær venlig, at forklare mig hvordan at kupere halerne på grise samt fiksere dem er acceptabelt? Hvis ikke der er for profittens skyld? 

Jeg synes jeg gør en masse. Men kunne da godt tænke mig at høre hvad du tænker vi kan gøre for landmændene som ikke bliver gjort i forvejen? Her tænker jeg på landbrugsstøtte osv. 

Anmeld

4. januar 2015

MysteriousAngel

Elgaard73 skriver:

Nej selvfølgelig går ALLE milliarderne ikke til vores samfundet, men det er en himmelhøjt råbende procentdel, som gør. Uden det danske landbrugs bidrag til den danske økonomi, ville vores såkaldte velfærd, være endnu dårligere, end den vi klager over idag.

Blot for at tage nogle af de ting som du nævner... Halerne klippes, da de ellers ædes af de andre. Og er der først hul på sådan en hale, ja så er hele flokken efter denne stakkels gris, til den ligger tygget ihjel på gulvet. (for ja, grise er kannibaler).

Og de bliver ikke pumpet med antibiotika. Det er nogle få brodne kar (som der jo er inden for alle erhverv), inden for landbruget, som har gjort som det passede dem og det er de historier som bliver ved med at cirkulere og giver alle andre landmænd et dårligt ry. Landmænd som dagligt kæmper en ulige kamp, for at gøre det hele så godt så muligt, på de elendige vilkår som de er blevet givet. Vilkår som for hver år bliver ringere og ringere.

Det med den økologiske landmand, er jeg da helt med på, er en rigtig god ide, for den lille private hustand, men på verdensplan er det bare ikke økonomisk bæredygtigt for DK. Dem DK handler med, vil ikke betale prisen for vores økologiske varer, fordi at de i deres eget land, kan producere de samme varer til en tiende del (lande som slet ikke er underlagt alle de mangler regler, love og påbud, som DK.( Langt de fleste danske forbrugere vil forøvrigt heller ikke betale prisen. Næ nej, når velfærden skal financeres af deres egen lomme, så kan velfærden rende dem).

Til slut, ja, jeg vil give dig ret i at dyrevelfærden kunne være bedre (den kan den altid), men de danske landmænd gør altså hvad de kan.

Og ja, de danske forbrugere skal altså også ind i kampen og være villige til at betale det som det nu engang koster at støtte op om dyrevelfærden (istedet for bare at hyle op om den onde, onde landmand).

Mht til de økologiske varer, det er ikke rigtigt. Hvis du ser her  http://www.oekologisk-spisemaerke.dk/aktuelt/215-eksport-af-danske-oko-varer-buldrer-frem så kan du se at vi eksporterer voldsomt meget økologi. 

Anmeld

4. januar 2015

MysteriousAngel

Elgaard73 skriver:

Hvorfor bider grisene halerne af hinanden? Fordi de ikke trives. Ifølge den alsidige artikel jeg linkede til før. 

Anmeld

4. januar 2015

Elgaard73

MysteriousAngel skriver:

Nu synes jeg at netop en artikel fra dyrenes beskyttelse er meget forklarende og ikke ensidig. Men det må vel være de øjne der ser, tænker jeg?

Når jeg læser dit indlæg samt det forrige slår det mig, at du allerede fra starten af virker meget aggresiv. Som om, at dette emne ligger dig på sinde. Måske er du selv landmand eller er i familie med nogen? I hvert fald så er jeg ikke enig med dig. 

Jeg har desværre været på rigtig mange landbrug efterhånden, både "åbent landbrug" men også i andre sammenhænge. Har desuden været hos en dyrlæge der kørte rundt til forskellige gårde samt der er et par stykker i min familie der er landmænd. Så nej, jeg baserer ikke udelukkende min viden på "skræmme-kampagner" men også personlige erfaringer samt objektive udsendelser. For ja, jeg kan godt danne mig et overblik uden at være landmand selv. Jeg har ikke dannet mig min holdning ved at sidde derhjemme. 

Jeg er da ikke i tvivl om, at der findes landmænd derude der gerne vil deres dyr. Ingen tvivl. Synes dog ikke, at jeg har sagt andet? 

Ja enig. Mange ting kan gøres bedre. Men vær venlig, at forklare mig hvordan at kupere halerne på grise samt fiksere dem er acceptabelt? Hvis ikke der er for profittens skyld? 

Jeg synes jeg gør en masse. Men kunne da godt tænke mig at høre hvad du tænker vi kan gøre for landmændene som ikke bliver gjort i forvejen? Her tænker jeg på landbrugsstøtte osv. 

Jamen, men den er jo netop ensidig, for hvor er landmanden henne? Hvor bliver han spurgt om, HVORFOR der gøres som der gør?

I samtlige afsnit, kan det besvares med, at han netop gør de ting, for velfærden's skyld. Han forsøger at komme med så meget velfærd, som det overhovedet er muligt, i forhold til hvilke vilkår han bliver givet til at drive sit landbrug.

Nej, det er ikke perfekt, men igen, det han formår i de rammer han nu engang er blevet givet.

Ja, jeg er nok lidt aggressiv. Jeg er ved at være godt træt af at, fordi at der er brodne kar i vores erhverv, så er vi alle nogle ondskabsfulde idioter med dollartegn i øjnene. Jeg er rigtig træt af at blive kaldt dyremishandler, for jeg elsker mit erhverv og mine dyr, og jeg prøver sgu så godt jeg kan.

Med hensyn til din kommentar om at mange landmænd gerne vil deres dyr....Hm, i dit første indlæg, kunne du garantere mig, at INGEN landmænd tænkte på dyrevelfærd. Kun profit. Så den lader jeg lige stå for sig selv.

Hvad kan du gøre som forbruger? Være villig til at betale lidt mere for de danske  fødevarer? Komme med konstruktiv kritik, i stedet for trash-talk? Komme ud i vores stalde og selv komme med reelle forslag til hvad vi kan gøre anderledes? Hvis du kan se nogle smuthuller eller løsninger, som vi ikke allerede selv har set eller forsøgt, så skal jeg være den første til at tage imod dem med kyshånd. Samtidig vil jeg så kunne udlevere kassevis af papirer med regler, restriktioner og lovgivninger, som du lige skal huske at overholde, inden du fremfører dine ideer og forslag.

Ps : landbrugsstøtten kommer ikke fra dig som forbruger, men EU.

Anmeld

4. januar 2015

Elgaard73

MysteriousAngel skriver:

Mht til de økologiske varer, det er ikke rigtigt. Hvis du ser her  http://www.oekologisk-spisemaerke.dk/aktuelt/215-eksport-af-danske-oko-varer-buldrer-frem så kan du se at vi eksporterer voldsomt meget økologi. 

Men hvis det virkelig er så voldsomt meget vi eksportere, hvorfor skyder der så ikke økologiske landbrug op over hele DK? Hvor lukker alle de traditionelle landbrug ikke, hvis økologi er sådan er god forretning for DK?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.